• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Fluffskalle
    Familjen Valjus skrev 2011-01-26 11:33:04 följande:
    Min sambo o jag hörs nästan en gång i timmen
    från dagen vi träffades så visste jag att jag aldrig ville vara utan honom ( snart 2år har gått)
    finns ingen underbarare kille o pappa :)
    O det där med space o att man måste få vara i fred o så, ja om man har en dålig relation så ...
    men det har inte vi..
    Inte på långa vägar :))
    Men inte behöver man ha en dålig relation bara för att man vill ha lite tid för sig själv. Vi skulle få en dålig relation om vi skickade sms varje timme. Det är ju olika för alla. Har man varit ihop två år så är man ju fortfarande nyförälskad.
  • Vilmagbg

Jag är föräldraledig och maken arbetar. Vi hörs 1-2 ggr om dagen, han brukar ringa när han går hem från jobbet. 

• Försörjningsenheten

Vi arbetar båda två heltid. Fram tills för ca en månad sedan smsade jag med en komplimang eller något annat enkelt en gång/dag och fick svar, men nu har jag lagt ner eftersom han sällan tar initiativ själv, jag väntar på att han ska börja nu...men får nog vänta förgäves....Förvånad Men det gör inget, han e go och glad hemma och gör väldigt mycket hemma då jag e höggravid så han visar sin kärlek på annat sätt Glad

Jag sätter nog igång igen när bebisen kommit....

• muffin

Oftast 1 gr/dag. Min sambo är egenföretagare och ofta ser dagarna olika t så vi hörs av å stämmer av dagen liksom. Jag går föräldrarledig.

• Vila

När jag jobbar hörs vi aldrig för då sover han. När han jobbar hörs vi någon gång under kvällen. Vissa veckor träffas vi ju inte eftersom han jobbar kväll/natt och jag jobbar dag. Men 14 februari ska han byta till dagjobb - HURRA! Då kommer vi nog inte höras alls under dagarna. Kanske någon gång ibland om det är något speciellt. Jag hinner aldrig göra några privatsamtal under tiden jag jobbar - jag jobbar på en förskola och det är jämnt göra hela tiden.

• Anonym (?)
    Familjen Valjus skrev 2011-01-26 11:33:04 följande:
    Min sambo o jag hörs nästan en gång i timmen
    från dagen vi träffades så visste jag att jag aldrig ville vara utan honom ( snart 2år har gått)
    finns ingen underbarare kille o pappa :)
    O det där med space o att man måste få vara i fred o så, ja om man har en dålig relation så ...
    men det har inte vi..
    Inte på långa vägar :))
    Vilken konstig grej att skriva..
    SÅ man har en dålig relation om man inte hörs en gång/timmen som ni?
    Otroligt korkat resonemang, alla är väl olika.

Tror att många tycker att er relation är mer knepig och osäker som måste höras så otroligt ofta.
    (Om vi nu ens ska lägga våra egna värderingar i andras relationer)
  • Mrs N

Hörs med min man 1-3 ggr per dag varje dag. Olika vem som hör av sig först, det beror på vem sopm hinenr först. Det är allt från ärenden till, saknar/ålskar dig eller roliga nyheter/tankar :)

• Koppkaka

Både jag och sambon jobbar inom service så att ringa varandra fungerar inte särskilt bra. Men vi smsar alltid varandra under arbetstid, om det så handlar om att köpa hem någonting till middagen eller bara för att säga något helt annat. Men vi har i princip daglig kontakt när någon av oss/båda är på jobbet :)

Under mitt hjärta nu, finns en liten liten du <3
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?