• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Sue1974

En gång, på eftermiddagen. Då handlar det om ifall han vill åka med mig hem eller om han vill ta bussen senare. Tycker det är trevligare att parata om den gångna dagen då man ses på riktigt, då man verkligen har möjlighet att prata.

• nokz

Jag och min man jobbar på samma arbetsplats men på olika avdelningar så då brukar jag hälsa på honom så tar vi rast tillsammans eller mailar för de inkräktar inte på våra arbetsuppgifter :P
    Nu när jag är sjukskriven för gravidillamående och dylikt som vägrar ge med sig så pratar vi kanske tre gånger i telefon eller mail, tycker det är gulligt att han ringer för att fråga hur jag mår eller om de är något speciellt jag önskar mig från affären :)

• Starsky

Det är olika, men minst en gång per dag brukar vi skicka SMS till varandra under arbetstid. Ibland ringer vi flera gånger och skickar kanske 20 SMS. Det kan vara om någon ska handla och vad isåfall, om vi ska köpa konsertbiljetter eller inte (t.ex), jag kan fråga vad saker ligger här hemma etc. Och ibland är det bara gulligull. ;)

• Ceija
    Novia skrev 2011-01-26 09:49:59 följande:

Inte alls, vi ses ju all ledig tid så jag ser inte meningen med det. Det är jättestörigt med partners som ringer till jobbet i tid och otid och stör under arbetet. Det handlar ofta om skitsaker dessutom, som var nån sak ligger osv. En dag klarar man sig väl ifrån varandra?

• FruSen

Om det inte handlar om något viktigt (tex "du måste hämta på dagis för jag jobbar över") eller så så hörs vi inte alls under jobbtid.
    Eventuellt händer det att man skickat nåt sms om man har tråkigt och har en stund över men det händer inte så ofta.

• MumOfThree

Några gånger per dag hör han att av sig, beror lite på vem som ska hämta barnen eller om nån av oss blir sen. Oftast messar han bara nått gulligt o fint=)

Mina älskade söner, Adrian 2003-02-10 & Julian 2009-05-22
  • tusselisan

Min sambo jobbar i Köpenhamn och det blir ganska dyrt för mig att ringa dit så ofta ringer ´han 1-2 ggr under dagen eller så hörs vi när han kommit över till Sverige mest för o höra om nåt ska handlas, de dagar jag själv jobbar ringer vi rätt många ggr för då är han ju hemma med barnen (kvällar/helger) och jag har ett sånt jobb att jag oftast kan svara/ringa.

• Peak

oj vi hörs jätteofta dagtid! Skrattande

Min man har ett jobb där han  åker mycket bil mellan olika adresser, så hans jobb blir inte lidande utan det är mer så att han ibland passar på att ringa hur det är eller så (alltså inget viktigt) mellan hans arbetsuppgiter - eller på väg till dem. Vi skickar många sms om dagen (vi har båda företagstelefoner men hans arbetsgivare betalar inte /minut eller /sms så det drabbar dem inte på så sätt att det skulle bli dyrare)
    Alltså "slösar" han inte bort sin arbetstid på att prata/sms:a med mig, och skulle jag ringa när han inte har tid så svarar han självklart inte då.

Jag har eget företag så jag är min egen chef och kan själv bestämma om jag vill sms:a/ringa min man om jag har mindre att göra just då.
    Och det är ingen av oss som har kontrollbehov Flört det är mer ett sätt att få mer tid ihop eftersom han börjar 6,45 och jag slutar 18 och är hemma tidigast 18,30.

• saltflingan

Vi pratar via chatten på gmail. Fast jag är iofs hemma med barn, det hade kanske sett annorlunda ut annars. När jag loggar på så säger han alltid hej älskling och sen beror det på hur mycket han har att göra på jobbet hur mycket vi pratar. Framåt femtiden så brukar han kolla om han ska handla något på vägen hem. 

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?