• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kezelie
    Ts Mamma skrev 2011-03-04 12:47:59 följande:
    Aha - tänkte eftersom du skrev innan att du bott i Gbg...

HATTIFNATT: Söta bilder!!
    Haha precis! :P

Så här ser jag ut nu, tycker själv att jag har en väldigt spetsig mage. Vad tycker ni? :)
  • Kezelie
    Puggan skrev 2011-03-04 14:10:49 följande:
    Ska kläcka den 15/7, men eftersom det blir ett snitt så blir det 1-2 veckor innan dess..

Börjar undra vad som är fel på vår parasit när jag ser andras UL bilder, på alla bilder jag ser ligger ungen på rygg, min låg på mage när vi kolla, känns som den redan är "tvärtom", hur kommer det då bli att växa upp... Lär ju inte vara som alla andra 

Nästa UL är den 23/5, får se om den rullat över...
    Trodde att den var död ett tag, men var inne och lyssna till hjärtat i tisdags, moderkakan ligger i framvägg så lite klent med rörelser, tycker att jag känner ngt ibland, men när jag väl försöker känna efter så är det borta....

Så iom moderkakans läge så blir det att när mannen tar mig på magen måste jag påpeka att det e min slajmiga kaka han smeker...mmm yammi..

v 21+0 nu och jag är fet som en gås.. Gått upp 13 J*VLA KILO!!! Ofattbart....

Första (och förmodligen enda) barnet här, eller människobarnet får jag väl säga, föder upp hästar så väntar två hästbebisar till sommaren. Har tagit fram några valpar också, och det lilla K*ta katten ska vi inte snacka om, fick steriliseras kvickt....
    Vad är det för hästar du föder upp? Håller på med hästar också, fast jag håller på med betäckning då jag har hingstar. Haha Shetlandsponnysar! :)

Är det inte jobbigt att tänka att du måste göra snitt?
    Kram
  • nina1977
    Puggan skrev 2011-03-04 14:10:49 följande:
    Ska kläcka den 15/7, men eftersom det blir ett snitt så blir det 1-2 veckor innan dess..

Börjar undra vad som är fel på vår parasit när jag ser andras UL bilder, på alla bilder jag ser ligger ungen på rygg, min låg på mage när vi kolla, känns som den redan är "tvärtom", hur kommer det då bli att växa upp... Lär ju inte vara som alla andra 

Nästa UL är den 23/5, får se om den rullat över...
    Trodde att den var död ett tag, men var inne och lyssna till hjärtat i tisdags, moderkakan ligger i framvägg så lite klent med rörelser, tycker att jag känner ngt ibland, men när jag väl försöker känna efter så är det borta....

Så iom moderkakans läge så blir det att när mannen tar mig på magen måste jag påpeka att det e min slajmiga kaka han smeker...mmm yammi..

v 21+0 nu och jag är fet som en gås.. Gått upp 13 J*VLA KILO!!! Ofattbart....

Första (och förmodligen enda) barnet här, eller människobarnet får jag väl säga, föder upp hästar så väntar två hästbebisar till sommaren. Har tagit fram några valpar också, och det lilla K*ta katten ska vi inte snacka om, fick steriliseras kvickt....
    Hej!!
    Jag har bf den 14/7, ska oxå snittas, så jag tror det kan bli den 4/7. Mitt 4:snitt. Hopaps jag håller ihop tills dess :-/ Sen blir det inga fler barn här. Jag har oxå moderkakan i framvägg, men har de senast dagarna kunnat känna bebis utanpå trots moderkaka och fettvalkar Vi fick jättedåliga bilder på UL Bebisen låg jättekonstigt stod på knä, låg med benen i kors m.m... såg inte mkt av den om man säger så. Jag har bokat ett könsul i Sthlm den 5 april. På sibyllekliniken. Får se om det syns bättre då. JAg håller oxå på med djuruppfödning, har höns och nu har jag fått tag på en äggkläckare, så jag ska kläcka fram lite duniga kycklingar till påsk
    Ha en trevlig helg!
  • Ts Mamma
    Kezelie skrev 2011-03-04 15:45:04 följande:
    Vad är det för hästar du föder upp? Håller på med hästar också, fast jag håller på med betäckning då jag har hingstar. Haha Shetlandsponnysar! :)

Är det inte jobbigt att tänka att du måste göra snitt?
    Kram
    Här är en till hästtjej....

Fast just nu är jag utan häst till mig själv - sålde mitt halvblodssto i höstas då jag insåg att tiden inte räckte till eftersom min dotter och hennes ponny tar en himla massa tid också och jag känner att det måste få gå före just nu....

Eller helt utan häst är jag ju inte - där vi har min dotters ponny (Russ) uppstallad har jag en 3-åring jag & ägaren håller på att rida in och ett sto jag kan ta när jag vill å tur är väl det för annars skulel jag då inte klara mig med över 25 år  som hästtjej i bagaget....

Red in och tränade unghästar för många år hos en Connemara & Exmoor uppfödare....
  • Annaliz

En kanske lite dum fråga, får man välja om man vill snittas eller? :)

• Ts Mamma
    Annaliz skrev 2011-03-04 16:27:11 följande:

Jag vet faktiskt inte men jag tror att det är olika i olika landsting - inte så att man får välj amen jag tror det krävs olika mycket "bearbetning" av Barnmorskorna beroende på landsting.

Sen beror det nog på vad det är för anledning man har också - om man bara vill eller om man verkligen har en anledning. Har en kompis som fick snitt beviljat då hon som liten var med om en våldtäkt och inte klarade av att ha folk "där nere" men jag har också haft kompisar smo varit så rädda så de fått det beviljat eller då det legat medicinskgrund för snittet så som säte eller liknande.

Vill du snittas?
  • nina1977
    Annaliz skrev 2011-03-04 16:27:11 följande:

Jag tror man kan välja, själv har jag två akuta snitt och ett planerat snitt. Jag får inte välja att föda "normalt". Efter 2 snitt så får man inte det. Därför det tredje blev planerat (och 4:e). Jag blev akut snittad pga dåligt värkarbete och utdragen förlossning, andra gången upptäcktes att barnet inte kunde rotera då han låg fel med huvudet.... det "upptäckte" dom efter 9 timmars plåga både för honom och mig Mitt 3:e snitt var en fantastisk upplevelse. Ingen smärta alls... jo efteråt förstås, men inte värre än andra som fött vaginalt. Hoppas på en lika fin upplevelse denna gång.
  • SamsonS
    Ts Mamma skrev 2011-03-04 16:14:16 följande:
    Här är en till hästtjej....

Fast just nu är jag utan häst till mig själv - sålde mitt halvblodssto i höstas då jag insåg att tiden inte räckte till eftersom min dotter och hennes ponny tar en himla massa tid också och jag känner att det måste få gå före just nu....

Eller helt utan häst är jag ju inte - där vi har min dotters ponny (Russ) uppstallad har jag en 3-åring jag & ägaren håller på att rida in och ett sto jag kan ta när jag vill å tur är väl det för annars skulel jag då inte klara mig med över 25 år  som hästtjej i bagaget....

Red in och tränade unghästar för många år hos en Connemara & Exmoor uppfödare....
    Och ännu en hästtjej! Glad Var visserligen att par år sedan jag hade egen häst nu men ändå. Haft en del foderhästar genom åren också. Har ridit lite till och från under hösten men min rygg är inte så pigg nu sen jag blev gravid så det får bli en paus nu Glad lite tråkigt, men vad gör man!
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Ofeigur

Har också häst. Islandshäst. Två st och dom är  unghästar som ska sättas igång i höst så det passar bra =) Sen vila i vinter 2012  och inridning vår/höst samma år. Rätt bra tajmning tycker jag. =)

• Annaliz
    Ts Mamma skrev 2011-03-04 16:34:34 följande:
    Jag vet faktiskt inte men jag tror att det är olika i olika landsting - inte så att man får välj amen jag tror det krävs olika mycket "bearbetning" av Barnmorskorna beroende på landsting.

Sen beror det nog på vad det är för anledning man har också - om man bara vill eller om man verkligen har en anledning. Har en kompis som fick snitt beviljat då hon som liten var med om en våldtäkt och inte klarade av att ha folk "där nere" men jag har också haft kompisar smo varit så rädda så de fått det beviljat eller då det legat medicinskgrund för snittet så som säte eller liknande.

Vill du snittas?
    Jag förstår. Nej, jag vill helst föda vaginalt :) Men om något skulle hända så det krävs snitt så är det såklart okej!
Svar på tråden bebis juli 2011 =)