• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • delfinen80

hm... Det brukar nog bli iallafall 10-20 sms under dagen... Cool om allt och inget...

♥Mina Ungar Är Mitt Liv♥
  • Miss Idan

Vi hörs flera gånger om dagen, har vi alltid gjort!!

Nu när min man jobbar borta hörs vi alltid innan jobbet, på jobbet och ett par
    gånger på kvällen!

När han jobbade hemma hörden vi typ 3 ggr om dagen!

• Bottis

Det beror ju på. I dag blev det väl kanske tio gånger. Vi skrev att vi älskar varandra och så lite snack om inköp, räkningar, hunden och kvällsmat.

Ofta inte alls, Jag menar vi ses ju hemma och jag kan inte stå och sms.a i ett klassrum.

• tyson81

Typ om det är nått viktigt. Typ att min man kan skicka en inköpslista på vad jag ska handla innan jag kommer hem. Om det har hänt nått eller om det kommer hända nått innan jag / vi hinner hem och prata. Annars så hörs vi inte av förens båda har slutat.
    Men sen har vi varit ett par i 12 år. Så vi behöver inte messa/ ringa varandra stup i ett som kanske ett nytt par vill Solig

• Hanniz84

väldigt olika, men brukar ringa allafall 1 gång om dagen,då är det oftast för att berätta att man är påväg hem eller så.... ibland skickar vi nåt gulligt sms

ISA 1/9-2009 <3 Lillesyskon BF 16/4-2011 <3
  • Moflo

Haha, alldeles för många gånger för det mesta! Vilken rolig tråd!

Vi ringer varandra hela tiden och pratar om allt och inget. Mannen jobbar i skogen och kör skift, så när han jobbar eftermiddag (14-22) så pratar vi oftast hela kvällen, fast det blir uppdelat i ett antal samtal eftersom middag, nattning m.m. kommer före. Nu är han föräldraledig och jag har inte riktigt samma möjlighet att prata på mitt jobb, men vi hörs minst 5 gånger per dag i telefon.
    När vi pratar så blir det om allt och inget, bara sånt där vanligt vardagssnack som vi annars skulle ha haft hemma.

Jag tycker faktiskt att det är rätt mysigt att vi pratar så pass mycket med varandra, även fast vi är mitt uppe i småbarnsperioden!

• Decembra

1-2 samtal per dag, nåt sms. Vissa dagar inte förrns vi är hemma, andra pratar vi flera gånger. Beror väl på om man har nåt att ta upp, har fullt upp eller behöver gnälla av sig

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?