• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2011-01-26 11:23:27 följande:
    Jo, vi hörs inte alls på jobbtid, om det inte är något speciellt.
    Vi ses ju hemma hela kvällen och natten..... Varför så viktigt att vara över varandra dygnet runt?
    Risken är stor att någon bara känner sig kvävd.
    Skulle min man känna sig "kvävd" av att jag ringde och bad honom köpa nått till middagen så har har nog andra problem än att jag ringer honom för ofta.
  • Pleco
    Anonym (hmm) skrev 2011-01-26 11:23:27 följande:
    Jo, vi hörs inte alls på jobbtid, om det inte är något speciellt.
    Vi ses ju hemma hela kvällen och natten..... Varför så viktigt att vara över varandra dygnet runt?
    Risken är stor att någon bara känner sig kvävd.
    Vi är väl alla olika, det som funkar för dig fungerar inte för andra och vice versa. Det är väl inget konstigt med det? Sen handlar det fortfarande inte om att vara "över" någon eller att kväva sin partner och kräva kontakt dygnet runt. Vi ringer varandra för att vi saknar varandra och vill prata. En viss skillnad.
  • Familjen Valjus

Min sambo o jag hörs nästan en gång i timmen
    från dagen vi träffades så visste jag att jag aldrig ville vara utan honom ( snart 2år har gått)
    finns ingen underbarare kille o pappa :)
    O det där med space o att man måste få vara i fred o så, ja om man har en dålig relation så ...
    men det har inte vi..
    Inte på långa vägar :))

• Anonym (hmm)

Jag har svårt att tro er.... blir lite förvirrad.

• Söndermarken

Glömde skriva att oftast läser hannändå varken mail eller sms på dagtid, han jobbat och tror inte han ägnar mig många sekunder under dagen

• Familjen Valjus
    Pleco skrev 2011-01-26 11:31:28 följande:
    Vi är väl alla olika, det som funkar för dig fungerar inte för andra och vice versa. Det är väl inget konstigt med det? Sen handlar det fortfarande inte om att vara "över" någon eller att kväva sin partner och kräva kontakt dygnet runt. Vi ringer varandra för att vi saknar varandra och vill prata. En viss skillnad.
    TUMMEN UPP
  • YokohamaNr2

Inte så ofta, kanske nåt email med nån fråga. eller hur det gick med barnen på morgonen. Vi rings inte på jobbet. Jag kan ringa ibland när jag kommer hem och be honom köpa något. Jag slutar tidigare

Vi ringer aldrig för att bara slö-prata, det har ingen av oss något intresse av utan det gör vi på kvällen istället

• Anonym (M)

1-2 ggr / dag men endast via sms då sambon arbetar som polis.

Jag är gravid och han checkar läget bara genom att slänga iväg ett mess.

• Fluffskalle

Oftast ett-två sms per dag var för att höra hur det gått med något (har varit en del viktiga saker senaste) och så sedan var/om/när man ska ses och göra något sedan eller handla.

I början ringde vi när vi var nykära varje dag men är inte hållbart i längden i arbetet. Man hinner ju inte äta på lunchen så att säga. Finns inte nöjlighet för honom att komma ifrån och svara hur som helst heller. För mig finns det det.

Vi hörs om det handlar om sjukdom, inköp, något med hans barn eller om något händer efter jobbet, om vi t ex blivit bortbjudna.

• Pleco
    Anonym (hmm) skrev 2011-01-26 11:33:30 följande:
    Jag har svårt att tro er.... blir lite förvirrad.
    Varför är det svårt att tro på vad vi säger?
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?