• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Terese f

vi hörs väl kankse 1 gång om dagen när sambon är på jobbet (jag är mammaledig) men jag brukar skicka flera sms som han inte svarar på, bryr mig inte eftersom att jag vet att han jobbar och inte har tid. :) Sen ringer han alltid när han är på väg hem :)

• Mylla

Han ringer mig högst en gång i månaden. Han ringde mig när det brann hemma i förrådet i alla fall.
    Jag brukar ringa honom någon gång i veckan, när jag är ledig. Vill inte ringa på kvällen för jag är rädd att väcka honom, han har 12 timmarsdagar, jobbar borta.

• Havsluft

Vi hörs bara om vi vill något särskilt, typ berätta något om dasgislämningen eller om något skall handlas eller så. Aldrig annars.

• Flina78

Gissar i snitt 1 gång per arbetspass. Fast nu jobbar en av oss natt ibland och den andra sover. Så om vi jobbar samtidigt blir det oftare och om den andre sover så blir det ingen gång. Samtalen gäller nästan uteslutande sonen.

• MizzTez

Oftast aldrig när gubben jobbar då han är nere i gruvan på ställen där de ej har tele. Men han kan ringa från kontoret på lunchen om han har tid..

• Lovely Miia

Min sambo jobbar natt..
    Han skickar alltid ett sms eller ringer innan han ska in o jobba o messar alltid på morgonen när han är på väg hem..

Nu har han även en mobil med sig inne på jobbet, iom jag e gravid så jag kan nå honom om de skulle vara ngt *peppar peppar* Är i vecka 29 o hoppas få vänta iaf tio veckor innan jag ska ringa han på jobb, om bebis kommer en natt han jobbar

Julian December 2007 & Bebis April 2011
  • J1983

Det beror väl på.. om vi har något att säga varandra så brukar vi väl ringa men annars så pratar vi när vi kommer hem i stället.. ringer inte bara för att eller så...

• Anna81

Jag och min sambo hörs flera gånger om dagen. Vi skickar MKT sms

• vinglafram

oftast aldrig.
    bara om det är något vi inte rett ut, vem som hämtar vilket barn etc. 

• tulip79

Flera gånger om dagen. Vi har samma arbetsgivare (dock olika arbetsplatser), så det är lätt att både chatta via mailprogrammet och sms:a till varandra.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?