• Amazina

Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?

Hur ofta byter ni lakan i dubbesängen?
    Skriv gärna även vem av er som gör det och om ni sover nakna eller med kläder.

Jag (alltid jag) byter varannan vecka. På sommaren oftare om det är varmt och man svettas. Sover i trosor och t-shirt/kallingar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?
  • nian74

Det är förresten så gott som alltid jag som byter.

• Lavish

Mellan varannan vecka och en gång i månaden. Tanken är ju att det ska vara varannan vecka men de bästa föresatser infaller inte alltid...

• logg81

Byter aldrig...

Däremot tvättar jag sängkläderna 1 gång i veckan... Jag har bara ett lakan... Måste verkligen få arslet ur vagnen och fara till ikea och köpa ett till

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • UntilTheDark

En gång i veckan eller oftare. Vi har hund som sover med oss. Sover i trosor/kalsonger oftast.

• Lilas

Vi byter lakan och påslakan varje vecka, året runt, älskar känslan av att sova i nybäddad säng.

Oftast är det jag som rycker bort och kastar in i maskinen men vi brukar hjälpas åt att bädda tillsammans. Vi har väl 3 olika uppsättningar med påslakan som vi varierar mellan.

Enligt min sambo är det onödigt ofta att byta varje vecka, men när lakanen väl är borta har han inget val än att hjälpa till att bädda med nya/tvättade sängkläder ;)

• Lilas

Glömde skriva hur vi sover, jag i underkläder och t-shirt/linne och han i underkläder, ibland naken. Vi har inga djur och inga barn ännu, är dock höggravid.

• lördagsgodis

Skulle gissa på att snittet ligger på 3 veckor och vi gör det nog lika ofta, den som går och lägger sig först då det behövs, gubben min sover i kallingar och jag näck, sällan vi har barn i sängen.

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Kimona

Var tredje vecka till en gång per månad. Vi sover med underkläder och t-shirt.

Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?