• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Assis

Har inte riktigt fått mage. Denna är tagen för en vecka sedan och har fått lite mer bula nu. Vågade först inte tro att bebben hade plats att växa, men BM bara skrattade åt mig. Man borde vara mer van när man väntar tredje men man blir alltid nojjig...

• Bebbe011
    Tösabeten skrev 2011-02-24 11:08:12 följande:
    Allt gick fint,  vilken otrolig känsla att se fisken i magen:) dock verkade den inte vilja visa ansiktet när det skulle tas bild, då vänden den rumpan till, hihi

Fick Bf 28 juli istället med första barnet
    Gud va kul för er! Första barnet är ju nått spec spec...
    Va kul med samma datum som mig :) Jag har ett barn sen tidigare
    förhållande som fyller 2år i juli, och denna bebis kommer som sagt 28juli.
  • HejHoppDå

Jo det var trist att han inte kunde vara med på ul... han kunde knappt stå på benen och har haft jätte svårt att fokusera blicken så hade inte varit någon fin upplevelse för honom... börjar dock bli bättre.
    Morsan var jätte glad och kände sig ärad att få följa med:)

• Bebbe011

Tjooooo!!

En magbild från mig också :)

Vecka 18+0 Och 2kilo upp!

Andra barnet, dotter som fyller 2år juli.

• limpan

Såååååå kul det är med ul, en sprallig bebis med sööööt profil härjade runt !

Bf flyttad från 24/7 till 18/7, hääärligt!

Nu ska jag njuta av sista 20 veckorna, det blir inga fler graviditeter sen :D

• Assis

Jag ska också försöka förmå mig att njuta sista delen av graviditeten. Har dock tyckt det varit jobbigt och tröttsamt, motstridiga känslor. Tycker det är kämpigt att känna mig otymplig och mindre rörlig. Försöker komma över de känslorna. Dock längtar jag såklart efter bebben...!! Ska också vara ledig de sista månaderna innan födsel så måste lära mig att njuta av detta. Har köpt träningskort och tänkte vara ute mkt i naturen. Kanske blir bra.... Annars får jag väl baka bröd....

• knopprosa

Håller också med om att det går sakta nu:( Det har gått jätte fort hittills men nu tycker jag tiden står still, vill ju att dom sista 19 veckorna ska gå lika snabbt ! Jag vill ha vår, sol och värme NU!! Är så trött på denna evigt långa vinter...
    Fina magar ni har hörrni :) Jag vill också lägga upp en bild på magen men det är så svårt att ta själv, får inte till det ;)

• nina1977

huvva, jag har redan gått upp 6 kg, och jag vägde redan för mkt vid invägningen (75 kg)  Så mkt har jag inte haft som utgångsvikt med de andra 3. Hoppas det lugnar ner sig snart. Jag skyller på för lite motion, svinkall vinter ju. Men det hänger nog på för mkt intag av fel sorts mat oxå. Jag brukar gå på vattengympa 1 gång/v. jag hinner inte så mkt med 3 små att ta hand om. Mina barn är 1, 3 och 5. Så det är fullt upp. Hur har ni andra det med vikten?

• Kiira

de gick bra på ul idag. så kul och skönt att se att den rörde sig och hade de bra!  när vi kommer hem avslöjar svärmor att våran äldsa dotter avslöjade strax efter vi for att "mamma har en bebis i magen" Tänk att en 3 åring kan fatta så mycket och berätta det =) hon har oxå bestämt att den ska heta Tilda även om de blir en pojke. 

nu ska ja dock gå o sova.. tidiga mornar i detta hus. har har just avslöjat för folk via facebook att vi är gravida =) 

Svar på tråden bebis juli 2011 =)