• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • LinnaLi

tänkte bara säga att vi blivit lovade att köpa huset vi kollat på =) GLAD!!!!

...för evigt, för alltid...
  • LinnaLi

Kommer inte att kännas verkligt förrän allt är klart. Men men, hoppas på inflyttning innan bebis kommer!!

• Arbetsmyran
    LinnaLi skrev 2011-03-02 18:42:01 följande:
    Grattis grattis!!!  Guu vad roligt!
  • Momii
    LinnaLi skrev 2011-03-02 18:42:01 följande:
    Stort grattis!!!
  • LinnaLi

törs inte tacka än förrän det är klart! men vi har skakat hand på det, men inte skrivit något än. Det är en privat försäljning. Kommer att få en god vän som granne, det är hon som tipsat om det så det känns kul =)

• Kiira

Ts mama fina kläder och saker till bebisen!

Linnali hoppas ni får skriva papperna snart så ni blir klara och glad!

Själv har ja haft en hemskt eftermiddag. fick ett sms av svärmor där hon redan nu avbokar min 3 årings övernattning hos henne som skulle ske först nästa helg.  när jag frågar varför får jag till svar " medelar nu så jag inte gör det dagen innan". till saken hör att de dom senaste månaderna har kännts som att något är fel i "relationen" mellan henne och mig eller oss. när jag frågar igen och även skriver till henne hur jag har upplevt de senaste månaderna med bla när vi dom få gånger har frågat om barnvakt inte ens fått svar tillbaka eller när vi har planerat något så har de avbokats me kort varsel.
    hon kommer väldigt sällan till oss på besök, men vi försöker iallfall åka till henne  på helgen för att Tuva som är 3 år pratar och gillar sin farmor.   hon pratar om när hon sov över där sist (ett år sedan) och att hon gärna vill komma dit och sova igen. och förra helgen så planerade de då att nästa helg skulle Tuva sova över lördag söndag. kändes skönt för mig o sambon att äntligen får Tuva denna egentid med farmor som hon så gärna vill ha. 

men så gör hon såhär. kan inte släppa vad tusan ja gjort för fel. till saken hör att min sambo inte hade kontakt med sin mor från när han var 18 tills dess att Tuva föddes för tre år sedan. jag kämpade med min sambo för att få han att förstå att barnen behöver en farmor.(min mamma dog när jag väntade Tuva). Jag tycker det är viktigt för barnen att känna trygghet med farmor. vilken min dotter gör. men hur ska ja nu förklara att hon inte får sova över där. eller att farmor inte ens kommer på fika eller middag om vi bjuder in henne..

vad ska ja göra! jag bor 100 mil ifrån min närmsta familj vi har ingen annan här uppe som ett "socialt" nätverk som kan hjälpa oss de få gånger vi behöver hjälp med något.  hon är en av anledningarna till att vi fortfarade bor kvar här uppe för att jag inte vill att mina barn ska få 100 mil till sin farmor för hur ofta kommer de träffas då.  gör så ont i mig att de är såhär.. jag är ledsen sambon kännes sig oxå sviken och ledsen, jag vågar inte prata med min svägerska om detta heller då ja är rädd att de inte alls uppfattat de så som vi gör..

förlåt de blev lite långt. men när man redan mår piss så gjorde ju inte detta saken bättre.. 

• Momii
    Kiira : Man kan ju undra varför hon ställer in bara sådär och utan att ge en anledning. Om hon personligen har problem med dig och sin son/din sambo så behöver hon inte låta det gå ut över dottern. Är hon medveten om hur tösen känner och att hon faktiskt såg fram emot denna övernattningen? (om ni nu har berättat det för henne).
    Vågar du/ni ta ett ordentligt snack så försök göra det, allt kanske bara handlar om något dumt missförstånd .

Fint av dig att se till ditt barns behov av andra närstående och att du verkligen vill att er dotter och farmor ska ha en fin relation!
  • Kiira

Jag hade en bra ralation med min mormor och hon var ett stöd för min mamma. jag trodde någonstans i min lilla hjärna att "alla" mor och far föräldrar  tyckte om och ville umgås me sina barnbarn.
    Självklart förstår jag att även mor/far föräldrar är mer upptagna nu för tiden än vad de var på 80 talet. Men känslan av att farmor som sviker sitt barnbarn är inte skön i mitt hjärta. hon sviker ju även hela min familj. 

ja försökte igår fråga via sms när vi ändå smsade vad som är fel och varför de blir såhär när vi planerar något, men fick bara till svar att sånupplever då inte hon det och att jag uppfattat allt fel. Men hur tusan ska jag uppfatta en avbokning 10 dagar innan de ens är aktuellt  och sen inte komma med någon anledning. 

bara en sån här sak om ja skulle bli sängliggandes nu under graviditeten eller i värsta fall inlagd på sjukhusen inte tusan kommer kommer farmor erbjuda sig att hjälpa min sambo som blir kvar hemma med barnen och huset. känns ju skit jobbigt man kan ju inte garantera att ja kommer hålla mig på bena dessa 20 veckor som är kvar.

Svar på tråden bebis juli 2011 =)