• Amazina

Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?

Hur ofta byter ni lakan i dubbesängen?
    Skriv gärna även vem av er som gör det och om ni sover nakna eller med kläder.

Jag (alltid jag) byter varannan vecka. På sommaren oftare om det är varmt och man svettas. Sover i trosor och t-shirt/kallingar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?
  • Försök inte
    Bonanza skrev 2011-02-07 21:41:04 följande:
    Typ varannan månad kanske? Barnens mer sällan, om de inte varit sjuka.
    Hahaa :P. Jag hoppas verkligen du skämtar.
  • alvaereva

Jag byter varje vecka i alla sängar. Vi sover nakna och dottern med pyjamas, hon sparkar av sig täcket.
    Skulle aldrig falla mig in att byta mer sällanKräks

• Lussekatten87

Det ska inte gå mer än 2 veckor innan man byter. Kroppsvätskor,bakterier och kvalster som gottar sig i era sängar! Inte så trevligt.
    Jag byter samtliga familjemedlemmars sängkläder 1 gång/ vecka. Har någon varit magsjuk byter jag oftare än så.

• semlorna

När det behövs vilket är väldigt olika. Varannan till varje vecka om det är varmt eller vi är smutsiga, en gång i månaden och ibland lite till om vi inte svettats eller lagt oss oduschade. Har ingen speciell bytar-dag utan tar det när det är läge.

• semlorna
    semlorna skrev 2011-02-07 22:18:04 följande:
    När det behövs vilket är väldigt olika. Varannan till varje vecka om det är varmt eller vi är smutsiga, en gång i månaden och ibland lite till om vi inte svettats eller lagt oss oduschade. Har ingen speciell bytar-dag utan tar det när det är läge.
    Just ja, vi sover nakna och det är jag som tar initiativ till bytet men vi hjälps åt för jag orkar inte få i dubbla duntäcket själv
  • mg79

Försöker byta ungefär varannan vecka, ibland oftare (sommaren) och ibland kan det gå lite längre. 

Det är nästan alltid jag som byter, eller tar initiativet till att byta.
    Vi sover båda i underkläder.  

Håll med om att det är underbart att krypa ner i en helt nybäddad säng med lakan som hängt på tork utomhus! Skrattande 

• Bonanza
    mylife skrev 2011-02-07 22:12:11 följande:
    Hahaa :P. Jag hoppas verkligen du skämtar.
    Nej, varför skulle jag skämta. Det är inte som att det är dödligt eller skadligt eller farligt eller något. Ni behöver inte tycka lika, men det är liksom inget som rör er heller.
  • Augustiblomman

Förr bytte jag ca varannan vecka, men pga egen och dotterns allergi fick jag rekommendationen av läkare att byta 2 ggr/vecka. Tycker det är sååå tråkigt! Det är alltid jag som byter, fast barnen hjälper till ibland. Barnen sover i pyjamas, mannen naken, jag med något på mig (typ t-shirt).

• randigadamen

Jag har hört att man ska byta minst varannan vecka och oftare på sommaren. Men det gör inte jag! Jag byter när lakanen känns skitiga. Kanske typ en gång i månaden eller varannan månad. Oftare om vi är sjuka. Jag skulle gärna byta lite oftare för det är så härligt med nytvättade laken men jag hinner liksom inte riktigt. Nåväl, det gör inget! Man blir ju inte sjuk eller så! Vi är väldigt friska.

• randigadamen
    Lussekatten87 skrev 2011-02-07 22:16:53 följande:
    Det ska inte gå mer än 2 veckor innan man byter. Kroppsvätskor,bakterier och kvalster som gottar sig i era sängar! Inte så trevligt.
    Jag byter samtliga familjemedlemmars sängkläder 1 gång/ vecka. Har någon varit magsjuk byter jag oftare än så.
    Men vad gör det? Har aldrig märkt att jag blivit sjuk.
Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?