• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kiira
    Ofeigur skrev 2011-07-12 22:13:05 följande:
    En fråga. hur ofta åt era små dom första dygnen? tycker hon bara sover och sover. åt e del i natt iof och sen bara ett fåtal ggr idag sen har hon sovit.
    min lilla höna äter typ bara 5 gånger på dagen, men på nätterna så är hon som en kalv! hon verkligen suger i sig på natten. drömmde inatt att de kom gräs från tuttarna på mig då ja kände mig som en ko..

• Kiira

hej på er!

några nya bebisar eller sitter någon med härliga värkar nu?

måste dela med mig av en mindre rolig erfarenhet som ja fick idag.
    var på lekland med familjen och sitter och ammar den lilla Lova. då ja ser hur en pappa (som pratar i mobilen) springer efter sin dotter på ca 9 år upp i en stundsmatta där han sliter tad i dotterns hästsvans och lyfter henne säker en halvmeter över "golvet" till andra sidan studsmattan som dockvar ca 2,5 meter lång. där slänger han ut henne och skäller gärnet på henne.  instinktivt reste ja mig upp och skrek till på pappan att "så där gör man väl verkligen inte "och verkligen pekar på han flera andra vuxna har ju sett vad som hänt men när ja frågade dom så sa de vadå vi såg inte.  tjejjen ifråga reagerade med att släppa en tår och inte mer. tänkte genast att de där säkert inte var första gången o hon vågar garanterat inte visa hur ont de där gjorde.  pappan som hela tiden pratade i mobiltelefon reagerade inte på att jag sett allt och ignorerar mig. (han talade finska o de gör inte ja).

blev sjukt skakad och skärrad av detta och tårarna kom. jäkla kännslig måste ja vara men jag har aldrig behövt se något liknande förrut. det var rikigt hemskt!  efter ett tag kom det fram en kvinna o frågade om jag sett allt. svarade att de jag såg räckte för att ja skulle reagera.  tror i efterhand att pappan såg min reaktion och kanske var de därför han slutade där han slutade. finns ju i nuläget inget ja kan göra för att de inte ska ske igen. de var ett helt främmande familj för mig i en stad 7 mil ifrån mig..

Menar inte att man inte får tillrättavisa sina barn men man bör inte göra de på detta sättet tycker då iallfall inte ja..

• Momii

Men fyfaaaan! Nej så där gör man verkligen inte och jag har också svårt att tro att detta var första gången. Kan tänka mig att pappan glömde bort sig när han prata mobil för annars brukar väl dessa handligar ske inom hemmets väggar och inte offentligt. Eller det är vad jag tror iaf. Stackars flicka, hoppas hon vågar söka kontakt med någon annan vuxen när hon ändå såg att det fanns någon DU! som reagera på vad hennes pappa gjorde.

Fy, blir helt illa till mods nu. Finns inget värre än när barn och äldre far illa, varför ger man sig på försvarslösa? 

• Annaliz

Inatt har jag haft en helvetes natt för första gången. Igår började jag få extrem molvärk i ryggslutet. Förstod ingenting, jag har ju inte ansträngt mig. Kändes typ som att ryggen skulle gå av för varje steg jag tog. Nåväl, tänkte jag och inte så mycket mer. Gick och la mig, men har då fan vaknat varje timme av extrem mensvärk och den molande ryggvärken finns kvar än i skrivande stund. Mensvärken vet jag inte hur jag ska tolka, för den kunde vara ihållande många och långa minuter och till slut somnade jag och vaknade åter igen timmen efter med samma jävliga värk som fick mig att sätta mig upp. Känns precis som om jag har fått min mens tillbaka. 07.10 vaknade jag sista gången med extrem mensvärk igen och den höll i sig ca 2 minuter och efter det har jag gett upp sovandet och har väl egentligen inte känt så mycket mer, endast ryggvärken då.

Jag har varit för trött för att känna om magen blir hård under dessa värkar. Jag vet som sagt inte riktigt hur jag ska tolka detta då det är första gången för mig och jag själv finner mig ganska smärttålig.

Någon som känt något liknande? Kan förlossningen vara på gång? Jag har annars inte känt ett enda symptom typ.

• Momii

Låter som det skulle kunna vara något på G! Kanske det lugnar sig och avtar nu under dagen för att sätta igång på riktigt i kväll?

Mensvärken du beskriver får jag ibland på kvällarna när jag går och lägger mig. Här är det aldrig så ihållande utan jag kan sova ändå.

När har du bf?     

• Annaliz
    Momii skrev 2011-07-14 10:54:58 följande:
    Låter som det skulle kunna vara något på G! Kanske det lugnar sig och avtar nu under dagen för att sätta igång på riktigt i kväll?

Mensvärken du beskriver får jag ibland på kvällarna när jag går och lägger mig. Här är det aldrig så ihållande utan jag kan sova ändå.

När har du bf?     
    Det har avtagit nu, så få se vad som händer mot kvällen. Jag har bf 24 juli. Jag kanske håller på att gå in i latensfasen, vad vet jag?
  • SamsonS

Någon som ska/har använt TENS? Jag har lånat en och tänkte börja vänja mig vid den, men är lite osäker på hur jag ska göra. Alltså styrka m.m. Någon som har tips på hur man ska "öva" med den?

• Ts Mamma

Den 14 Juli 20:51 föddes vår Agnes - 3990g och 50 cm lång - skriver mer å lägger in bild när vi kommer hem...:)

• YlwaMarie
    Ts Mamma skrev 2011-07-15 01:16:56 följande:
    Den 14 Juli 20:51 föddes vår Agnes - 3990g och 50 cm lång - skriver mer å lägger in bild när vi kommer hem...:)
    GRATTIS HOPPAS ALLTT GICK BRA
  • Momii
    Ts Mamma skrev 2011-07-15 01:16:56 följande:
    Grattis! Äntligen!
Svar på tråden bebis juli 2011 =)