• Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • Maddisen80

Hej jag har gått till uroterapeut och gynekolog så idag hämtade jag ut medicin mot urinläckage som jag ska prova och se om de hjälper för de vill inte operera mig för att jag är förung ,jag är liksom 30 år

• Anonym

Fungerar det inte med knipet och det inte är det som är problemet så boka en tid hos uroterapeuten. De kan bedömma vad som är tokigt. Ibland hamnar sakerna där inne lite på "sniskan" och då hjälper inte knipa.

Boka en tid och få det överstökat.

• Anonym (Big baby)

Många vuxna använder blöja är vanligare än man tror. Håller med att många toaletter är skitiga och luktar piss. Använder hellre blöja än att gå in på skitig toalett som stinker.

• Anonym (Stefan)

Jag är en medelålders man som har överaktiv blåsa. Ser blöjan som som ett utmärkt hjälpmedel för att kunna vistas ute i samhället. Har man som jag gått på stan med blöt fläck i grenen är blöbyxa inget svårt val.

• Frontline
    Malajen1970 skrev 2011-10-02 20:03:02 följande:
    Hellre blöja än våta byxor.
    Hellre kissa i en toalett eller bakom en buske en att ha en blöja...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Konstigt)

Tycker det är konstigt att det är så många som klagar på att ts snor från jobbet, inte för att jag själv skulle göra det, utan för att nästan alla trådar jag läst som handlar om förlossningar så skriver i princip alla att dom så oskyldigt "lånar" hem både bindor och nattsärkar och det ena och det tredje, bara för det är så "praktiskt". Vissa till och med tipsar andra om att "låna" hem alla dessa saker. Tycker som sagt fortfarande det är fel, sjukt att alla ska utnyttja vårt välfärdssystem(som faktiskt är väldigt bra) bara för att man kan. Och varför skulle man ha rätt att stjäla bara för man ska föda barn liksom, en stöld är ju ändå en stöld. Jag blev iaf förvånad att så många tycker som jag, trodde det var accepterat i samhället att stjäla från sjukvården eftersom nästan alla verkar göra det och verkar inte skämmas över det heller när dom sitter och tipsar varandra och räknar bort att köpa vissa saker till bebisens ankomst för det kan man ju "låna" från sjukhuset. Har själv fött två barn och har inte ens tänkt tanken att börja plocka på mig så mycket jag kan innan utskrivning.

• Anonym (Big baby)

Många tar saker som man inte borde göra, skulle jag sno ifrån mitt jobb så har jag inget jobb kvar.

• Anonym (Big baby)

Har alltid blöja på mig när jag inte har min dotter hos mig.

Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?