• Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • Anonym

Jag håller med om vad de andra skriver om att ts du lär söka hjälp för ditt urinläkage. Det är inte ok att stjäla från arbetet gång på gång. Jag är också uska och har aldrig tagit något från jobbet. Jag menar det är inte fel om dom på verksamheten vet om det och låter dig ta ett par stycken tills du har fått hjälp. Vet många som har fått ta hem vissa hjälpmedel till sin ex cancer sjuka mamma osv. Men då har vi andra vetat om det och man är inte mer än medmänsklig.
    Det blir ju bara mer pinsamt när dom väl kommer på dig (och det märks ganska tydligt om det försvinner större mängder bjöjor mm) med att stjäla. Det finns alltid någon som kan se och så hamnar detta hos din chef.
    Så varför inte be om hjälp hos en urolog? Det borde väl du förstå ts som är uska att dom är vana med urinläkage och det är inget att skämmas för. Man kan alltid få hjälp på olika håll med betalningen och ofta är hjälpmedel gratis när man kommer upp i högkostnaden.
    Om du har mod att stjäla, så har du mod att söka hjälp. Varför inte ringa och boka en tid, när det kan förändra hela ditt liv till det bättre?

Lycka till

• Anonym (dl)
    Malajen1970 skrev 2011-05-12 22:22:27 följande:
    Man kan köpa blöjor för vuxna i sverige och i tyskland. 
    Klart du kan köpa blöjor för vuxna i Sverige och tyskland!
  • mammsilon

svinn från din arbetsplats, räknas som stöld. kankse inte så bra

• Maddisen80
    Malajen1970 skrev 2011-05-12 22:22:27 följande:
    Man kan köpa blöjor för vuxna i sverige och i tyskland. 
    Har du urinläckage har du rätt att få blöjorna eller trosskyddet gratis av antingen barnmorskan eller distriktsköterskan jag får mina trosskydd gratis.
  • Anonym (USK)

Skulle jag komma på dig med att stjäla blökor skulle jag anmäla dig till chefen.

• Anonym (Sängvätare)

Hej jag har legat på akademiska 1 en vecka nu och där hade jag blöja dygnet runt.
    Tena pants på dagen och Slip maxi på natten.
    Och när jag åkte hem så hade jag en Pants på mig riktigt tryggt och skönt att ha toaletten med sig o blir man kissnödig då är det bara kissa där man är.

Nog värdens bästa uppfining.

• Maddisen80
    Anonym (Sängvätare) skrev 2011-05-13 14:48:27 följande:
    Hej jag har legat på akademiska 1 en vecka nu och där hade jag blöja dygnet runt.
    Tena pants på dagen och Slip maxi på natten.
    Och när jag åkte hem så hade jag en Pants på mig riktigt tryggt och skönt att ha toaletten med sig o blir man kissnödig då är det bara kissa där man är.

Nog värdens bästa uppfining.
    Hej varför har du legat inne för ? är de pågrund av urinläckaget +
  • Anonym (Sängvätare)
    Maddisen80 skrev 2011-05-13 15:30:06 följande:
    Hej varför har du legat inne för ? är de pågrund av urinläckaget +
    Hej ja det är pg urin läckage.
Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?