• Amazina

Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?

Hur ofta byter ni lakan i dubbesängen?
    Skriv gärna även vem av er som gör det och om ni sover nakna eller med kläder.

Jag (alltid jag) byter varannan vecka. På sommaren oftare om det är varmt och man svettas. Sover i trosor och t-shirt/kallingar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?
  • elink

en gång i månaden om det inte är så att de blivit äckliga av nån anledning. jag skulle byta oftare om vi hade tvättstuga i lägenheten. det blir så mycket tvätt när man byter varje vecka. vädrar ofta istället.

jag byter och vi sover med pyamas alla fyra.

• FruHellström

byter lakan ca varannan vecka, beroende på årstid och aktiviteter i sängen  
    Men finns ingen bättre än att krypa ner nyduschad i rena lakan *mmmmys* 

• FruHellström

sen är vi nakenfisar oxå^^

• JPT

Varannan vecka och det är nästan alltid min sambo som sköter det! Tänka sig Flört
    Jag hade kunnat tänka mig att vänta någon vecka till eller så.

• JPT

Just ja, min sambo sover i kalsonger och t-shirt och jag sover oftast i nattlinne eller linne och shorts.

• PVeraB

sover näck. Byter en gång i månaden. Det är jag själv som byter. Mannen sover i kallingar

• Maria222

varje eller varannan vecka.
    Men egentligen borde man tvätta kudde, täcke och bäddmadrass samtidigt, "smutsen" går rakt igenom lakanen så känslan av renhet man får i en nybäddad säng med enbart tvättat ytskickt blir lite falsk....

pojke 0706 och pojke 1008.
  • Envira

jag byter varannan vecka i samband med tvätten, alltid jag som sköter det :)
    Vi sover näck 

• PVeraB

hur varmt tvättar ni lakana i då?
    Jag kör dem nästan alltid i 95 grader.

Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?