• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Ofeigur
    Ts Mamma skrev 2011-07-15 01:16:56 följande:
    Den 14 Juli 20:51 föddes vår Agnes - 3990g och 50 cm lång - skriver mer å lägger in bild när vi kommer hem...:)
    Grattis!!!!!!!!!

Här hemma har vi komit iordning nu och det flyter på bra med allt. Det enda som jag funderar över är att det inte har kommit ngt bajs än förrutom det första som kom dom första dygnen. Nu är det tre dagagr sen hon bajsade men hon visar inga tecken på att ha ont eller vara svullen över magen. Hon äter jättebra också så det kommer väl snart en brakladdning kan jag tro.=) 
  • Arbetsmyran
    Ts Mamma skrev 2011-07-15 01:16:56 följande:
    Den 14 Juli 20:51 föddes vår Agnes - 3990g och 50 cm lång - skriver mer å lägger in bild när vi kommer hem...:)

Grattis Grattis!!
  • Ts Mamma

Tack alla!!!

Det gick inte som planerat men väldigt bra...:)

Åkte in till FL igår morse då jag vaknade till en blödning, inga känningar av förlossning överhuvud taget..,

...skulle bara in på kontroll - låg en timme med Ctg, blev ultraljuds undersökt, både vaginalt och vanligt, allt kollades och efter analys av ctgn så var den inte helt kanon så vi blev inskrivna men fick två timmars permis då vi tog en fika - tebax på FL 13:30 för en ny kurva, 14:00 satte de den, kände då fortfarande ingenting... 14:15 va remsan klar å gick till analys, medan de kollade den började jag få värkar som gjorde riktigt ont - eftersom jag haft en snabb förlossning tidigare bestämde de att jag fick stanna å avvakta hur det skulle fortlöpa eftersom denna kurva va bra...

15:45 gjorde det så jävla ont å kom så tätt att jag bara ville gråta, ringde i klockan och fick genast komma in på en förlossningssal - fick lustgas och kollades - öppen 4 cm och kanter kvar - kändes rätt dystert - värkarna tilltog och började bli så intensiva att det inte blev pauser mellan dem - lustgasen höjdes - jag kollades igen vid 18:00 å fortfarande 4 cm - vid 19:00 samma sak - värkarna var så intensiva att jag ärligt trodde jag skulle dö - inga pauser alls - 19:45 bad jag om Eda eftersom det inte gick att höja gasen mer och allt kändes som det bara stod å stampade - kollades igen inför Edan och still 4 cm men nu var kanterna utplånade - de ringde narkosen som kom vid strax efter 20:00, hon förberdde å började tvätta min rygg när hennes sökare pep och hon var tvungen att rusa vid 20:20 ca - utan att ha gett mig Eda...

Skulle lägga mig igen och känner att nu skiter jag snart på mig - BM känner efter och mycket riktigt - öppen 10 cm och krystvärkar - hon konstaterar snabbt att bedövning kan du glömma, nu kommer bebis..

Jag var hmmm, fly förbannad - jag ville ju ha min bedövning - snacka om att känna sig lurad - igen, va samma sak då Tova föddes - Well inget att göra mer än att krysta - 20:51 föddes så Agnes efter 5 krystvärkar - jag sprack inget och slapp helt att sy...:)

Nu har vi kommit hem och Agnes syskon slåss om att hålla henne...;)

Å ja, jag är glad att de inte hann lägga Edan nu för den hade inte hunnit göra verkan men just då hade jag kunnat skjuta någon....;)

Vi mår bra allihopa men nu blir det inga fler barn här...:P

Bild kommer så fort jag fått in dem i datorn....:)

• Momii
    Ts Mamma: Oj, vilken förlossning. Men det var ju tur att du inte hann få Eda. Tufft att inte få några pauser mellan värkarna.
  • Annaliz

Himmelskt söt. Åh vad jag själv längtar <3

• Ofeigur

TS mamma. Gud va söt! Vilken förlossning du råkade ut för. Jag fick iallfall  lite pauser och EDA innan det brakade loss och blev intenstivt. Men det är otroligt vad man klarar av! =) Duktiga du! Kram!

• Kiira

Spännande o läsa om andras förlossningar!  verkar som de blitt många tjej bebisar här i tråden =) ni som är kvar sitter ni o ruvar på grabbarna? 

lycka till! kramar!

Svar på tråden bebis juli 2011 =)