• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Good Girl

Vid typ fika- och lunchrasterna pratar vi, annars skickar vi gulliga sms :)
    Och sen tycker vi om att maila till varann…
    Ifall ingen av oss sitter i möte eller telefonlös på annat sätt…
    Jag är absolut ingen telefonperson, men just hans röst gillar jag att höra… mest hela tiden :)

• Naddi

Undertiden min arbetsdag hör jag endast av mig till min Sambo på lunchen om det inte är något extra viktigt (kanske ca max en gång i månaden) då ringer jag från jobbet.

Sambon ringer jag på mobilen lite då och då. Han jobbar ensam och kan prata undertiden han jobbar)

• Ellikapellika

Det varierar. Ibland flera gånger, ibland inte alls.
    Jag ringer nog honom oftare när jag är ledig & han är på jobb än om det är tvärtom.
    Jag kan inte ringa på arbetstid, bara på luchrasten, men ringer nästan alltid innan jag kör hem från jobb, speciellt nu vintertid med opålitligt väglag.

• banangröt

Men gud vad mycket alla pratar med varandra- hur hinner ni det på jobbet?? Jag tycker det är svårt att hinna med de gånger jag MÅSTE ringa någon privat, men det kanske beror på att jag inte har eget arbetsrum och att jag inte känner mig riktigt bekväm med att ringa när alla kollegor hör på. (eller när jag är i klassrummet, med min elever, men det är väl självklart)
    Sambons chef brukar alltid jobba tillsammans med honom, och han bli irriterad om han ringer privatsamtal. Så vi hörs kanske på telefon någon gång varje vecka. Sen skickar vi något sms också

• Anonym (Pippi)

Aldrig. Någon gång kan vi skicka sms, men vi pratar aldrig i tel. Varför skulle vi det?

• beellas

Han jobbar jag är höggravid och går hemma, när jag vaknar ringer jag eller skicka sms, då pratar vi ca 5min eller skickar några sms, sen på hans lunch pratar vi varje dag i 30minuter, sen något sms eller något snabbt samtal resterande tid från 13.00-15.30 sen kommer han hem vid 15.50 då går munnarna hela tiden, vi älskar att prata och de tar lixom aldrig stopp :D

• NinaP

När vi båda jobbar varierar det väldigt. Mmin sambo börjar före mig så jag brukar skicka ett GoMorron-SMS, ibland får jag svar ibland inte. Ibland glömmer jag att skicka det och då hörs vi kanske inte förrän vi ses igen. Ibland blir det massa sms och ett par samtal.

Vi har båda jobb där vi egentligen inte får använda telefon på arbetstid om det inte är inom arbetsplatsen man behöver ringa. Och ibland finns det heller helt enkelt inte tid.

Men det enkla svaret är att det varierar, allt mellan 1 gång till många. ;)

• MammaTove

Alltid 3-5 sms på en dag, och minst två samtal!

• SannaM

Vi smsar flera gånger om dagen, ringer alltid på väg från t-banan och in på jobbet och sedan direkt efter jobbet, och under arbetsdagen 5-10 puss-sms Har varit tillsammans med min flickvän i 2,5 år och sambo i drygt 2 år.

• Vitsippa80

Allt från 2-30 ggr om dagen plus att vi ofta äter lunch ihop. Vi jobbar på samma företag och vi har ett internt chattverktyg som vi använder. Dessutom springer vi på varandra i korridorerna el hamnar på samma möte ibland...

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?