• Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • Maddisen80
    Anonym (Sängvätare) skrev 2011-05-13 16:56:28 följande:
    Hej ja det är pg urin läckage.
    Hej okis vill de inte göra en operation på dig med ? För jag har hört att de operera urinläckage ibland
  • Anonym (abdl86)
    Malajen1970 skrev 2011-05-13 17:28:56 följande:
    Hellre blöja än äckliga toaletter på stan. Är ju så skönt att ha blöja på sig.
    Håller med.
  • Anonym (blöjan)

Haha, jag har oxå haft blöja påmig en gång på stan. Var 3 veckor efter förlossningen o avslaget hade uppphört sen flera dar o plötsligt när vi fikar känner jag att jag får akut ont i magen. Rusar på toa o ser att jag blöder. Drar fram en pampers i minsta storlek ur skötväskan o lägger som binda, för va fan gör man. Alternativet va ju att knöla in massa papper i trosan o hur skönt är det liksom?? Den va riktigt bekväm men som sagt var det en nödlösning. Skulle jag ha problem med att hitta toaletter i tid o otid i tid om man säger så så skulle jag söka hjälp!

• Neblina

Kanske låter knäppt men jag använder alltid små blöjor vid mens, inga vanliga bindor funkar. Och har  vid några tillfällen även haft på mig det om man ska någonstans långt, där det inte finns fräscha toaletter.
    Jag har faktiskt lite fobi för offentliga toaletter som ibland är skit äckliga.

• Anonym (USK)
    Birdie skrev 2011-05-13 23:36:48 följande:
    Kanske låter knäppt men jag använder alltid små blöjor vid mens, inga vanliga bindor funkar. Och har  vid några tillfällen även haft på mig det om man ska någonstans långt, där det inte finns fräscha toaletter.
    Kissar du i blöjan då menar du?
  • Neblina
    Anonym (USK) skrev 2011-05-13 23:46:55 följande:
    Kissar du i blöjan då menar du?
    Nope, har bara haft det utifall att man inte hinner hem. Håller mig hellre
  • Anonym (USK)
    Birdie skrev 2011-05-13 23:50:16 följande:
    Nope, har bara haft det utifall att man inte hinner hem. Håller mig hellre
    OK. Men om du inte hinner hem så är det okej att kissa i blöjan om jag fattar dig rätt. Som alternativ till att kissa ute exempelvis?
  • Susanne110
    Birdie skrev 2011-05-13 23:36:48 följande:
    Birdie du är inte ensam, jag använder barnblöjor under mensen och har gjort det i flera år. Har riklig mens och inget annat funkade så bra som barnblöjor. Vi är nog inte ensamma om att använda blöjor under mensen.
    Mvh Susanne
  • Maddisen80

Hej jag har stort urinläckage och eventuellt ska jag bli opererad för de uroterapeuten ska ringa mig i veckan och tala om hur de ska göra.

• Anonym

Men snälla att ni ens orkar bry er om hon "lånar" "stjäl" från jobbet.

Till er som inte jobbar inom sjukvården utan kanske på ett kontor, hur många pennor, post-it lappar etc har inte ni snott! Det är stöld det oxå men i liten mängd märks det inte och ingen får sparken.

Hoppas du iaf sökt hjälp för inkontinens problemet, det har jag och ska till en sjukgymnast imorgon sen får vi se vart vi tar vägen därifrån.

Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?