• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Mysmonstret

Intressant att det blir såhär oavsett ämne och fråga på familjeliv. Hur orkar alla lägga värderingar i alla andras liv. Är man nöjd själv och det man själv gör funkar för sig och sin familj är det väl kanon!

Jag o sambon hörs väl kanske 3-5 gånger under dagen. Ett par av samtalen eller sms:en brukar va nåt praktiskt, typ vem handlar eller så och ett par (oftast sms) brukar vara nåt gulligt. Både han och jag uppskattar sms:en otrolgit mycket och jag skulle tycka det var jättetrist att vara helt "tyst" på dagarna.

Om vi sen har bekräftelsebehov eller en bra eller dålig relatation enligt andra ger jag tusan i. Jag är lycklig och trivs utmärkt. Det är väl det viktiga?!

• Mariamx
    Anonym skrev 2011-01-26 12:42:08 följande:
    Vi har ALDRIG kontakt under arbetstid om det inte hänt en katastrof.
    Ingen av oss har detta bekräftelsebehov eller kontrollbehov - kan inte se det som något annat om man måste ha kontakt ideligen.
    I mina ögon otroligt barnsligt och fjortisaktikt - hade blivit vansinnig på en sådan personsom var och varannan timme måste höra " Älskar du mig fortfarande? " " Hur är det?"  " Vad gör du?"
    Vad f-n pratar man om när man ses? Allt är ju redan rapporterat fortlöpande under dagen.
    Nej när jag är på jobb fokuserar jag på det och familj och man när jag är ledig.
    Det kanske är så att vi är olika, vi människor? Jag och min man pratar på telefon ca 30-60 min per dag, ibland mer, ibland mindre. Vi har varit tillsammans i 4 år, älskar varandra, är trygga i vår kärlek, men tycker helt enkelt om att umgås med varandra. Säga söta ord till varandra, eller helt enkelt se hur den andra mår. Har inget med bekrätelsebehov eller kotrollbehov utan beror helt enkelt på att vi trivs i varandras sällskap. Vad man pratar om när man träffas? Allt möjligt. man kan ha intressanta debatter, intelletuellt utbyte med varandra, eller bara vara. Vi trivs helt enkelt i varandras sällskap.
  • Anonym
    Anonym (Nyfikna jag) skrev 2011-01-25 14:04:37 följande:

(Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

Aldrig om vi inte behöver ta ett beslut tillsammans.

Varför skulle vi störa varandra under arbetstid? Bättre då att få pinas och längta lite
  • lycklig90
    Anonym (hmm) skrev 2011-01-26 11:29:50 följande:
    din karl tycker nog inte det är lika roligt
    Jag känner nog min karl bättre än vad du gör.
  • Primrose

Just nu arbetar min man, men inte jag. Jag har varit föräldraledig och då har jag kontaktat min man oftare på jobbet än han har kontaktat mig hemma. Det är, på sätt och vis, ganska naturligt eftersom jag befinner mig hemma och därför uppstår ibland situationer eller frågor som rör oss båda. Han befinner sig på jobbet och det han gör där rör inte mig. Vissa dagar har jag kunnat ringa eller sms:a 3-4gg. Men jag förstår ju att jag stör och försöker undvika det ändå. Nu har sonen börjat på dagis och jag studerar och söker jobb - och kontaktar min man på jobbet c:a 2gg/vecka, via sms. Jag ber honom att ringa när han har tid.

• CeL

Ringer max 1 gång om dagen och då bara om det är något som inte kan vänta tills vi ses. Vi träffas ju varje dag både före och efter jobbet. Lite ifrån-varann-tid mår båda bra av.
     ...Plus att är man på jobbet så är man väl där för att göra sitt jobb? -Inte för att prata i telefon med sin sambo..

• angelica123

Ibland kan vi höras flera ggr under en arbetsdag, men det kan även gå flera dagar i rad utan att vi hörs alls. Så det är så olika. Har vi t.ex. varit upp i varandra mkt i hemmet så hörs vi ju mer sällan under arbetsdagarna.

• FasterK

Alltså - jag struntar i anledningen till varför folk snackar med varandra under dagen. Det är dock inte min stil att kommunicera flera gånger om dagen med en partner om det inte är viktigt. Det som irriterar mig är att man ringer och sms:ar på arbetstid. Man får lön för att arbeta och då ska man inte ägna sig åt privatsamtal och sms, privatsurfande. Det får man göra på rasterna. ...om det nu inte är akut eller man har ett sådant arbete som tillåter det.

Om en kollega, som har en likadan tjänst och lön, ägnar ca 15-20 min om dagen till privatsamtal/sms på arbetstid, har han/hon arbetat 5-7 timmar mindre på en månad. Ska man verkligen ha lika mycket i lön då?

Det är också en intressant fråga. Hur mycket av din arbetstid går till privatsamtal/sms/surf under en dag? Vad blir det i tid på en månad?

• cotton

1 gång minst (min man ringer mig alltid när han är på vägen hem och jag jobbar alltid längre än honom) men ibland lite oftare med mail eller samtal om man vill prata om något särskilt. Men 1 gång är mitt svar då det är genomsnittet.

• annaoj

vi hörs inte över telefon när vi jobbar men jag jobbar på cafét där min sambo äter lunch varje dag så när jag har det skiftet så ses vi ju istället och pratar en liten stund om jag hinner.

nu när jag e mammaledig så saknar jag faktist det lite att få träffa honom under dagen också.
    men bara bebisen e ute så börjar han väl komma hem och äta med oss istället :)

men jag kan bli väldigt irriterad på de av mina kollegor som sitter med telefon i handen hela tiden för att skicka sms till sina sambos.
    om man har tid okej men inte om det finns saker som måste göras!
    och ett eller två /dag då men 10-15? det e inte det man har betalt för när man e på jobbet..

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?