• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • mimsan01
    Analoga skrev 2011-02-17 08:33:14 följande:

Ja gårdagens efterrätt var ju ett otroligt mästerverk!  och den där risskålen över var ju jätteläcker

Men lägenheten var ju ett kapitel för sig....hade inte trivts att ha det så

Det var inte en risskål som satt över bären (vad jag uppfattade i alla fall) utan det var en bur av smält socker.
    Risskålen tror jag inte man fick se hur han gjorde eller om det var nåt färdigköpt som han sen friterade, men för att göra sockerburen tar man väl bara och smälter socker, ringlar över en kall soppslev, och fyller sleven med lite kallt vatten så det lossnar.
  • Analoga
    mimsan01 skrev 2011-02-17 14:17:40 följande:
    Det var inte en risskål som satt över bären (vad jag uppfattade i alla fall) utan det var en bur av smält socker.
    Risskålen tror jag inte man fick se hur han gjorde eller om det var nåt färdigköpt som han sen friterade, men för att göra sockerburen tar man väl bara och smälter socker, ringlar över en kall soppslev, och fyller sleven med lite kallt vatten så det lossnar.
    Jaså var det av smält socker han gjorde den??
  • Gurkan

Fusk! Att ha en man som har samma storlek och klädsmak som sig själv (fast jag tror inte min karl passar i volangkjol ) Dubbel garderob!

"Vem äter linser?"
    "Jag älskar linser!"
    Haha att jag inte kissade ner mig av skratt!

Linsgryta var väl mer vardagsmat för mig...

• Gul13
    Analoga skrev 2011-02-17 16:48:48 följande:
    Jaså var det av smält socker han gjorde den??
    Ja så förstod jag det.
    Men det är väl verkligen inte något man äter eller? Jag gissar att det var till prydnad bara.

Den där riskorgen kan jag inte heller tänka mig var god.
  • mimsan01
    Gul13 skrev 2011-02-18 07:47:45 följande:
    Ja så förstod jag det.
    Men det är väl verkligen inte något man äter eller? Jag gissar att det var till prydnad bara.

Nja, sockerburen kan man väl äta, men den lär ju bara smaka bränt socker...
    Riskorgen var det nån som sa att den bara smakade luft. Kan tänka mig att den påminner lite om såna räkchips som man kan få på china-restauranger, dom smakar också bara luft, och fastnar på tungan!
  • Gul13
    mimsan01 skrev 2011-02-18 08:48:22 följande:
    Nja, sockerburen kan man väl äta, men den lär ju bara smaka bränt socker...
    Riskorgen var det nån som sa att den bara smakade luft. Kan tänka mig att den påminner lite om såna räkchips som man kan få på china-restauranger, dom smakar också bara luft, och fastnar på tungan!
    Japp ungefär så jag tänkte.
    Den där rökiga kryddan han använde till karrén är det någon som vet märke så man kan leta upp den.
  • Analoga
    Gul13 skrev 2011-02-18 07:47:45 följande:
    Ja så förstod jag det.

Ja det var väl till prydnad, för smält socker smakar ju satan rent ut sagt
  • Natashi

Vilken puttig varmrätt var det nils karlsson pyssling eller peter o petra som var på besök???....

• Gurkan

Vilken ynklig liten köttbit det serverades!
    Och efterrätten kändes så "vanlig", var och varannan människa gör någon form av chokladmousse känns det som. Visserligen oerhört gott men det börjar bli lite tjatigt ;P

Förrätten var inget som föll mig i smaken... mm man kanske skulle anmäla sig till nästa säsong?

Jean var en ritkig klagogris.. Ingenting verkade duga.
    Kjell och Mats verkar underbara!

• Elins mamma 2010
    Natashi skrev 2011-02-21 19:53:52 följande:
    Vilken puttig varmrätt var det nils karlsson pyssling eller peter o petra som var på besök???....
    hahaha! ja det var verkligen en ynklig varmrätt. De måste ha fått mycket rester för de köpte ju en rätt stor bit oxfilë
    Lite trist meny över lag, verkligen fantasifullt aromsmör som "gav smak åt rätten":  med vitlök, persilja och svartpeppar..

Ja det är verkligen chockladmousse väldigt ofta. Förra säsongen var det pilgrimsmusslor till förrätt minst en gång i veckan. Chokladmoussen är den här säsongens pilgrimsmusslor
Svar på tråden Halv 8 hos mig