• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Spegel

hallå.. jag funderar på att börja sälja både mina och barnens kläder på tradera... men hur gör ni som när ni tar betalt för frakten? Har letat edfter en vettig tabell med hur mycket det kostar osv men hittar ingen på postens hemsida.. nån som har en som kan klistra in den här?

• Felicia6

female, jag har tagit en liten lapp från mitt postkontor med fraktkostnaderna..
    Men samma "lapp" finns på internet, på deras sida via pdf..

11kr
    22kr
    33kr
    44kr
    55kr

och så 11kr extra om brevet överstiger 3cm i höjd och om ena kortsidan överstiger 25cm.
    Kommer dock inte ihåg i huvudet nu vilka gram till vilken frakt..

• Felicia6

20
    100
    250
    500
    1000
    2000

där är grammen som ska stå brevid kostnaderna jag skrev

• cia70

bbb- jag har sålt parfym en gång och då hade jag "bubbelplast" som jag tejpade runt om sedan brunt papper skrev "aktas" på paketet. Det kom fram helt och fint i alla fall....

• Tin o Trolls mamma

Tjohoo! Folk bjuder på mina auktioner iaf. Jag blir riiik! Närå, men visst är det skönt att bli av med "överskottet". Jag får inte köpa fler babykläder för maken innan jag gjort mig av med de överflödiga. (Länk till aukt. i min pres.)

Ekorren.

• Inexsana

Jag har köpt en del parfymer, och oftast fått med orginalkartongen, då de packat.
    I de fall jag inte fått med den så har jag fått enorma paket med massor av tidningspapper, och defenitvt skrymmande, för bara 4 små flaskor fick jag åka på posten för att hämta, det var i storlek med sverigepaketet, om det nu finns kvar.

4 små flaskor som jag rymmer i min ena hand alla 4.

Jag tror bubbelplast räcker gott och väl, och sen i en liten låda, eller ett paket gjort på kartong.

• Inexsana

nån här som har auktioner på 74 - 80 flick ute? isåfall har jag en inbox där det ryms ett nick.

• bbb

Felicia6: Det där med skrymmande, gäller det när paketet är mer än 3 cm högt OCH om ena kortsidan överstiger 25cm? Eller räcker det att paketet är mer än 3 cm högt för att det ska bli skrymmande?

• MayaS

det räcker med att paketet är över 3 cm högt...

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...