• Anonym (TS)

Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?

Har äntligen tagit mod till mig att diskutera detta.. Jag vill gärna inte få dömande kommentarer då det är mycket känsligt för mig. Tack!

Jag har stora inre blygläppar. De hänger utanför de yttre en bit. Kanske 2 cm (svårt att uppskatta?). De är symmetriska och fina på så sätt. Men jag känner mig så osäker i många situationer att det stör mig. När jag tränar och har tajta tights, när jag har tajta byxor eller liknande så tycker jag att de syns och jag får en sk. kameltå.

Och när jag ska vara med en man sexuellt blir jag osäker på om han kommer finna mig oattraktiv i och med mina stora blygläppar. Har vid flera tillfällen hört av båda män och kvinnor att det inte är attraktivt och fint att det tom är äckligt med blygdläppar som mina.

Jag tycker att jag är en snygg kvinna men fina former i övrigt, tränad kropp och i övrigt ett yttre jag är nöjd med. Så hur stor betydelse har det egentligen om man har stora eller små blygläppar?

Skulle vara skönt att höra om det finns någon annan själ där ute som precis som jag har stora läppar, och i så fall hur du tänker och resonerar kring det!?

Tycker ni män att det spelar någon roll hur kvinnans inre/yttre läppar ser ut? Kan stora blygdläppar avtända dig?

Jag har varit med, enligt mig, ganska många män och aldrig hört något klagomål. Men hur okänslig skulle mannen inte vara om den kläcker någon elak komentar om mitt kön under/före/efter sexakten..

Är otroligt tacksam för svar och synpunkter. Jag önskar att jag kunder känna mig tillfreds med hela mig själv, inklusive mina stora inre blygläppar. Att jag kan känna att dom är en del av mig och att dom kanske till och med kan vara fina och attraktiva??

Tack på förhand! //TS

• Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?
  • Anonym (SszZ)
    Ponja skrev 2011-02-08 17:55:09 följande:
    Det där skulle jag aldrig kalla för långa läppar!
    Inte? Jo, men visst är dem stora eller vad är då stora blygdläppar i dina ögon?
  • feministbrud
    Anonym skrev 2011-02-08 14:20:58 följande:
    Får vi se en bild på ts mus oxå? att jämföra med?
    Vad är det för jävla fråga?
  • Ponja
    Anonym (SszZ) skrev 2011-02-08 18:34:12 följande:
    Dina är ju typ en halv cm utanför dom yttre läpparna. Mina är iaf 2.
    Dina anser JAG är helt "normala" eller vad man ska kalla det. Varken långa eller korta. Men snygga om man får lov att säga så :)
  • feministbrud
    Anonym (SszZ) skrev 2011-02-08 18:34:12 följande:
    Skulle också säga att du ser helt normal ut. Blygdläpparna är inte speciellt stora.
  • Anonym (dr)
    Anonym (SszZ) skrev 2011-02-07 20:21:53 följande:
    Jag känner samma sak och börjar nästan fundera på att genomgå en blygdläppsförminskning..

Detta är en bild på min mus (varning), bör jag göra någonting åt detta? img24.imageshack.us/img24/4091/74853.jpg

Någon som gjort en blygdsläppsförminskning?

Det där är inte långa inre blygdläppar!
    I puberteten växer de inre blygdläpparna och sticker sen oftast ut lite grann. Snippan ser annorlunda ut på en vuxen kvinna jämfört med på ett barn.
  • Anonym (me too!)
    Anonym (SszZ) skrev 2011-02-07 20:21:53 följande:
    Jag känner samma sak och börjar nästan fundera på att genomgå en blygdläppsförminskning..

Detta är en bild på min mus (varning), bör jag göra någonting åt detta? img24.imageshack.us/img24/4091/74853.jpg

Någon som gjort en blygdsläppsförminskning?
    Men hjälp! det där är väl INTE STORA blygdisar??!! då har du inte sett mina...typ 4 gånger större!!
  • hannahlilla

Mådde dåligt av samma orsak när jag var yngre, till råga på allt är mina mörka också. Mil ifrån porrfilmsfittan som jag fick för mig att ALLA killar föredrog. Men nu har jag nästan släppt mitt komplex, ingen har klagat och iaf mitt ex älskade mitt utseende där nere, speciellt för att mina mörkare blygläppar blev en sexig kontrast till det väldigt rosa där inne eller hur man nu ska förklara haha. Känns nästan terapeutiskt att skriva om det Solig

Skäms inte ts! Och jag tror inte killar tänker så himla mycket på det heller. Jag har då iaf aldrig haft världens reflektioner om mina liggs utseende på könet.

Elvira, 19/3-07.
  • Ponja

Verkar som att de flesta här utgår ifrån att de flesta killar skulle gilla korta mer..
    "man är som manär, försök itne skämmas för det"
    Vad får folk till att tro att de flesta killar skulle gilla korta?
    Tror det är helt fel.

• Anonym (TS)
    Ponja skrev 2011-02-08 19:16:05 följande:
    Dina är ju typ en halv cm utanför dom yttre läpparna. Mina är iaf 2.
    Dina anser JAG är helt "normala" eller vad man ska kalla det. Varken långa eller korta. Men snygga om man får lov att säga så :)
    Mina med...
  • Anonym (TS)
    hannahlilla skrev 2011-02-08 19:39:34 följande:
    Mådde dåligt av samma orsak när jag var yngre, till råga på allt är mina mörka också. Mil ifrån porrfilmsfittan som jag fick för mig att ALLA killar föredrog. Men nu har jag nästan släppt mitt komplex, ingen har klagat och iaf mitt ex älskade mitt utseende där nere, speciellt för att mina mörkare blygläppar blev en sexig kontrast till det väldigt rosa där inne eller hur man nu ska förklara haha. Känns nästan terapeutiskt att skriva om det Solig

Skäms inte ts! Och jag tror inte killar tänker så himla mycket på det heller. Jag har då iaf aldrig haft världens reflektioner om mina liggs utseende på könet.
    Tack! Jag jobbar på saken =) Men jag minns aldrig att jag tänkte på det så mycket när jag var yngre. Då tänkte jag inte på det. Det började för bara några år sedan..
Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?