• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Runa

Om man undrar över något särskilt kan det nog gå iväg något sms, men jag skulle gissa att det handlar om mindre än 1/dag i snitt. Snackar i telefon gör vi endast om det skulle uppstå någon akut situation, man ringer ju inte och stör någon när de arbetar i första taget.

• sheena08

Inte så ofta, nu när jag är föräldraledig blir det kanske en gång per dag via sms, när båda jobbade så var det lite mer. Men ringer gör vi bara om det är något som är akut.

• Bumsa

Jag ringer aldrig min man när han jobbar. Det händer ibland att jag skickar ett mess och ber han ringa när han tar tid just för att inte störa. Tycker det ser illa ut när man pratar privatsamtal på jobbet.

• Anonym

Uhm, kanske ett sms..eller två om dagen ibland, annars träffas vi ju på kvällen ;)

• Anonym (illojalitet???)

Öh, jag jobbar så jag pratar inte med min sambo då. Otroligt att så många tar tid till detta, vad är så himla viktigt så det inte kan vänta tills ni är hemma?!

• Bebislängtan82

Vi hörs så pass mkt dom nätter han inte kommer hem på kvällen.

Nu åkte han precis och vi ses inte förrän vid 21 tidigast imorgon kväll beroende på hur hans dag går imorgon

Är 2011 vårt år
  • Heobea

Nu jobbar inte vi båda utan han pluggar och jag jobbar oregelbundet med dag, kväll, natt, helg i en salig röra. Telefonen ligger oftast i skåpet i omklädningsrummet alt. i väskan i ett av värdeskåpena på jobbet när jag jobbar dag/kväll. Då dessutom på ljudlös. Visst händer det att den åker med i tröjfickan men då tittar jag på den kanske 1-2ggr/arbetspass. Så skulle han smsa när jag jobbar dag/kväll så skulle jag inte se det. Visst händer det att jag sms:ar att jag är påväg hem, men väldans sällan, oftast för att höra om jag ska handla nått eller dyl. Jobbar jag nätter brukar telefonen alltid få hänga med i fickan. Mest av säkerhetsskäl, man är ganska utsatt på natten och kan behöva sin telefon i vissa lägen. Så då brukar vi smsa lite när jag lagom gått på mitt pass och han precis ska sova. Men bara om jag hinner. Jag menar, har jag en massa dåliga patienter så smsar jag såklart inte honom som första prio.
    Om jag är hemma och/eller har en ledig dag brukar han vara ganska duktig på att smsa och säga att han är påväg hem från skolan. Det är väl också mest för att höra om han ska handla nått på hemvägen. Men oftast brukar vi avhandla sånt dagen innan, när den andre slutar etc. För som någon skrev, jag vill helst höra om hans dag när vi ses. Blir lite mer personligt då också än om man sms:ar.

Vet jag att det är nått speciellt som han bara MÅSTE smsa om så har jag telefonen med mig på jobbet. Men hur ofta är det? 1 g/månad kanske. Är det riktigt akut får han ringa till jobbet......

• Anonym

Varför prata under arbetstiderna, då finns det inget att berätta när man kommer hem Spöke

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?