• Amazina

Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?

Hur ofta byter ni lakan i dubbesängen?
    Skriv gärna även vem av er som gör det och om ni sover nakna eller med kläder.

Jag (alltid jag) byter varannan vecka. På sommaren oftare om det är varmt och man svettas. Sover i trosor och t-shirt/kallingar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?
  • Kabbela

Var annan vecka tror jag =). Har ett stort täcke så gubben måste hjälpa till annars får jag aldrig ordning på det. Vi sover i underkläder, jag har nattlinne ibland då jag tycker det blir så varmt annars.

• 010306

Olika ca en gång i veckan. Jag som sover mest i den då mannen jobbar borta & jag är ingen nattsvettare, snarare frysare

• Lussekatten87
    randigadamen skrev 2011-02-07 22:43:02 följande:
    Men vad gör det? Har aldrig märkt att jag blivit sjuk.
    Nä sjuk behöver man väl inte bli,men tänk vad äckligt? Tycker jag då....
  • Analoga

Vi byter sängkläder var 3:e vecka. Vi sover i endast trosor resp. kalsonger.

• Pandan82

Byter var 5-7 dag, dvs ca en gång i veckan!
    Finns få saker i vardagen jag gillar så mycket som att gå och lägga mig nyduschad i en renbäddad säng *njuuuuter*

Nu när jag är höggravid blir det dock oftare, vaknar ibland upp i små "sjöar" och fy vad äckligt det är! Värst är när man är uppe och kissar för sjätte gången och är så borta att man först märker "sjön" när man kryper ner i sängen igen, iskallt, och fruktansvärt! Härom natten kunde jag inte byta lakan då jag inte ville väcka mannen en gång till då jag håller honom vaken med mina nattliga toabesök (och måltider för den delen med).

Kan tillägga att jag ÄLSKAR att tvätta! Helt sjukt, men jag tycker verkligen det är supermysigt, så här FÅR inte mannen tvätta!!! (skäms lite, men det finns nog värre "konstiga" saker att hålla på med....)

• randigadamen
    Lussekatten87 skrev 2011-02-09 14:56:22 följande:
    Nä sjuk behöver man väl inte bli,men tänk vad äckligt? Tycker jag då....
    Kanske inte är så äcklig Jag t ex svettas inte så mycket. Jag ligger i sängen med massor av kläder och fryser. Sen byter jag lakan när det känns smutsigt/äckligt precis som med kläder. Tror inte på överdriven renlighet.
  • randigadamen
    randigadamen skrev 2011-02-09 19:11:17 följande:
    Kanske inte är så äcklig Jag t ex svettas inte så mycket. Jag ligger i sängen med massor av kläder och fryser. Sen byter jag lakan när det känns smutsigt/äckligt precis som med kläder. Tror inte på överdriven renlighet.
    Eller nja... massor av kläder var att ta i. Jag har långärmat, långt nattlinne eller pyjamas...

• smulan 75

1-2 gånger i veckan,finns inget härligare än att va nybadad o lägga sig i en renbäddad sängFlört

Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?