• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2011-01-26 12:13:39 följande:
    Vilken konstig grej att skriva..
    SÅ man har en dålig relation om man inte hörs en gång/timmen som ni?
    Otroligt korkat resonemang, alla är väl olika.

Tror att många tycker att er relation är mer knepig och osäker som måste höras så otroligt ofta.
    (Om vi nu ens ska lägga våra egna värderingar i andras relationer)
    Jag tycker inte alls deras relation verkar knepig och osäker. Det verkar vara genuin kärlek! Jag tycker heller inte att man har en dålig relation bara för att man ibland vill ha egentid, det är inget annat än naturligt! Man kan inte sitta som klistrade på varandra dygnet runt för då blir man knäpp till slut, tror jag. Men att höras när man jobbar tycker jag är kärleksfullt. Men även dom som älskar varandra innerligt och hörs av hela tiden behöver även space och egentid.
  • Anonym

Vi ringer aldrig varandra under dagen om det inte är något väldigt viktigt. Däremot skickat vi små sms varje dag mellan 2 och 5 st /dag ungefär. "Jag älskar dig." eller "Jag längtar efter dig"

Kan tillägga att vi inte bott ihop så länge ännu :D

• Anonym

Vi har ALDRIG kontakt under arbetstid om det inte hänt en katastrof.
    Ingen av oss har detta bekräftelsebehov eller kontrollbehov - kan inte se det som något annat om man måste ha kontakt ideligen.
    I mina ögon otroligt barnsligt och fjortisaktikt - hade blivit vansinnig på en sådan personsom var och varannan timme måste höra " Älskar du mig fortfarande? " " Hur är det?"  " Vad gör du?"
    Vad f-n pratar man om när man ses? Allt är ju redan rapporterat fortlöpande under dagen.
    Nej när jag är på jobb fokuserar jag på det och familj och man när jag är ledig.

• JosefineK

2-3 ggr under dagtid och 2-3 ggr under kvàllen (nàr han jobbar kvàll dvs). Oftast bara snabba samtal fòr att kolla làget eller fràga ngt.
    Funkar bra fòr oss iallafall.

• 86TiAn82

Sällan eftersom han dels jobbar i norge och sen kör han grävmaskin så han har fullt upp från 7 -
    till 16-22 nån gång beroende på hur mycket jobb han har!

• Pleco
    Anonym skrev 2011-01-26 12:42:08 följande:
    Vi har ALDRIG kontakt under arbetstid om det inte hänt en katastrof.
    Ingen av oss har detta bekräftelsebehov eller kontrollbehov - kan inte se det som något annat om man måste ha kontakt ideligen.
    I mina ögon otroligt barnsligt och fjortisaktikt - hade blivit vansinnig på en sådan personsom var och varannan timme måste höra " Älskar du mig fortfarande? " " Hur är det?"  " Vad gör du?"
    Vad f-n pratar man om när man ses? Allt är ju redan rapporterat fortlöpande under dagen.
    Nej när jag är på jobb fokuserar jag på det och familj och man när jag är ledig.
    Varför måste du uttrycka dig negativt om folk som inte lever sitt liv som du gör? Det om något är väl ett barnsligt och fjortisaktigt beteende?
  • Sippan 81

Vi hörs 2-3 ggr under jobbdagar.
    Och ringer vi inte så messar vi några gånger

• Jessica85

Pratar inte så ofta i telefon. Jag har ett jobb där jag inte kan prata i mobilen om det inte är nåt akut med barnen eller så.
    MIn man däremot ringer lite då och då när han har det lugnt på jobbet och vill kolla läget, om jag är hemma. Nåt sms möjligtvis om man ska handla nåt eller om det är nåt med barnen.

Vi har det bra ändå men det är ju ganska fint att ringa varandra för att säga nåt gulligt, sånt blir man glad av!

• mörlin

jag å min sambo hörs 1-2 ggr om dan när han jobbar. jobbar nästan där vi bor så ibland går jag förbi å ger han en puss på hundpromenaden och ibland ringer han. vissa dagar har vi även lunchdateHjärta är ju inte så att vi MÅSTE höras men oftast gör vi det för att vi vill..=)

• Söndermarken

Vad har alla för arbeten som gör att man kan sitta och prata med sin partner hela tiden? Visst händer det att han får tid över nån gång då hör han ibland av sig, annars är vi p jobbet när vi är på jobbet, tycker det känns lite " mycket" att ha kontakt med varandra hela dagarna, men alla gör ju som de vill. Men att säga att någons förhållande är sämre för att man inte kan koncentrera sig på jobbet när man är där är lite konstigt. Vi älskar varandra massor efter jobbet :)

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?