• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Bebbe011

Hej tjejer! Har känt sen vecka 15 massa bubbel,fiskpirr.. Nu sista två veckorna så känner jag lillbebis utanpå magen och killen har fått känna också. Har nog en vild liten sak här inne kände lillan rätt tidigt också. Har moderkakan bak då brukar man känna tidigare än om man har den fram. Kram

• Tösabeten
    Bebbe011 skrev 2011-02-25 17:02:32 följande:
    Hej tjejer! Har känt sen vecka 15 massa bubbel,fiskpirr.. Nu sista två veckorna så känner jag lillbebis utanpå magen och killen har fått känna också. Har nog en vild liten sak här inne kände lillan rätt tidigt också. Har moderkakan bak då brukar man känna tidigare än om man har den fram. Kram
    Härligt med en livlig krabar :)
    Har hört precis tvärtom med moderkakan ;) Fast bm sa att det inte spelar någon roll, utan att det är individuellt..jaja säkert som allt annat som har med graviditet att göra.
  • Bebbe011

Tösabeteb! Det är nog rätt omöjligt att det är tvärt om. Moderkaka ska ju inte ligga fram heller och ligger den fram så är den som dämpar sparkarna. Men som sagt det är nog väldigt olika. Men har 3vänner som fick 09 som mig som hade moderkakan fram och kände inte förens runt vecka 20.21 och fick göra om ultraljudet runt vecka 30 om moderkakan hade flyttat på sig.

• nina1977

JAg har moderkakan i framvägg, började känna av småbubbel tidigt, men sen var det lugnt i några v mellan v 15-18. JAg blev nästan orolig, då jag känt de andra tre barnen mkt tidigare. Nu känner jag varje dag, och har även kännt några gånger utanpå. Magen blev inte stor så fort heller, men nu har den kommit i kapp.

• Bebbe011

Nina! Ja precis och du är haft massa barn innan så du vet ju hur det känns också. Ska du tillbaka på extra ul senare och se om moderkakan flyttat sig?

• Ofeigur
    Momii skrev 2011-02-25 12:06:48 följande:
    Rul idag!{#emotions_dlg.flower} Allt såg fint ut och bebisen ville verkligen visa sig! Det gick så fort så det blev tid över att göra en noggrann kontroll av hjärtat! Tror det blir en flicka till här, såg ut så. Vi fråga inte om att få reda på kön men vid kontroll runt lårbenen så skymtades nog en "hamburgare".Hjärta

Bebisen vinka åt oss, boxades en del och hade hicka! Fick ett par bilder där h*n suger på tummen.
    7 bilder fick vi med oss hem!

Gick upp hela 23 kg med tösen, blir säkert mer den här gången. Viktenuppgången skena iväg när jag sluta jobba och bara gick hemma. Nu är jag mammaledig så risken är stor att det blir mer den här gången tror jag.
    Kul! skönt att få en extra koll på hjärtat=)
  • limpan

Härligt att höra att era ul har gått bra tjejor!

Började känna av sprallis v.15, nu v.19+3 känner jag sparkar utanpå..inte direkt att den slår bort handen men en liiiten liiiten "buff"
    Moderkaka i framvägg :)

• Momii
    SamsonS skrev 2011-02-25 14:05:01 följande:

Ni som väntar erat första, eller ni andra också för den delen Tungan ute När började ni känna buffar från bebisen och hur har ni moderkakan?

Kände första gången i vecka 15+ sen dröjde det ett tag, känner då och då men inte dagligen. Moderkaka i framvägg.
  • Momii
    Ofeigur skrev 2011-02-25 20:02:43 följande:
    Kul! skönt att få en extra koll på hjärtat=)
    Ja verkligen, hon sa att de inte alltid finns tid för det och att det inte var länge sedan de börja med det heller. Hon såg även att h*n inte hade gomspalt vilket de aldrig nämnde när vi vänta tösen. Fast de hade nog sagt något om de hade sett det då.
  • SamsonS

Så olika det är :) jag började känna lite vibrationer för några veckor sedan (är i v 18 nu) men den senaste veckan har jag börjat känna små buffar lite då och då:) mest på kvällen när jag lagt mig ner. har också moderkakan i framvägg.

Det är kul när man känner att det faktiskt "bor" någon där inne :)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)