• Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • Anonym
    Anonym (Kissi) skrev 2011-01-30 00:00:52 följande:
    Men hur mycket pengar skall man då tjäna som uska för att föredra att gå till apoteket. På jobbet är det ju gratis. Och garanterat ingen bryr sig.
    Nä det är väl ingen som fattar hur en vuxen kvinna kan vilja ta blöjor från de gamla och själv använda dom...
  • Frontline
    Men hur mycket pengar skall man då tjäna som uska för att föredra att gå till apoteket. På jobbet är det ju gratis. Och garanterat ingen bryr sig.
    Gratis för dom som är inlagda ja, att du tar dom är ju stöld och kan leda till att du blir kickad...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • The past is now
    Anonym (Kissi) skrev 2011-01-29 18:35:46 följande:
    Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?
    Seiöst? Sök läkarvård och kolla upp dig. Att som vuxen inte kunna hålla sig är ju ett tecken på att du har något "fel" och går säkert att träna upp.

Att stjäla av andra är så lågt.  
  • Susanne905

Att använda inkontinenshjälpmedel om man behöver det är givetvis ok, att stjäla av sin arbetsgivare är aldrig okej och kan leda till avsked.

Är det värt att få sparken för att du själv inte orkar köpa något som inte kostar så mycket?

• Anonym (Kissi)

Tror knappast jag får sparken för att ett blöjpaket försvinner någon gång då och då. Kan inte märkas med de lager vi har. Och det är inte bara att köpa, stora blöjor säljs inte offentligt.

• Maddisen80

Hej jag har urinläckage och jag får tena trosskydd gratis av barnmorskan, jag ska ev operera urinläckagen

• Anonym (Kissi)
    Maddisen80 skrev 2011-01-30 16:22:12 följande:
    Hej jag har urinläckage och jag får tena trosskydd gratis av barnmorskan, jag ska ev operera urinläckagen
    Menar du "småbindor" eller blöjor? Jag har tapeblöjor liksonm...
  • Maddisen80
    Anonym (Kissi) skrev 2011-01-30 16:27:53 följande:
    Menar du "småbindor" eller blöjor? Jag har tapeblöjor liksonm...
    jag har tena trosskydd miniplus
  • Anonym (Kissi)
    Maddisen80 skrev 2011-01-30 16:32:29 följande:
    jag har tena trosskydd miniplus
    Ok. Jag såna kan man ju också köpa om man inte får dom gratis...
  • Anonym
    Men det kostar dig ju inget om du får dem gratis av din distriktssköterska. Då behöver du ju inte gå o köpa på apoteket. Jag tycker också att det är fel av dig att stjäla från ditt jobb.
    Dessutom som andra säger. Borde du inte kolla upp vad som ligger bakom dina besvär?? Ta kontakt m din vårdcentral så kan du ju både kolla upp om det finns nån bakomliggande orsak, vilken hjälp du kan få och få gratis inkontinensskydd av distriktssköterskan.
Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?