• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Ofeigur

Har mkt förvärkar som gör ont och hon ligger väldigt långt ner och det känns vill jag lova. Var till bm i dag och kollade urin och blodtryck igen och det såg bra ut nu och sf måttet var lika som för två veckor sedan. 37.

Idag har jag haft väldigt ont på högersidan i mitten av magen och det går bara över om jag satt helt still. Så fort jag gick så gjorde det jätteont. Undrar vad det kan vara. Annars är det samma gamla vanliga krämpor=)

Tycker inte att det känns som att det skulle vara på G illafall så det är väl bara att ställa in sig på att det kommer ta några veckor till.

• Annaliz

Är i v. 35 och har 40 dagar kvar nu. Känner dock inte av så mycket sammandragningar och sånt. När börjar bebisen fixera sig och gör det ont de sista veckorna pga fixeringen eller?

• Ts Mamma
    Annaliz skrev 2011-06-14 16:18:16 följande:
    Är i v. 35 och har 40 dagar kvar nu. Känner dock inte av så mycket sammandragningar och sånt. När börjar bebisen fixera sig och gör det ont de sista veckorna pga fixeringen eller?
    Jag tror att det är vanligt att de börjar fixera sig kring v.35-36 om det är första barnet - är man omföderska så är det inte ens säkert att de fixerar sig förrän förlossningen börjar...:)

Jag tycker inte det gör speceillt ont - eller det är ingen konstant smärta utan mer hugg eller ilningar ner i blygdbenet som kommer stötvis ibland, som om man hugger sig med en kniv snabbt, typ...:P

• Annaliz

Ja men då kanske det är nåt sånt jag börjat känna? Ibland riktigt stöter det till så jag nästan bara vill hålla handen för, men inte för smärta utan mest för obehag typ som att den är på väg ut... Får se vad bm säger den 22:a

• Annaliz

Förresten ni som redan har barn och varit med förr angående föräldrapenning.

Jag har ju ansökt och skickat in alla uppgifter och papper för att beräkna min föräldrapenning enligt min SGI inkomst. Men när ansöker man om utbetalningen så att säga? Från datumet man föder, några veckor i förväg?? Jag vill inte stå utan pengar... det är nog som det är nu när jag blev nekad graviditetspenning och fortfarande inte fått beslut om min sjukskrivning.

• Sanandra
    Annaliz skrev 2011-06-15 15:54:50 följande:
    Förresten ni som redan har barn och varit med förr angående föräldrapenning.

Jag har ju ansökt och skickat in alla uppgifter och papper för att beräkna min föräldrapenning enligt min SGI inkomst. Men när ansöker man om utbetalningen så att säga? Från datumet man föder, några veckor i förväg?? Jag vill inte stå utan pengar... det är nog som det är nu när jag blev nekad graviditetspenning och fortfarande inte fått beslut om min sjukskrivning.
    Har inte barn sedan tidigare men ansökte om SGIn för någon månad sedan och fick det klart rätt snabbt. Sedan har jag sökt pengar från BF  (ansökte för 2 veckor sedan) men det skulle ta kring 30 dagar för att få igenom det. Sedan räknas ju pengar inte från första till sista i månaden utan kring 20:e till 20:e så blir inte så många slantar om man ansöker ex. från 10:e eller så. Så är nog bra om du är ute i GOD tid.:)

Lycka till!
    Liten, Bf 14 juli 2011
  • Annaliz
    Sanandra skrev 2011-06-16 11:52:29 följande:
    Har inte barn sedan tidigare men ansökte om SGIn för någon månad sedan och fick det klart rätt snabbt. Sedan har jag sökt pengar från BF  (ansökte för 2 veckor sedan) men det skulle ta kring 30 dagar för att få igenom det. Sedan räknas ju pengar inte från första till sista i månaden utan kring 20:e till 20:e så blir inte så många slantar om man ansöker ex. från 10:e eller så. Så är nog bra om du är ute i GOD tid.:)

Lycka till!
    Jag ansökte om SGIn den 26 april och alla uppgifter är registrerade. Jag har dock inte fått något beslut om hur mycket jag kommer att få i månaden och när min första utbetalning kommer ske. När jag är inloggad på FKs hemsida/mina sidor står det att jag kan ansöka om föräldrapenningen och jag har antagit att man inte kan göra det förän barnet är fött. Men det kan man alltså? och bör alltså kanske vara ute en månad innan bf, eller?? Jag har ju bf 24 juli, så jag kanske borde ansöka om det nu då?
  • SamsonS
    Annaliz skrev 2011-06-16 15:17:31 följande:
    Jag ansökte om SGIn den 26 april och alla uppgifter är registrerade. Jag har dock inte fått något beslut om hur mycket jag kommer att få i månaden och när min första utbetalning kommer ske. När jag är inloggad på FKs hemsida/mina sidor står det att jag kan ansöka om föräldrapenningen och jag har antagit att man inte kan göra det förän barnet är fött. Men det kan man alltså? och bör alltså kanske vara ute en månad innan bf, eller?? Jag har ju bf 24 juli, så jag kanske borde ansöka om det nu då?
    Vad jag har förstått så är det 30 dagars handläggningstid på ansökan också...så jag hade ansökt om det på en gång om jag vore du :) Vad du kommer att få i månaden och när du får din första utbetalning får du ju inte reda på förrän du har ansökt om föräldrapenning :) Tänk på att fk räknar 21-20 som månad.
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Annaliz
    SamsonS skrev 2011-06-16 15:32:59 följande:
    Vad jag har förstått så är det 30 dagars handläggningstid på ansökan också...så jag hade ansökt om det på en gång om jag vore du :) Vad du kommer att få i månaden och när du får din första utbetalning får du ju inte reda på förrän du har ansökt om föräldrapenning :) Tänk på att fk räknar 21-20 som månad.
    Okej tack så mycket för svar. Känner mig dock lite fundersam.. jag sjukskrev mig 24 maj och väntar på beslut om sjukpenning än. Vad jag förstår är sjukpenningen densamma som föräldrapenningen. Men eftersom jag inte fått något beslut om jag blir beviljad och får sjukpenning så vet jag inte heller från och med jag ska ansöka om föräldrapenning. Gah vilket myller! Får jag beviljat sjukpenning gäller den från 7 juni och framåt fram tills bf 24 juli. Alltså bör jag inte behöva söka föräldrapenning förän från och med 24 juli och framåt då? Pga att jag förhoppningsvis får sjukpenning fram tills dess. Men som du säger så är det väl bra att ansöka om föräldrapenningen nu och alltså från och med 24 juli, eftersom de verkar ha ytterligare 30 handläggningsdagar för det. Haha, allt är så nytt så man blir helt snurrig av alltihop. Men tack för all hjälp ;)
  • SamsonS
    Annaliz skrev 2011-06-16 16:14:15 följande:
    Okej tack så mycket för svar. Känner mig dock lite fundersam.. jag sjukskrev mig 24 maj och väntar på beslut om sjukpenning än. Vad jag förstår är sjukpenningen densamma som föräldrapenningen. Men eftersom jag inte fått något beslut om jag blir beviljad och får sjukpenning så vet jag inte heller från och med jag ska ansöka om föräldrapenning. Gah vilket myller! Får jag beviljat sjukpenning gäller den från 7 juni och framåt fram tills bf 24 juli. Alltså bör jag inte behöva söka föräldrapenning förän från och med 24 juli och framåt då? Pga att jag förhoppningsvis får sjukpenning fram tills dess. Men som du säger så är det väl bra att ansöka om föräldrapenningen nu och alltså från och med 24 juli, eftersom de verkar ha ytterligare 30 handläggningsdagar för det. Haha, allt är så nytt så man blir helt snurrig av alltihop. Men tack för all hjälp ;)
    Jag vet, tycker allt det där är skitkrångligt! Har fortfarande inte efter mer än 30 dagar fått reda på min SGI. Ringde dom igår och det jag fick till svar var att jag skulle ringa igen nästa vecka om jag inte hört något denna veckan Obestämd Sen hade jag en speciell blankett att fylla i iom att jag studerar, som var superkrånglig, så jag hoppas verkligen att allt blev rätt så man slipper hålla på o krångla jättelänge...
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
Svar på tråden bebis juli 2011 =)