• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • limpan

Åhh nej inte foglossning!!! :S

Annaliz: Titta läääängst upp;)

Idag börjar min 2 dagars kurs för att lära mig göra fiiina tårtblommor, spännande !! HOPPAS att jag klarar det :D

Kiira: skumt, hoppas det slutar snart!

• Bebbe011

Heeej Brudar!!

Igår va vi på RUL!

Blev flyttat till den 28e Juli!
    Men va gör det bara några dagar hit å dit.

Bebisen såg bara fin fint ut! Men vi fick inte veta något kön..
    Eller rättare sagt hon ville nog inte säga när ja ville veta och Killen inte ville veta.

Så kanske ni kan lägga en gissning på vad ni tror?

Bebis i profil!

Och Vad gissar ni på!?

Fler som varit på Ul Och har fina bilder på era små!
    Om ni har så ni vet kön skulle det va skit kul att få se?

Kraaaam!
  • limpan

Bebbe011: Nääämen vilken liten sötnos! Kön har jag ingen aning om :)
    Ska sj på ul på tor, vi ska inte ta reda på könet! Sååå kul när bebis ligger på magen att titta efter!

• Bebbe011
    limpan skrev 2011-02-22 13:33:18 följande:
    Bebbe011: Nääämen vilken liten sötnos! Kön har jag ingen aning om :)
    Ska sj på ul på tor, vi ska inte ta reda på könet! Sååå kul när bebis ligger på magen att titta efter!

Absolut, Men vi har en liten tjej sen innan som fyller 2år i 31juli, så det skulle va

så kul med en lillebror, så ja ville bara veta! Men huvudsaken det är friskt litet barn

så får det komma vad som helst.

• limpan

Bebbe011: Ok, vi har oxå en lite tjej som blir 3 i slutet på maj! Har ingen önskan, smidigast vore om det blev en flicka...har BARA rosa kläder med rosetter :D
    Men annars får jag sätta sprätt på lite pengar, och det e ju inte helt fel det heller :D

• Ts Mamma
    Ser att ni pratat foglossning - jag har lite, ytte pytte lite till och från - hade absolut ingenting med min dotter så jag ska inte klaga...

Sen magen - jisses här om dagen var första gången någon frågade om det var så att jag ev. skulle ha barn (ett barn på jobbets förälder) och är snart i v.22 så det syns verkligen inte massor... Tycker det är rätt skönt - stor och tung blir man endå och då gärna ju senare ju bättre...

Vad jobbar ni med och hur länge har ni tänkt jobba!?
    Jag jobbar som förskollärare och min plan är att jobab tom 30 Juni då vi stänger förskolan för sommaren - har BF. 9:e

Jag har hela tiden trott att det är en pojke i magen för jag har mått så sjukt mycket sämre och varit tröttare än med dottern men nu börjar jag mer och mer tro att det är en tjej där inne - jag vet egentligen inte varför men min magkänsla säger mig bara att det är en tjej - vi ska inte ta reda på könet MEN jag skulel bli överlycklig om det vore en tjej, det vill jag helst ha MEN det kvittar - en pojke blir lika älskad och uppskattad bara bebisen är frisk men önska måste man få och en tjej till skulle absolut jämna ut lite här hemma...

Å Ultraljud - japp det var vi på den 27:e Januari (v.17) - här kommer bilderna på vårt lilla Pyre:

• Ts Mamma
    Kiira skrev 2011-02-22 11:26:54 följande:
    min snart 3 åriga dotter trotsar som tusan. och mestadels så trotsar hon med att skita i trosorna. Hon har varit utan blöja äver 6 månader men detta gör hon som trots. hon säger när hon är sur på oss att hon ska skita i trosorna. hur pip ska vi få henne och sluta med detta. skit störande..
    Min dotter hade en period i samma ålder då hon med vilje då hon blev arg på mig klämde fram kiss och kissade på sig - mitt enda tips är att ignorera (hur frustrerande och irriterande det än må vara) och förklara att det är helt okej att vara arg men inte att kissa/bajsa på sig och att om hon är så arg så är det kanske bättre att hon går in på sitt rum och är arg klart så kan hon komma till er sen...

Min tjej har alltid varit så extremt envis och bestämd så att ignorera hennes "dumheter" har varit enda sättet att lösa dem för a'har vi lagt fokus på det så har hon bara gjort det till ett än större problem...

Kan glädja dig med att barn som är så viljestarka oftast klarar sig rätt bra längre fram...
  • Annaliz
    limpan skrev 2011-02-22 12:34:49 följande:
    Åhh nej inte foglossning!!! :S

Annaliz: Titta läääängst upp;)

Idag börjar min 2 dagars kurs för att lära mig göra fiiina tårtblommor, spännande !! HOPPAS att jag klarar det :D

Kiira: skumt, hoppas det slutar snart!
    Haha jaha, jag hade missat det :P
  • Tösabeten

Får man hänga på här tro!?

har preliminärt BF 30 juli, men ska på UL imorgon så det ändrar sig säkert.
    Är dödsnervös och spänd på att allt ska vara okej..puh!

• Momii

Vi har rul på fredag! Vi kommer nog inte fråga efter att få reda på kön, men syns det så syns det. Tror nog det blir en tös till. Ts Mamma: Jag mådde prima ballerina under min första grav och har mått riktigt kasst under denna grav i ca 2,5mån. Tror ändå det blir en tös, hade varit kul med en pojk men oavsett är ju bebisen välkommen i vilken form som helst!Glad

Svar på tråden bebis juli 2011 =)