• Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • Anonym (tänker också)

Alla som läcker urin söker väl hjälp tror jag iallafall, när jag själv sökte blev jag erbjuden skydd/blöja eller kalla det vad ni vill att använda under utredningstiden vilket jag också gör idag.
    Behandlingen jag genomgått har delvis hjälpt mej men inkontinensen eller trängningarna som jag lider av har inte upphört helt, väljer att fortsätta använda skydden och visst det känns inte så kul men dom hjälper mej ju faktiskt i många situationer som annars skulle ha varit ren katastrof skall jag behöva gå omkring och känna mej konstig eller skämmas för det då?

• Anonym (sök hjälp)
    Anonym (tänker också) skrev 2011-02-12 10:10:05 följande:
    Alla som läcker urin söker väl hjälp tror jag iallafall, när jag själv sökte blev jag erbjuden skydd/blöja eller kalla det vad ni vill att använda under utredningstiden vilket jag också gör idag.
    Behandlingen jag genomgått har delvis hjälpt mej men inkontinensen eller trängningarna som jag lider av har inte upphört helt, väljer att fortsätta använda skydden och visst det känns inte så kul men dom hjälper mej ju faktiskt i många situationer som annars skulle ha varit ren katastrof skall jag behöva gå omkring och känna mej konstig eller skämmas för det då?
    Det verkar ju inte så eftersom TS har problem men inte vågar söka hjälp utan stjäl skydd på sin arbetsplats.
  • Anonym (Kissi)
    Anonym (sök hjälp) skrev 2011-02-12 11:17:35 följande:
    Det verkar ju inte så eftersom TS har problem men inte vågar söka hjälp utan stjäl skydd på sin arbetsplats.
    Det är okej att hjälpa andra, men själv kan jag inte prata om det med någon känns det som.
  • Anonym (sök hjälp)
    Anonym (Kissi) skrev 2011-02-12 14:18:36 följande:
    Det är okej att hjälpa andra, men själv kan jag inte prata om det med någon känns det som.
    Du har allt att vinna och ingenting att förlora på att söka hjälp. 
  • Anonym (Villa)
    Anonym (Kissi) skrev 2011-02-12 14:18:36 följande:
    Du har ju tagit ett första steg genom att skriva den här tråden på FL

Urinläckage är nog vanligare än man kan tro. Sök hjälp, det är inte hållbart i längden att sno blöjor från jobbet.
  • Fridayyy

Är det läckage eller behöver du bara kissa ofta? Är det det senare så går det ju att träna upp om det inte är något medicinskt fel.

• Maddisen80
    Anonym (sök hjälp) skrev 2011-02-11 20:39:28 följande:
    Jättebra, hoppas verkligen du får hjälp. Det är alldeles för många som går omkring och skäms i onödan för sin inkontinens.
    Jag skämdes och berätta de men tänkte de är ju läkare då måste man berätta om problemen ,de tog tid innan jag vågade prata om mina hemorojder men har träffat en jättebra kirurg.
  • Anonym (tänker också)
    Anonym (sök hjälp) skrev 2011-02-12 11:17:35 följande:
    Håller med (Villa), kan vara jättepinsamt att prata om. Det är bra att TS tar upp tråden här och TS inser säkert att
    det ända rätta är att söka hjälp, men snälla TS är det verkligen nödvändigt att kalla sej själv för Kissi ?
  • Anonym (Sängvätare)

Kom ut från duchen för ca 1 timme sen efter en blöt natt.
    Och satte på mig en ren torr blöja då jag har röda veckan och ska på stort möte är så det är ett stort plus även där.
    Ha en fin dag på er alla.

Synd att de inte säljer Vuxen blöjor på ex Ica eller Coop eller Apoteket. finnes ju så många som vill ha det.

• Anonym (tänker också)

Apoteket näthandel säljer blöjor/inkontinensskydd, men marknaden är nog inte tillräckligt stor för butikskedjorna
    här i Sverige får ju den som har behov sina blöjor förskrivna på recept.

Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?