• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kezelie
    Bebbe011 skrev 2011-03-03 13:42:08 följande:
    Hejsan! Va kul för er, vi är beräknade samma dag! Så kul :)
    Va roligt! :D Kan bli spännande då!
    Momii skrev 2011-03-03 13:16:32 följande:
    Hej och välkommen! Vi har samma bf! Skönt att det äntligen går bra för er!
    Va roligt, det är kul att ha fler som är samma eller runt om! :D
    SamsonS skrev 2011-03-03 20:08:02 följande:
    Den dåliga kameran pajar bilderna men här här vårt lilla pyre i v 19+2Hjärta

Ser ut som den pussar på moderkakan :P

Synd att du inte bodde nära, har skanner. Men dem är fina, lilla pyret ser ju fint ut! :)
  • SamsonS
    Kezelie skrev 2011-03-04 12:21:37 följande:
    Va roligt! :D Kan bli spännande då!
    Momii skrev 2011-03-03 13:16:32 följande:
    Hej och välkommen! Vi har samma bf! Skönt att det äntligen går bra för er!
    Va roligt, det är kul att ha fler som är samma eller runt om! :DSynd att du inte bodde nära, har skanner. Men dem är fina, lilla pyret ser ju fint ut! :)
    När och nära Tungan ute vi bor iaf i samma län haha
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Ts Mamma
    Kezelie skrev 2011-03-03 12:35:48 följande:
    Utanför Halmstad, 3min ifrån en liten by som heter Oskarström! :)
    Aha - tänkte eftersom du skrev innan att du bott i Gbg...

HATTIFNATT: Söta bilder!!
  • nina1977

Hej svej!!
    Vet ni vad jag har gjort för helgalet?? Bokat en utlandsresa med familjen när jag är i v 31. Vi ska till Turkiet, Side. Till ett jättebra barnvänligt hotell där vi bott förut. Känns lite nervöst, men vi har inte tid att åka nu i mars/april och vi ville gärna göra nåt kul innan bebis kommer. Barnen älskar att resa till sol o värme. Det är väldigt behaglig temp i turkiet i maj. JAg har bokat en extra försäkring för mig och självklart avbeställningsskydd om nåt oförutsett händer. Är vi tokiga?? Jag tycker det ska bli mysigt iaf

• Ts Mamma

Nina: Jag tycker det låter helt underbart!!!

Har du kollat så du får flyga med flygbolaget?! Vet att jag inte fick det när jag väntade dottern efter v.28 så jag fick tidigarelägga min semester då men de va ett tag sedan så de kan ju ha ändrat de reglerna...

• nina1977

Japp, fram till 32 fullgånga v får man flyga utan läkarintyg (förutom det som visar hur långt gången man är) med de flesta flygbolag. Efter v 28 gäller inte den vanliga reseförsäkringen så man måste teckna en extra försäkring. Jag klarar 32 v gränsen med 4 dagar Egentligen ville vi åka lite tidigare , men prisskildnaden på tidigare datum och just detta var på flera tusen (billigare) Så då blev det så, + att vädret är stabilare i maj än i april.

• Ts Mamma

Nina, då så då är det ju bara att dra å ha en underbar semester...:) Gött!!!

Jag fick presentkort på 15.000 i upplevelse när jag fyllde 30 i Januari och de flesta upplevelserna kan jag ju inte göra som gravid så vi har bokat en weekend med barnen på Kolmården med tigermatning, delfinsimning å full logi nu inskuret av Mars utan att kidsen vet nått - det ska bli riktigt skönt å komma bort ett par dagar å bara lata oss tillsammans, även om jag hellre hade åkt till Turkiet...;)

• Puggan

Ska kläcka den 15/7, men eftersom det blir ett snitt så blir det 1-2 veckor innan dess..

Börjar undra vad som är fel på vår parasit när jag ser andras UL bilder, på alla bilder jag ser ligger ungen på rygg, min låg på mage när vi kolla, känns som den redan är "tvärtom", hur kommer det då bli att växa upp... Lär ju inte vara som alla andra 

Nästa UL är den 23/5, får se om den rullat över...
    Trodde att den var död ett tag, men var inne och lyssna till hjärtat i tisdags, moderkakan ligger i framvägg så lite klent med rörelser, tycker att jag känner ngt ibland, men när jag väl försöker känna efter så är det borta....

Så iom moderkakans läge så blir det att när mannen tar mig på magen måste jag påpeka att det e min slajmiga kaka han smeker...mmm yammi..

v 21+0 nu och jag är fet som en gås.. Gått upp 13 J*VLA KILO!!! Ofattbart....

Första (och förmodligen enda) barnet här, eller människobarnet får jag väl säga, föder upp hästar så väntar två hästbebisar till sommaren. Har tagit fram några valpar också, och det lilla K*ta katten ska vi inte snacka om, fick steriliseras kvickt....

• SamsonS
    Puggan skrev 2011-03-04 14:10:49 följande:
    Ska kläcka den 15/7, men eftersom det blir ett snitt så blir det 1-2 veckor innan dess..

Börjar undra vad som är fel på vår parasit när jag ser andras UL bilder, på alla bilder jag ser ligger ungen på rygg, min låg på mage när vi kolla, känns som den redan är "tvärtom", hur kommer det då bli att växa upp... Lär ju inte vara som alla andra 

Nästa UL är den 23/5, får se om den rullat över...
    Trodde att den var död ett tag, men var inne och lyssna till hjärtat i tisdags, moderkakan ligger i framvägg så lite klent med rörelser, tycker att jag känner ngt ibland, men när jag väl försöker känna efter så är det borta....

Så iom moderkakans läge så blir det att när mannen tar mig på magen måste jag påpeka att det e min slajmiga kaka han smeker...mmm yammi..

v 21+0 nu och jag är fet som en gås.. Gått upp 13 J*VLA KILO!!! Ofattbart....

Första (och förmodligen enda) barnet här, eller människobarnet får jag väl säga, föder upp hästar så väntar två hästbebisar till sommaren. Har tagit fram några valpar också, och det lilla K*ta katten ska vi inte snacka om, fick steriliseras kvickt....
    På mitt första UL låg bebisen på mage, men denna gången på rygg :) Den rör ju och vänder på sig hela tiden :)
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
Svar på tråden bebis juli 2011 =)