• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Pleco
    FasterK skrev 2011-01-26 13:23:52 följande:
    Alltså - jag struntar i anledningen till varför folk snackar med varandra under dagen. Det är dock inte min stil att kommunicera flera gånger om dagen med en partner om det inte är viktigt. Det som irriterar mig är att man ringer och sms:ar på arbetstid. Man får lön för att arbeta och då ska man inte ägna sig åt privatsamtal och sms, privatsurfande. Det får man göra på rasterna. ...om det nu inte är akut eller man har ett sådant arbete som tillåter det.

Om en kollega, som har en likadan tjänst och lön, ägnar ca 15-20 min om dagen till privatsamtal/sms på arbetstid, har han/hon arbetat 5-7 timmar mindre på en månad. Ska man verkligen ha lika mycket i lön då?

Det är också en intressant fråga. Hur mycket av din arbetstid går till privatsamtal/sms/surf under en dag? Vad blir det i tid på en månad?
    Har du en sådan kollega så bör du ju ta upp det med din arbetsgivare. Men förhoppningsvis sköter folk sina privata affärer på sina raster, eller har ett sådant jobb så att det går att prata i telefon utan att arbetet blir lidande. Sen beror det väl på vem man har för chef och vad som är ok på arbetsplatsen.

Själv har jag ett arbete där det är tillåtet med privatsamtal, så länge jag får gjort det jag ska. Innan jag arbetade här hade jag ett arbete där jag inte ens kunde ha telefonen med mig.
  • cotton

Nu har jag läst lite bak i tråden och FÖRVÅNAS rent ut sagt över att folk orkar diskutera och bli upprörda hur ofta folk hörs eller inte hörs. Varför kan man inte få höras 3 gånger per dag utan att bli anklagad för bekräftelse- elelr kontrollbehov? Och varför kan man inte höras alls under en dag utan att bli anklagad för att ha ett dött eller känslokallt förhållande.

Alla förhållanden är väl unika och det är endast de som är berörda av det som kan avgöra ifall det finns kontrollbehov eller kärlek i förhållandet eller inte. Jag tycker att alla som tjafsar, bråkar och använder nedsättande ord om varandra bör ta sig en rejäl funderare vad de är upprörda över. Pinsamt.

• nelia85

Jag och min sambo pratar flera gånger per dag, kanske 4-5 ggr. Oftast gäller det inget speciellt, bara att vi vill höra varandras röster. Jag kan inte riktigt se problemet i det. Han har ett fritt jobb, jag jobbar i en kundtjänst. Har någon av oss inte tid att prata så säger vi det och så hörs vi senare. Det passar för oss.

• Jenniifer

Vi brukar skicka lite mysiga "jag älskar dig"-sms :)

• holy shit

Vi hörs kanske 2-3 gånger under dagtid. Jag ringer alltid på morgonen efter dagislämning för att tala om hur morgonen varit och fråga hur det är på jobbet. Sen hörs vi en gång under lunchen och sen en sista gång innan han kommer hem då jag ringer och frågar om han kan svänga förbi affären och handla något som jag glömt
    Han jobbar heltid, jag är heltidsstudent.

• Mymlan80

Lite olika, idag vabbar jag så idag har det blivit några sms fram och tillbaka, likadant när någon av oss var föräldraledig. Då ringde han mig ofta flera ggr/dag när han hade tid och jag var hemma.  Jag har inte telefonen på mig under arbetstid, då ligger den i mitt skåp.

Annars blir det ev. nåt på rasten. Oftast är det bara för att man vill något; kommer på nåt som ska handlas om den andre är den som ska handla, när han slutar så jag vet om jag måste hämta på förskolan etc.

Välkommen Liten 091203
  • Anonym

1-2 gånger per dag,mest för att kolla läget och höra hur man mår etc. Och om det är nått som behöver handlas hem.

• käärlek

Min karl brukar ringa en gång på lunchen och kolla hur det är med mig och dottern och fråga vad vi pysslar med och sådär. Jag går bara hemma hela dagarna så jag tycker det är väldigt trevligt att han ringer och kollar läget. Men ibland hörs vi inte alls, men ytterst sällan mer än en gång.

♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
  • Rulltrappa

Jag kan ha rätt massiva sms-dialoger med min man när jag jobbar. Men det förutsätter att han är ledig. Jobbar han också brukar jag inte få några svar. ;)

Hur jag har tid? Ptja, all min arbetstid är inte aktiv. Jag är personlig assistent och om en brukare vill ligga och vila 2 timmar har jag inga direkta arbetsuppgifter och skadar knappast någon genom att sitta på kontoret och leka med telefonen.

• Anonym (moi)

jag och min man är lite så där, halvlöjliga kanske. Vi skickar alltid god morgon sms på morgonen ( han börjar tidigare än mig ) sen blir det väl en fem till sms under dagen. Lite jag älskar dig, saknar dig typ.
    Sen pratar vi alltid minst en gång om dagen.

Vet inte varför faktiskt, men vi har haft samma "höra av sig rutin" i 2 och ett halvt år nu...

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?