Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Amazina

Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?

Hur ofta byter ni lakan i dubbesängen?
    Skriv gärna även vem av er som gör det och om ni sover nakna eller med kläder.

Jag (alltid jag) byter varannan vecka. På sommaren oftare om det är varmt och man svettas. Sover i trosor och t-shirt/kallingar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?
  • Försök inte
    Bonanza skrev 2011-02-07 22:33:34 följande:
    Nej, varför skulle jag skämta. Det är inte som att det är dödligt eller skadligt eller farligt eller något. Ni behöver inte tycka lika, men det är liksom inget som rör er heller.
    Är det sant så hoppas jag att du är medveten om kvalster och bakterier. Finns ngt som heter kvalsterallergi som kan uppkomma hos barn framförallt.
  • saltflingan

Varje vecka pga att sambon svettas som en gris. Vi sover nakna. Det är alltid utan undantag jag som byter sängkläder.

• Bonanza
    mylife skrev 2011-02-07 22:44:33 följande:
    Är det sant så hoppas jag att du är medveten om kvalster och bakterier. Finns ngt som heter kvalsterallergi som kan uppkomma hos barn framförallt.
    Och mängder av de allergier barn har idag kommer ifrån att de lever FÖR RENT. Någonsin hört talas om det?

Nej, jag tror inte mina barn blir allergiska för att de får sina lakan bytta bara någon gång i månaden. För så ofta är det ju som någon av dem är sjuk, råkar kissa i sängen, spiller vatten eller något liknande.Och skulle det bli mer sällan så ser jag inte de dödliga fällorna med det heller.
  • baby87

Jag bytar varje vecka o stor städar hemmet samma dag ,som ja bytar säng kläderna både i vår säng o sonens ,,skulle aldrig falla in mig o byta varannan tycker de e äckligt att de ska gå mer än en vecka ,,händer att ja byter mer än en gång i veckan ibland också

(¯`v´¯)Bästa dagarna 24/3 07 och 21/4 08(¯`v´¯)
  • baby87

SKulle gärna vilja veta VEM som byter sängkläderna så sällan som var tredje vecka/ månad

(¯`v´¯)Bästa dagarna 24/3 07 och 21/4 08(¯`v´¯)
  • Gladabarnensmamma

...men vuxna som sover nakna och sen inte byta lakan oftare an varannan manad, det ar ju skitackligt! Det heter ju sangKLADER - byter ni klader varannan manad ocksa? Och vad ar det som ar halsosamt att sova i gammal svett, hudavlagringar och kvalsterbajs?

• iaseia

Har läst att det finns små kryp i sängkläderna som håller rent, alltså ju renare vi gör det (tvättar) ju mer dåliga bakterier får man.
    Så man ska inte byta för ofta, men vad är för ofta...
    Jag brukar byta mina sängkläder nån gång i månaden eller mer sällan, inte riktigt koll på det.
    Men att byta varje vecka känns som helt onödigt, sover inte hemma alla nätter heller så.. Sen har ja en tvättmaskin var tioende dag ungefär skulle ja byta sängkläder varje vecka skulle de bli skit jobbigt.
    Har ju hund i sängen också, så visst när hon fäller mycket så byter jag oftare..
    eller om ja varit sjuk och på sommaren när man svettas, eller om man svettats mycket av andra anledningar.. 

• Försök inte

Kan det inte uppkomma skabb bl a om man byter sällan? Jag har fått lära mig att byta en gång i veckan.

• Försök inte
    baby87 skrev 2011-02-07 22:50:13 följande:
    Jag bytar varje vecka o stor städar hemmet samma dag ,som ja bytar säng kläderna både i vår säng o sonens ,,skulle aldrig falla in mig o byta varannan tycker de e äckligt att de ska gå mer än en vecka ,,händer att ja byter mer än en gång i veckan ibland också
    Same :)
Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?