• Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • Maddisen80
    Anonym (Sängvätare) skrev 2011-02-14 07:57:58 följande:
    Kom ut från duchen för ca 1 timme sen efter en blöt natt.
    Och satte på mig en ren torr blöja då jag har röda veckan och ska på stort möte är så det är ett stort plus även där.
    Ha en fin dag på er alla.

Synd att de inte säljer Vuxen blöjor på ex Ica eller Coop eller Apoteket. finnes ju så många som vill ha det.
    kan man inte få blöja av dsk som man kan med tena ladys trosskydd
  • Anonym (Kissi)
    Maddisen80 skrev 2011-02-16 11:45:28 följande:
    kan man inte få blöja av dsk som man kan med tena ladys trosskydd
    Man kan få om man törs dit. Eller man får betala upp till högkostnadsskyddet så det är inte alls säkert att "man får".
  • Maddisen80
    Anonym (Kissi) skrev 2011-02-16 21:00:35 följande:
    Man kan få om man törs dit. Eller man får betala upp till högkostnadsskyddet så det är inte alls säkert att "man får".
    Jag tänkte eftersom jag får tena ladys trosskydd gratis trots att jag inte har högkostnadskort ,jag känner en granne som är runt 45 som får blöjor gratis
  • Scarlett

Jag kan seriöst tycka att det är skönt att ha ett skydd ibland om jag är ute, typ ska gå på stan i flera timmar. Har världens minsta blåsa och har kissat på mig många gånger. Då är det mycket bättre med blöja.

• Anonym (jag vet)

TS, det finns hjälp att få, och det är en otrolig lättnad att få den.

Uppsök en urolog, det är pinsamt och jobbigt, men det är värt det.

Jag hade efter en skada inte kontroll över min blåsa alls, men det finns läkemedel som lugnar den, man kan injicera botox i urinrörets "ringmuskel", eller t.o.m i själva blåsväggen. Undersökningar görs som visar varför just din blåsa inte samarbetar, och jag lovar, det finns behandling för dig med.

Lycka till!

• Anonym (tänker också)
    Scarlett skrev 2011-02-16 23:55:57 följande:
    Jag kan seriöst tycka att det är skönt att ha ett skydd ibland om jag är ute, typ ska gå på stan i flera timmar. Har världens minsta blåsa och har kissat på mig många gånger. Då är det mycket bättre med blöja.
    Kan faktiskt hålla med dej skönt vet jag inte riktigt men tryggt kanske, föredrar faktiskt att ta på blöja än att riskera att kissa på mej på stan.
  • Anonym (Sängvätare)

Hat nu gått 1 vecka med libero på dagen och tena pants super på natten.

• Anonym (Fia)

Hellre blöja än att kissa i byxorna. Blöjorna nu är så bra man kan ha de under jeans utan att det syns

• Anonym (Sängvätare)

Kom på nyss att det är ju super att ha blöja på sig på krogen så slipper man sitta på de där snuskiga ofentliga toaletterna som nå ev parat sig på o man vet ju inte vilka sjukdomar och bakterier som finnes där.
    Nä bli på men en Tena Panst super i kväll när jag går till pubben.Förvånad

Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?