• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Arbetsmyran
    Kiira skrev 2011-02-27 19:21:45 följande:
    ska ta tag i uppdateringen så snart ja får energi,. den tryter nå grymt för tillfället.  energin som ja har går åt till att undvika att mina barn har ihjäl varandra och sköta mig och hundarna och att jobba.. på det en förkyldning som inte ger sig och dåligt med aptit.. ja återkommer när ja piggar på mig lite..

kram på er alla! 
    Ja, den där energin kommer o går tycker jag...

Krya på dig o ta hand om dig!!
  • LinnaLi

Vi har kollat på ett hus som vi är intresserade av! Håll tummen åt oss =)

...för evigt, för alltid...
  • Momii
    LinnaLi skrev 2011-02-28 10:28:53 följande:
    Vi har kollat på ett hus som vi är intresserade av! Håll tummen åt oss =)
    Håller tummarna och du får göra desamma! Vi har hittat ett helt underbart bostadsområde men hyresrätter visserligen men gaaaash så fina!Glad
  • LinnaLi
    Momii skrev 2011-02-28 14:22:26 följande:
    Håller tummarna och du får göra desamma! Vi har hittat ett helt underbart bostadsområde men hyresrätter visserligen men gaaaash så fina!Glad
    Absolut!

Lycka till till oss =)
    ...för evigt, för alltid...
  • Bebbe011

Halloj!

Fler som har fått sjukt ont att gå?
    Haft så sen vecka 15 nu och det blir bara värre och värre..
    Kan inte leka med min dotter längre som är 19månader.
    Knappt sova heller för det gör så ont i vänstra höften...
    Det strålar upp till ryggen, men ja vet ju hur det va sist med lillan
    så hade ja också sjukt ont men det va ju senare runt vecka 27 eller nått sån..

Va iof inte så länge sen man va gravid så man lär ju få det jävligare denna gång.
    Ska dock till läkaren imorn så får vi se vad han säger..

• Benjaminsmamma08
    Bebbe011 skrev 2011-02-28 17:45:19 följande:
    Halloj!

Fler som har fått sjukt ont att gå?
    Haft så sen vecka 15 nu och det blir bara värre och värre..
    Kan inte leka med min dotter längre som är 19månader.
    Knappt sova heller för det gör så ont i vänstra höften...
    Det strålar upp till ryggen, men ja vet ju hur det va sist med lillan
    så hade ja också sjukt ont men det va ju senare runt vecka 27 eller nått sån..

Va iof inte så länge sen man va gravid så man lär ju få det jävligare denna gång.
    Ska dock till läkaren imorn så får vi se vad han säger..
    du har samma symptomer som tyder på foglossning som jag själv haft sen vecka 14 å inte gått över ännu blir bara värre å värre för mig med.. vissa dagar kan dock vara lugna.. men är nu i vecka 22 (21+2)..

• knopprosa
    Ts Mamma skrev 2011-02-26 18:04:54 följande:
    Jag har moderkakan i bakvägg och minns inte riktigt när jag började känna buffar men tror det var kring v. 16-17, är i v. 22 nu och känner det dagligen, jag har svårt att känna det på utsidan (eftersom jag ju samtidigt känner det från insidan och då inte riktigt vet vart jag känner det... ) men min sambo och de två yngsta barnen har kännt Pyret försöka bryta sig ut, första gången förra veckan och nu varje kväll...

Mitt Pyre är super aktivt mest hela dagarna - på jobbet känner jag det dock inte lika mycket som hemma, antagligen för att jag koncentrerar mig på annat då, men om kvällarna tränar h*n till gymnastik OS...

Idag har jag och min dotter haft en egen dag i stan - Sushi, massa glass och shopping har det blivit - mest till henne men hon ville absolut shoppa till Pyret oxå så det blev tre bodysar (2 rosa och en blå för hon har bestämmt att det är en lillasyster... ), två pyjamasar (svart/vita), en dress med byxor & tröja som det står I <3 Dad på på bröstet (jag försökte verkligen få henne att ta en som det stod Mum på men icke sa nicke... ), två små mössor och säkert nått mer, jag tror vi har allt vi behöver i stl. 50 nu så nu är det dags att avancera till 56...

Vagenn hämtade vi förresten ut igår också - så fin så fin...
    Vad roligt att handla kläder till bebisen =)
    Vad har ni köpt för vagn?
  • Ts Mamma

Rosenknopp; Ja, det är mysigt - allra helst då våra barn är då stora så det går faktiskt att släppa lös dem å shoppa till Pyret...

Vi köpte en BabyTravel Amsterdam, den passar oss perfekt...:)

Är hemma och är sjuk med feber så jag kanske hinner eller orkar ta lite bilder imorgon så kan jag slänga ut dem här...:)

• knopprosa
    Ts Mamma skrev 2011-02-28 21:08:40 följande:
    Rosenknopp; Ja, det är mysigt - allra helst då våra barn är då stora så det går faktiskt att släppa lös dem å shoppa till Pyret...

Vi köpte en BabyTravel Amsterdam, den passar oss perfekt...:)

Är hemma och är sjuk med feber så jag kanske hinner eller orkar ta lite bilder imorgon så kan jag slänga ut dem här...:)
    Ja precis :) Jag har en tjej på 4 1/2 så hon gillar också att få vara med och välja kläder osv.
    Okej, kul med en ny vagn ! Här får dotterns vagn duga ;)
    Ja, bilder vore skoj !
  • Annaliz

Om ca en timme ska vi fara och göra ultraljudet, spännande och nervöst på samma gång Skrattande

Återkommer senare

Svar på tråden bebis juli 2011 =)