Anonym (sök hjälp) skrev 2011-02-11 20:03:37 följande:
Men tjejer man behöver inte gå med urinläckage alls.
Jag sökte hjälp hos gyn efter många år inkontinensproblem. Problemen började redan efter första förlossningen och blev värre efter ytterligare två barn. Med åren blev det ännu värre.
Jag sökte hjälp hos gyn och fick remiss till sjukgymnast samt ett urval av inkontinensskydd att prova hemma. Jag meddelade bara vilket skydd jag önskade så beställdes det med leverans hem till dörren i en neutral förpackning.
Efter 10 gånger hos sjukgymnasten konstaterades att knipen inte hjälpte.
Jag bokades på en "provokation" där läckaget mättes vid olika aktiviteter. Därefter fick jag remiss till en TVT-operation och väntetiden var ca 6 månader.
Det är nu ca 3 år sedan jag fick min operation och det enda jag ångrar är att jag inte sökte hjälp tidigare.
Jag kan nu nysa, hosta, hoppa, springa och hålla mig länge utan något som helst läckage.
Så sök hjälp, allt att vinna och inget att förlora.
Jag glömde att säga att de gjorde undersökning på urogyn i malmö och de såg att jag hade urinläckage så de sa troligtvis blir de operation , men så måste jag träffa läkare först på kk i lund de sa att läkaren har lång väntetid och de i malmö sa att kk har kort väntetid hmm