• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • AW76

Oftast inte alls under själva arbetstiden, men jag brukar ofta slå en pling när jag slutar. Främst för att kolla om jag behöver handla något. Han slutar nästan alltid tidigare än mig och hämtar barnen och tar ansvar för middagen. Men för att undvika "Va, har inte DU tänkt ut nån middag" så brukar jag ringa för att försäkra mig om att det är lugnt på det planet. Inte VARJE dag kanske, men i snitt varannan.. (mm..vi borde börja med matsedel, men det har inte blivit av än Flört)

• Aladdin

Min sambo är hemma varje dag på lunchen :) (jag själv är arbetslös)
    Och så kan vi smsa under dagen utöver det fast det händer inte varje dag :)

• Lajkie

Ja nu har min sambo varit sjukskriven i 6 månader, men innan dess så hördes vi minst en gång/dag. Oftast flera. =) Jag har "mer eller mindre" viktiga saker att ta upp med han hela tiden.

cachorrinho.blogg.se ♥ Mamma till: ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • Liten men naggande

hmm det varierar, vissa dagar inte alls men annars nån eller ett par korta samtal per dag och  ibland nåt mail (kanske max en gång i veckan att vi har en mail-konversation) Vi är båda jurister inom olika områden så det händer dock inte allt för sällan att vi ringer varandra för korta tips från den andres specialområden så det är inte bara skitsnack!

Har oreglerad arbetstid så om vi pratar i telefon så går det inte ut över min arbetsgivare. Jobbar man på timme är det ju inte lika ok om man sitter allt för länge och pratar annat än på raster. 

• Wicktoria

Min sambo har "vanliga" arbetstider 8-17 och jag jobbar ofta kväll 13-20 ringer nästan alltid när jag går upp på morgonen och säger god morgon. Sen brukar vi höras 1 till 2 gånger under dagen tills bi ses på kvällen. Alltså ca 3 gånger under dagen :)

• Josebosse

Ringer nästan varje dag på lunchen bara för att höra hur det är...
    Sen ringer han innan han går och lägger sig. Han ligger ute varannan vecka.

• mollythsmamma

Några sms per dag med svar...=)

• Kattflickan

Vi hörs oftast en gång per dag på telefon. Ibland om vi har mycket att göra och inte hinner så hörs vi inte av eller så skickar vi mail. Ofta är det för att stämma av vem som ska handla, vilken tid man kommer hem, om vi ska träna etc. Men framförallt så blir ingen av oss sur på den andre om man inte ringer.

Millan 

• himla

tja oftast typ aldrig om det inte är något riktigt viktigt som behöver svar innan han kommer hem !

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?