• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • fruboman

Väldans olika, beror lite på vad man min är ute på för jobb (egen företagare) men MINST 5-6 ggr

• Kiwi10

HIhi

jag och min man säger hej på morgon en och sedan hörs vi inte förrän vid 18tiden på kvällen då vi båda kommer hem. Känner inte att jag har så stort behov av att prata under dagen tan det kan vi ta på kvällen. Har jag en fråga som gäller kvällen ringer jag honom men anars tar jag det vid middagen på kvällen =)

Detta e vi båda nöjda med, jag är lärare och har inte tillgång till telefon under arbetstid oh min min sitter i mycket möten =)

• Madida

Oj, vad mycket ni hörs ! Jag blev väldigt förvånad när jag läste en del av era svar här.

När jag var sambo hördes vi på en höjd en gång om dagen och då var det oftast om man typ skulle handla med nåt hem. När jag är på jobbet så är jag på jobbet. De resterande  typ 15 timmarna på ett dygn spenderar jag ju med honom.
    Föredrar att isåfall få längta lite och höra om hans dag när vi sitter och äter middag.

• SunnyBunny

Nästan aldrig. Bara om det är nåt viktigt. Och vi sover endast ihop mån-tors då vi jobbar om varandra. Men vi har inget behov av och alltid höras eller ses. Trots att vi lever ihop är vi två personer med egna liv. Och det passar oss:)

Och ärligt om min sambo skulle skicka 20 sms om dagen skulle jag slå sönder telefon;) Låter oerhört jobbigt hihi

• Peak
    Madida skrev 2011-01-26 15:28:43 följande:
    Oj, vad mycket ni hörs ! Jag blev väldigt förvånad när jag läste en del av era svar här.

När jag var sambo hördes vi på en höjd en gång om dagen och då var det oftast om man typ skulle handla med nåt hem. När jag är på jobbet så är jag på jobbet. De resterande  typ 15 timmarna på ett dygn spenderar jag ju med honom.
    Föredrar att isåfall få längta lite och höra om hans dag när vi sitter och äter middag.
    Jag tycker inte de 3-4h per kväll vi har ihop räcker till riktigt! Så vi utnyttjar dagen lite också Flört

Tycker ändå det är härligt på ett sätt att jag kan längta så efter min man efter snart 14 år tillsammans Hjärta
  • Agridulce

Max en gång per dag. Precis innan hemgång eller om någon av oss kommer jobba över.
    Personliga samtal hör inte till jobbet i mitt tycke.

• kali86

Vad kul att så många hörs ofta :)

Jag och min man jobbar på samma företag, men har olika arb.uppgifter/olika avdelningar. Vi springer på varann då och då, eller så kör han förbi mig i sin truck ute på gården, vinkar och slänger iväg en kyss.

Ibland ringer jag honom om jag inte ser honom, mest för att fråga något om jobbet eller så. Så tar vi såklart rast ihop på morgonen för det mesta, om det passar båda.
    Man har så lite kvalitetstid med sina nära o kära, så vi passar väl på på jobbet :)

• hemliga ängeln

Nu hemma som f-ledig 1gng/dag för att kolla när han kommer hem, när vi båda jobbade aldrig.

Älskade lilla Isabella 2010-05-05
  • Essa83

Vi skickar sms några gånger per dag. Kanske fem var? Olika... Ringa funkar inte men sms för att berätta småsaker om posten som kommit, säga att man saknar varandra och så det skickar vi flera gånger om dagen. Har varit tillsammans ett par år och bott ihop 1,5 år.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?