Anonym (Sängvätare) skrev 2011-02-07 20:52:06 följande:
Hej jag är sängvätare och kissar i sängen nästan varje natt och har blöja på dagen med i fall jag inte hinner till toa,
Och jag och min inkontinensläkare samt distriktsköterska säger BLÖJA inte Inkontinens skydd.
Inkontinensskydd hetter det bara i fack språk.
Men bland oss som måsta ha det så heter det blöja och inget annat då det inte är nått annat.
Kan även säga till de som vill veta det att Tena Pants samt Libero up & Go är gjorda i samma fabrik och av samma material bara att Tena är större och hel vit.
SCA heter fabriken på båda.
Och den som inte testat en blöja inna tycker jag personligen att den ska testa innnan den ytrar sig.
Dagens moderna blöjor (Inkontinens skydd) Märker man knappt att det blir blöta.
Har liknande problem som du och har inom vården träffat flertalet både urologer uroterapeuter och kunnat konstaterat att en del säger blöja medans andra säger skydd mej personligen gör det detsamma vilket det är ju ändå samma sak bara det att inkontinensskyddet är en blöja för vuxna.
Önskar att det här med läckage kunde avdramatiseras och pratas mera öppet om, jag har såklart märkt att en del attraheras sexuellt av att använda blöja och visst gör det då men håll er ifrån trådar som försöker vara seriösa. Det finns massor av människor unga och gamla som bär blöja för att dom har inte något val.