Inlägg från: Kevin och Freja |Visa alla inlägg
  • Kevin och Freja

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Jag mätte 25 cm i vecka 24.

Har även börjat få en hormonrand över hela naveln :)
    Förra grav hade jag en rand upp till naveln och nu är den ovanför.
    De sägs ju att om randen går ovanför naveln är de en tjej och slutar den vid naveln är de en pojk.
    De verkar stämma på mig iaf :)

• Kevin och Freja
    SandraP1990 skrev 2011-05-18 09:15:05 följande:
    nu börjar min hormonrand titta fram!!
    Min med :) över hela magen, nerifrån och upp :)
  • Kevin och Freja

Ser att ni pratat om att spricka och så vid förlossningen...

Efter vad jag förstår så är det väldigt vanligt att man spricker, en del mer och en del mindre...

Jag själv började spricka upp mot urinröret så de var tvugna att snedklippa mig för att urinrör och det inte skulle gå sönder... Sprack även lite på insidan slidväggen... Sen fick de även lägga en medelstor sugklocka för att hjälpa min son ut...
    Jag blev sydd med sammanlagt 15 stygn, men man får lokalbedövning och syrgas om man vill och behöver det!
    Obehagligt är det men man tänker inte så mycket på det just då för man har ju precis fått upp sin nyfödda bebis på magen :) Och det är hur underbart som hellst!!

Det var värre den första tiden efteråt med kissandet då det svider en del i stygnen sen hade jag problem att sitta normalt de första två veckorna men man kommer på egna knep för att det ska gå :) Jag fick sitta på ena skinkan hela tiden med den andra hängandes bredvid stolen typ :) Ett annat bra knep är att sitta på en badring eller en ihålig kudde.

Alla stygn och all smärta är värt det när man väl fått sin älskade bebis :)
    Jag ska ju göra om det i augusti igen så :)

(Hoppas bara jag slipper trauma och sugklocka och det den här gången för det var jobbigt psykiskt) 

• Kevin och Freja

Hoppas bilderna funkar...

Vi har vart på 4d ultraljud idag :D Helt otrolig upplevelse och det var så härligt att få se vår vackra flicka igen :)

En stor tjej visade det sig vara! Hon väger redan 1500 g :) Är nu i vecka 29 (28+1) Om hon fortsätter såhär så trodde barnmorskan att hon skulle hamna på ca 4300 g vid födseln.  Enligt BF ska vi ha den 20 augusti men idag visade vikten den 9 augusti, men det är 20:e som gäller :) Hon är rätt stor redan alltså vår sötnos!

Det var en helt fantastisk upplevelse att få se bebis i 3D/4D och även få hela undersökningen med sig hem på dvd :)

Underbar dag har vi haft! 
  • Kevin och Freja
    alexander2011 skrev 2011-05-31 00:09:58 följande:
    Jätte vackra bilder på den lille:) ja jösses det kan nog bli en stor bebbe hihi
    Ja det var supermysigt! 
    Haha, ja barnmorskan sa det att hon var väldigt stor redan så vi får väl se vart detta slutar :) 
  • Kevin och Freja
    emelielj skrev 2011-05-31 09:32:18 följande:
    Jättefina bilder! haha nu får jag lite panik. Min bebis vägde (enligt deras beräkningar då såklart) i vecvka 29+2 1700 gram, då kommer jag få trycka ut en megabebis! haha
    Tack :) haha ja men då är din också ganska stor då. Kanske blir en kloss det med ;)
    Enligt FLs gravidkalender ska de tydligen väga som min gör nu i vecka 30 cirka... Det är ju olika men stor bebis i magen var det iaf :)

Fick du inget viktdiagram så du kunde se själv? :) 
  • Kevin och Freja
    Ninakarolina skrev 2011-06-04 10:45:45 följande:
    Lyx :D, själv bor jag i Umeå visst är de soligt och fint men de blåser som fan idag med... kommer aldrig bli brun.. :D.

Hade tänkt att åka ner nu denna vecka till sambons mamma i karlskrona och åka storbåt men efter som jag har så mycket sammandragningar så skippar vi de och är hemma :(, trist men inge kul att vara där om vi inte kommer kunna göra nått :). 
    Ungefär som här i Värmland då :) Vi har sol men det är nästan storm var och varannan dag så ute i solen vill man inte ligga för då blåser man bort...
    Idag är det soligt, blåst och ca. 20 grader varmt...

Hoppas det går bra med alla sammandragningar och att det håller sig lugnt tills bebis ska ut!
    Själv har ja sluppit det hittills, nån enstaka då och då om jag ansträngt mig för mycket. 
  • Kevin och Freja

Måste kolla med er...

Jag är nu inne i vecka 31 och sammandragningar har börjat till och från... Men nu har dessutom min mage sjunkit en hel del och trycket neråt ökar...
    Alla människor man träffar tror att jag ska ha bebis imorgon typ och ingen som tror att den ska ligga kvar ända tills augusti... Just för att magen blivit så låg...
    Min mage är ganska stor, det har barnmorskorna sett. Jag ligger vid det översta strecket på mätkurvan som barnmorskan har och även bebisen är stor. Den ligger också på det översta strecket på sin kurva...

Undrar nu om det är fler som är runt v. 31 och har hamnat i liknande situation?

Min första graviditet var inte alls såhär och jag hade inget tryck eller så här låg mage så... Inte så här tidigt iaf...

Blir lite fundersam på när bebis tänker komma ut egentligen :) 

• Kevin och Freja
    emelielj skrev 2011-06-12 16:57:24 följande:
    Kul att du säger det, jag var och provade kläder imorse i HMs provrum. Där såg jag verkligen hur mycket min mage sjunkit också, alltså rejält mycket, undrar hur den ska hålla sig uppe länge till!
    jag ligger också över den översta delen på SFkurvan och mitt RUL sa att bebisen är 17% över medelmåttet för sin vecka.
    Men jag tycker det är bra, då kanske bebis kommer innan BF istället för efter, hoppas! :)
    ja min har också halkat ner en bra bit!
    Ja man kan hoppas att den ska komma ut lite tidigare, förutsatt att den mår bra då då :)

Kanske blir såhär i och med att mage+bebis är så stor då...?
    Måste kolla med min barnmorska för jag blir lite fundersam! Nu kan jag nästan inte vara uppe och gå idag utan att magen börjar värka och bli stenhård... 
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011