• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kezelie
    Ts Mamma skrev 2011-03-03 10:46:13 följande:

Oj, jag vet inte om jag har några tips - de barn vi har sedan innan är ju inte alla våra biolgiska (jag har ju 2 bonusar och min sambo 1) men vi har alltid varit noga med att inge göra skillnad på dina och mina barn utan i vår familj är de våra barn oavsett om de är mitt biologiska eller inte - det har så klart underlättats av att vi har bra relationer till våra ex (barnens andra biologiska föräldrar) där vi är överense om att här hemma är jag och min sambo de vuxna - vi har sista ordet med all respekt för barenns önskningar och förslag precis som min dotters Pappa & sambo är de vuxna hemma hos dem och min sambos ex är den vuxne hemma hos sig.

Samma sak känner jag (tillskillnad från många om man läser på FL ) inget agg mot mina bonusar - jag vill ha dem lika delaktiga i Pyret som min dotter och de ser varandra som syskon (min dotter & mina bonusar) och tycker att det är helt naturligt med ett syskon till....

Vi var extremt oroliga för vad 16-åringen skulle säga när vi berättade för barnen om Pyret då han tidigare sagt att han skulle flytta om han skulle få fler syskon så vi förberedde oss noga - pratade med lilla bonus först (det blev bara så då han var uppe längre en kväll och ensam hemma) och han blev överlycklig! Och är det än...

Så morgonen efter fick han berätta för min dotter som även hon blev tok glad och är så än...

Min sambo åkte och hämtade 16-åringen senare den eftermiddagen och berättade då för honom och fick bara ett flin tebax och "Okej för den här gången, men nästa gång får du fan sätta på kondomen...." Sen har han också varit glad för det även om han retar sina syskon rätt mycket när de pratar namn och säger att det blir den åsna som ska heta Ior, men jag köper det och har lovat att kommer det ut en åsna så ska den få heta Ior....

Jisses vad jag svamlar iväg men hur söm så tror jag på att låta de vara delaktiga (utifrån hur mycket de själva vill) och sen ge dem tid utan bebisen också - det kan tom vara ganska skönt att ta en tripp in till stan och fika utan bebis någon gång ibland tex...

Ja, det är väl det att man får försöka packa ihop allt i ett. Får väl försöka så gott som det går helt enkelt och precis som du säger att man ibland åker iväg då och har lite mys med de/den större och lämnar bebis åt kanske pappa lite. Det kan ju vara skönt att få slappa lite.

Vilken go 16åring ändå, haha skratta lite gott där. Men det är ju härligt att han ändå accepterar det, precis som alla andra. Jag var ju orolig att min lilla syster skulle känna sig väldigt åt sidan när vi berätta att vi skulle få en bebis. Men som tur nog acceptera hon det och precis som era barn, så verkar hon tro att det är hennes syskon som kommer. Vilket vi också säger att det är, då jag känner att hon ska ha tillgång till att få vara delaktig. Ser inte heller något problem i att dem ska vara det, liksom de kommer ju ändå bo under samma tak, äta vid samma bord och till slut leka med varandra. Så det känns ju bara bra! :)

Hoppas bara att socialen inte ser för mycket "komplicationer" som dom alltid ska gräva fram, man får ju förbereda sig en hel del mot dem också. Viktigast är att min lilla syster mår bra, vill som sagt inte att hon ska flytta på sig då det bara kommer få henne må dåligt.

Men hur har ni fått era bonus barn då? Har inte fått ihop det helt riktigt! :)
    Om man får fråga!?
  • SamsonS

Om tre timmar är det dags för ultraljud igen. Ska bli så roligt att se pyret en gång till! Glad

Pyret beräknad 31/7-11 <3
  • Ts Mamma
    SamsonS skrev 2011-03-03 10:56:59 följande:
    Om tre timmar är det dags för ultraljud igen. Ska bli så roligt att se pyret en gång till! Glad
    Åh vad roligt!!! Lycka Till!
    Kezelie skrev 2011-03-03 10:55:19 följande:
    Om man får fråga!?
    Det är inte så komplicerat som det verkar - jag har en dotter med mitt Ex - min sambos bonusdotter

Min sambo har två söner med sitt Ex - mina två bonussöner

Jag är alltså än så länge bara biologisk Mamma till ett abrn här hemma och min sambo till två men tillsammans har vi tre barn här hemma...

Min dotter är 7 år, min sambo och jag flyttade ihop då hon var 3,5 år ca och hans killar var ca 8 och 12¨år gamla...

Det kommer säkert gå kanon med din lillasyster - ni verkar tänka väldigt klokt!!
  • Kezelie
    Ts Mamma skrev 2011-03-03 11:03:38 följande:
    Kezelie skrev 2011-03-03 10:55:19 följande:
    Om man får fråga!?
    Det är inte så komplicerat som det verkar - jag har en dotter med mitt Ex - min sambos bonusdotter

Min sambo har två söner med sitt Ex - mina två bonussöner

Jag är alltså än så länge bara biologisk Mamma till ett abrn här hemma och min sambo till två men tillsammans har vi tre barn här hemma...

Min dotter är 7 år, min sambo och jag flyttade ihop då hon var 3,5 år ca och hans killar var ca 8 och 12¨år gamla...

Det kommer säkert gå kanon med din lillasyster - ni verkar tänka väldigt klokt!!
    Okej, nu hänger jag med lite bättre. Haha
    Lilla syster är nu 10 i augusti. Vi börja med att hjälpa med henne för två år sedan då mamma tänkte lämna henne till socialen. (hon har INGEN kontakt med far sin)
    Så vi båda kände att hon inte skulle behöva komma iväg så långt ifrån, vi ville ge henne ett stadigt och tryggt hem. Skulle nog inte bli värre än om hon hade fått flytta runt, då hon har väldigt aggresiv ADHD. Men i och med att jag är uppvuxen med henne tidigare, så vet jag precis hur man ska hantera henne. Vilket kan vara svårt för "nya" familjer att se.

Så vi tog det tokiga beslutet jag och min sambo att gå igenom massa social papper om att bli fosterfamilj/extra familj. Nu är det diskution om hon ska bli HELT bosatt här tills hon blir 18år, jag kunde ju inte vara med på de besluten då, eftersom jag inte var 18år själv. Men nu är vi ju ett par, förlovade och planerar bröllop efter sommarn. Så anser Socialen att vi verkar ha en fast grund.

Skulle nog lättat ännu mer om vi fick det igenom helt, blir väl nästan som en adoption? :P

Nej, nu pladdrar jag på känner jag haha.
    Hur är det för din mage och den lille? Min är sjövild som sagt. :P
  • Arbetsmyran
    SamsonS skrev 2011-03-03 10:56:59 följande:
    Vad roligt!!...Berätta sen 
  • Ts Mamma
    Kezelie skrev 2011-03-03 11:13:09 följande:
    Okej, nu hänger jag med lite bättre. Haha
    Lilla syster är nu 10 i augusti. Vi börja med att hjälpa med henne för två år sedan då mamma tänkte lämna henne till socialen. (hon har INGEN kontakt med far sin)
    Så vi båda kände att hon inte skulle behöva komma iväg så långt ifrån, vi ville ge henne ett stadigt och tryggt hem. Skulle nog inte bli värre än om hon hade fått flytta runt, då hon har väldigt aggresiv ADHD. Men i och med att jag är uppvuxen med henne tidigare, så vet jag precis hur man ska hantera henne. Vilket kan vara svårt för "nya" familjer att se.

Så vi tog det tokiga beslutet jag och min sambo att gå igenom massa social papper om att bli fosterfamilj/extra familj. Nu är det diskution om hon ska bli HELT bosatt här tills hon blir 18år, jag kunde ju inte vara med på de besluten då, eftersom jag inte var 18år själv. Men nu är vi ju ett par, förlovade och planerar bröllop efter sommarn. Så anser Socialen att vi verkar ha en fast grund.

Skulle nog lättat ännu mer om vi fick det igenom helt, blir väl nästan som en adoption? :P

Nej, nu pladdrar jag på känner jag haha.
    Hur är det för din mage och den lille? Min är sjövild som sagt. :P
    Det låter som mycket jobb men så klart värt det...

Jag har själv 5 syskon (29, 16, 14, 8 och 4 år) och jag skulle göra allt för dem om det behövdes....

Mitt Pyre är mer vid än tam - krö runt där inne mest hela tiden så det känns som om magen ska vändas ut och in ibland...
  • Kezelie
    Ts Mamma skrev 2011-03-03 11:16:51 följande:
    Det låter som mycket jobb men så klart värt det...

Jag har själv 5 syskon (29, 16, 14, 8 och 4 år) och jag skulle göra allt för dem om det behövdes....

Mitt Pyre är mer vid än tam - krö runt där inne mest hela tiden så det känns som om magen ska vändas ut och in ibland...
    Ja, man kände hur man gjorde en bra gärning för hela min familj. Är 7 syskon i min familj (33, 29, 26, 25, 19, 14, 10) haha, men jag försöker stå till hjälp som bara den. :)

Haha, finns inte en lugn stund utan att det är disko. Haha, hoppas inte den är lika vild när den kommer ut bara! xD
    Skönt, är det något som är likt sedan du vänta den första? :)
  • Ts Mamma
    Kezelie skrev 2011-03-03 11:23:44 följande:
    Haha, finns inte en lugn stund utan att det är disko. Haha, hoppas inte den är lika vild när den kommer ut bara! xD
    Skönt, är det något som är likt sedan du vänta den första? :)
    Njae, inte direkt - fast allt var väldigt olikt hur det är nu - hela mitt liv...

Med T mådde jag som en prinsessa hela tiden, rent graviditetsmässigt sen var det yttre omständigheter som gjorde att jag inte mådde toppen - jag och mitt ex separerade och flyttade ifrån varandra ungefär två veckor innan jag upptäckte att jag var gravid med T så det var aningens chockartat och omvälvande - men då jag hade en sen abort i bagaget var mitt val inte svårt - även om det tog tid för mitt Ex att inse det (vi har idag en kanon kontakt och bättre pappa än vad han är till T kan hon inte ha... )

Så hade jag ett jobb där jag vantrivdes, jobbade skift och extra hela tiden...

...med all släkt väldigt långt bort.

T var väldigt lugn i magen, sparkade sällan eller aldrig utan buffade mest...

inte en förvärk eller något hade jag innan den dagen hon föddes - då gick det undan 16:30 började verkarna med 3 min emellan på en gång - 19:30 kom vi in till förlossningen, 23:50 var jag bara öppen 4 cm, 00:31 är hon född...

Nu mår jag också prima efter de veckorna med illamående - Pyret sparkar mer än vad T gjorde men det kan lika gärna vara att jag har mer tid och lugnare omkring mig som gör att jag märker det mer...

Bor i en villa med sambo som är där, underbara barn och har ett jobb där jag stormtrivs (förskollärare) utan konstiga arbetstider sen är jag lugnare nu än då - inte lika orolig för allt och inget utan tar det hela mer med ro så jag vet inte det är väldigt lika fast ändå väldigt olika...
  • Kezelie
    Ts Mamma skrev 2011-03-03 11:57:24 följande:
    Njae, inte direkt - fast allt var väldigt olikt hur det är nu - hela mitt liv...

Med T mådde jag som en prinsessa hela tiden, rent graviditetsmässigt sen var det yttre omständigheter som gjorde att jag inte mådde toppen - jag och mitt ex separerade och flyttade ifrån varandra ungefär två veckor innan jag upptäckte att jag var gravid med T så det var aningens chockartat och omvälvande - men då jag hade en sen abort i bagaget var mitt val inte svårt - även om det tog tid för mitt Ex att inse det (vi har idag en kanon kontakt och bättre pappa än vad han är till T kan hon inte ha... )

Så hade jag ett jobb där jag vantrivdes, jobbade skift och extra hela tiden...

...med all släkt väldigt långt bort.

T var väldigt lugn i magen, sparkade sällan eller aldrig utan buffade mest...

inte en förvärk eller något hade jag innan den dagen hon föddes - då gick det undan 16:30 började verkarna med 3 min emellan på en gång - 19:30 kom vi in till förlossningen, 23:50 var jag bara öppen 4 cm, 00:31 är hon född...

Nu mår jag också prima efter de veckorna med illamående - Pyret sparkar mer än vad T gjorde men det kan lika gärna vara att jag har mer tid och lugnare omkring mig som gör att jag märker det mer...

Bor i en villa med sambo som är där, underbara barn och har ett jobb där jag stormtrivs (förskollärare) utan konstiga arbetstider sen är jag lugnare nu än då - inte lika orolig för allt och inget utan tar det hela mer med ro så jag vet inte det är väldigt lika fast ändå väldigt olika...
    Ursh, jobbigt med jobb man inte trivs på. Härligt ändå hur fort hon kommit, din första. Hoppas på lika bra denna gången då! :)

Själv bor jag hemma hos min fästman som tagit över gården efter sin mamma. Vi bor här med alla våra djur, men även med min fästman´s två bröder då dem letar för fullt efter jobb. Själv ska jag börja plugga till nästa vår, då jag inte gick klar min gymnasie utbildning. Då jag vantrivdes på de ställen jag varit när jag bodde i GBG. Jag ska utbilda mig till förskole/dagis fröken. :)

Det är så skönt när man funnit sin "fasta" punkt i livet. Visst, man vet ju aldrig, men allt känns som om det alltid kommer vara så. Haha :)
  • Ts Mamma
    Kezelie skrev 2011-03-03 12:03:59 följande:
    Ursh, jobbigt med jobb man inte trivs på. Härligt ändå hur fort hon kommit, din första. Hoppas på lika bra denna gången då! :)

Själv bor jag hemma hos min fästman som tagit över gården efter sin mamma. Vi bor här med alla våra djur, men även med min fästman´s två bröder då dem letar för fullt efter jobb. Själv ska jag börja plugga till nästa vår, då jag inte gick klar min gymnasie utbildning. Då jag vantrivdes på de ställen jag varit när jag bodde i GBG. Jag ska utbilda mig till förskole/dagis fröken. :)

Det är så skönt när man funnit sin "fasta" punkt i livet. Visst, man vet ju aldrig, men allt känns som om det alltid kommer vara så. Haha :)
    Vart bor du nu? *nyfiken*
Svar på tråden bebis juli 2011 =)