• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kiira
    Annaliz skrev 2011-08-17 19:54:43 följande:
    Krävande måste ju bara vara förnamnet för en flerbarnsförälder Flört Hur är det egentligen med det där, blir man piggare eller tröttare? Flört Ni mammor med fler barn gör ett superjobb Hjärta
    min älsta dotter föddes mars 2008 andra dottern augusti 2009 och sista töse juli 2011.  jag behöver med andra ord inte ha tråkigt!  Dagarna börjar vid 06 om ja fått sovmorgon. då har vi nog varit uppe ca 2-3 gånger sedan 22. Sen är de fullt upp hela dagen med de enda syskonbråket ffter de andra blöjbyte.. mat tvätt disk 2 hönor 4 får 2 hundar... hus... Ja vet inte hur man gör men de funkar! !
  • Arbetsmyran

När jag väntade andra barnet sa nån att "ett barn är ett barn" men har du två små så är det som tio" o ja, när andra grabben kom så var det milt sagt körigt på dagarna. Att finnas för två små är inte alltid så lätt...tur att min andra son inte var så skrikig. Nu vill jag bara ha Wilda liten o samtidigt finnas för de större på det sätt som dom behöver mig.

Men som du säger Kiira...På nåt sätt funkar det  

• Momii

Här går det upp och ner. Vissa dagar är bättre än andra. Misstänker att lillan fått kolik och ni kan ju tänka er hur trevligt det är när man bor fyra personer i en tvåa. Jag hoppas det blir hus för oss snart för detta fungerar inte. Förutom en jobbig natt har det gått bra idag! Mannen åkte på jobb så jag fick ha båda för fösta gången själv. Krocka lite när stora tösen skulle vila middag och den lilla tyckte det var dags för käk. Sluta med att lilla fick ammas liggandes mellan mig och stora flickan som jag sjöng för. Tror att allt fungerar bara för att det måste, vissa dagar har man mer ork än andra!

• Annaliz

Usch då! Hoppas det går över fort.. Började själv fundera på om Axel kunde ha fått kolik för när han väl gråter/skriker så kan det hålla på lång stund och det känns som om inget man gör fungerar. Men nu så har jag insett att han sväljer för mycket luft vid amning och trots att han är duktig på rapa och prutta så får han ibland riktig magknip. Jag har därför justerat hans ställning vid amning samt ser till att han tar ett bättre grepp om bröstet för att minska att han sväljer mycket luft. Få se om det hjälper...

• Momii

Antagligen är det samma här, att tösen sväljer för mycket luft. Igår hade hon bara extremskrik en liten stund runt 21 så det kan inte vara kolik. Droppar får hon vid varje måltid och det har ju uppenbarligen hjälpt. Tyvärr är hon väldigt svår att rapa och hon fiser inte heller mycket. Minns inte hur länge vi gav stora flickan droppar men det var i ett par veckor så jag tror det blir en repris på det nu igen. Huvudsaken är att lillan slipper ha så ont!

• Annaliz

Jag tycker faktiskt att det blivit bättre. Jag hör ibland att Axel sväljer luft trots att jag försöker förhindra det, men jag tror inte man kommer ifrån det helt och hållet. Hade en pisskväll i fredags, då han skrek i flera timmar med lite pauser, men det lät verkligen hemskt och jag försökte göra allt för att flytta på luften och få honom att rapa/prutta men utan vidare resultat. Det kom av sig självt efter ett tag, vilket det oftast gör. Men då jag försökt förändra och förbättra sen i lördags så har det blivit märkbart mycket bättre. Han är oftast nöjd och kan till och med ligga längre stunder i babysittern eller på mage utan att han blir uttråkad eller ledsen. Han gråter mer kvällstid men jag har fått bukt med det, han gråter max 30 min och sen i lördags har vi fått sova jättebra allihopa! *peppar peppar* Ska till BM imorgon för att väga och mäta. Det ska bli intressant.

Här håller Axel mamma sällskap i köket :)

• Kiira

ida är lova 7vecor gammal väger 5750 gram och är 57,5 cm långt. min lilla plutt!

• Annaliz

Axel är 5 veckor, väger 5150 gram och är 56,6 cm lång. Sååå skönt att han går upp bra i vikt :)

• Momii

Vi ska till bvc i morgon för vägning och mätning! Tror tösen gåttupp som hon ska för hon tuttar en hel del!

Tyvärr har tre av oss här hemma blivit förkylda och lillan är en av dem.   

Svar på tråden bebis juli 2011 =)