• Amazina

Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?

Hur ofta byter ni lakan i dubbesängen?
    Skriv gärna även vem av er som gör det och om ni sover nakna eller med kläder.

Jag (alltid jag) byter varannan vecka. På sommaren oftare om det är varmt och man svettas. Sover i trosor och t-shirt/kallingar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?
  • imsel
    imsel skrev 2011-02-06 16:06:45 följande:
    ingen aning...när jag kommer ihåg
    vilket kanske blir en gång i månaden eller varannan. tippar nog mest på det sista Flört
    Och vi sover nakna kan jag väl tillägga.
    april 09 kom min bebbe
  • Soppa

1 till 2 gånger i veckan byter vi och vi bastar varje kväll så vi är inte smutsiga.

• grynet80

Det tar nog max tre veckor mellan. Mannen sover i kallingar och t-shirt jag oftast i trosor ibland pyjamas.
    Jag sliter bort det och har tar på nytt.

• maskrosboll

Vi byter en gång i veckan, oftare om någon varit sjuk, svettats mycket eller så. Jag sover i nattlinne, sambon i kalsonger.

Till barnen byter vi lite mer sällan, varannan vecka ungefär (de sover alltid i ren pyjamas och svettas inte på nätterna) om de inte är snuviga eller den lilla har kräkts förstås.

• Försök inte

Om man inte duschar på kvällen så tycker jag det är ganska ofräscht att använda lakanen i två veckor utan byte.

• Isabellee

Byter varannan vcka ungefär. ibland oftare.
    Vi duschar alltid innan läggdags och jag sover oftast i trosor och tshirt och sambon alltid i kalsonger.
    Oftast byter nog jag sängkläder men ibland hjälps vi åt :)

• Anna Paulita
    Anna Paulita skrev 2011-02-07 21:49:43 följande:
    Varje vacka. Vi sover nakna både två, om jag inte har mens, då sover jag i trosor.
    Det är nästan alltid jag som byter.
Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?