• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Ts Mamma
    Annaliz skrev 2011-03-04 17:01:44 följande:
    Jag förstår. Nej, jag vill helst föda vaginalt :) Men om något skulle hända så det krävs snitt så är det såklart okej!
    Min värsta mardröm är Snitt men jag håller med dig - måste man så måste man å då är det klart det är okej...
    Ofeigur skrev 2011-03-04 16:50:25 följande:

Har också häst. Islandshäst. Två st och dom är  unghästar som ska sättas igång i höst så det passar bra =) Sen vila i vinter 2012  och inridning vår/höst samma år. Rätt bra tajmning tycker jag. =)

Åh vad roligt!!!
    SamsonS skrev 2011-03-04 16:43:47 följande:
    Och ännu en hästtjej! Glad Var visserligen att par år sedan jag hade egen häst nu men ändå. Haft en del foderhästar genom åren också. Har ridit lite till och från under hösten men min rygg är inte så pigg nu sen jag blev gravid så det får bli en paus nu Glad lite tråkigt, men vad gör man!
    Ja, det är ju så det är, jag har haft häst mer elle rmindre sedan jag var 8 år (är 30 nu.... ) så de tär lite tomt men tur man har tillgång till häst å att Zita (min dotters ponny) är inkörd så jag oxå har nytta av henne...
  • Kezelie
    Ts Mamma skrev 2011-03-04 16:14:16 följande:
    Här är en till hästtjej....

Fast just nu är jag utan häst till mig själv - sålde mitt halvblodssto i höstas då jag insåg att tiden inte räckte till eftersom min dotter och hennes ponny tar en himla massa tid också och jag känner att det måste få gå före just nu....

Eller helt utan häst är jag ju inte - där vi har min dotters ponny (Russ) uppstallad har jag en 3-åring jag & ägaren håller på att rida in och ett sto jag kan ta när jag vill å tur är väl det för annars skulel jag då inte klara mig med över 25 år  som hästtjej i bagaget....

Red in och tränade unghästar för många år hos en Connemara & Exmoor uppfödare....
    Sedär, haha roligt! :) Men rider du nu när du gravid?

Jag kör ju mina små ponnysar massor, fast nu har orken börjat ta slut lite så då har jag lilla syster istället som håller igång dem! :D
  • Kezelie
    SamsonS skrev 2011-03-04 16:43:47 följande:
    Och ännu en hästtjej! Glad Var visserligen att par år sedan jag hade egen häst nu men ändå. Haft en del foderhästar genom åren också. Har ridit lite till och från under hösten men min rygg är inte så pigg nu sen jag blev gravid så det får bli en paus nu Glad lite tråkigt, men vad gör man!
    Haha är du också häst intresserad?! Hahah :D
  • Kezelie
    Ofeigur skrev 2011-03-04 16:50:25 följande:

Har också häst. Islandshäst. Två st och dom är  unghästar som ska sättas igång i höst så det passar bra =) Sen vila i vinter 2012  och inridning vår/höst samma år. Rätt bra tajmning tycker jag. =)

Då var vi allt ett par stycken ryttare här då också! :P
  • Kezelie

Vi har här två shetlands hingstar, som vi håller igång med betäckning, utställning och körning på. Lilla syster trick tränar den ena också.

Dessutom har vi sex grisar, tre mini-grisar och vi fick nyligen tre pigham grisar då dem skulle annars bara slåss ihjäl. Underbara djur faktiskt.

Annars har vi två hundar, foxterrie varav ena är fader till den andre. Och en huskatt, sist är ju då min kanin jag haft nu i snart sex år! :P

Dessutom har vi massa akvarie fiskar och sånt, fast det är ju min fästman som mer håller på med det! :)

• SamsonS
    Kezelie skrev 2011-03-04 21:01:57 följande:
    Haha är du också häst intresserad?! Hahah :D
    Jajemän! Haft ett antal foderhästar och en egen Glad Men det är några år sedan nu. Blev lite för dyrt när man flyttade hemifrån Tungan ute Men nu saknar jag det som tusan! Var på gång att börja tävla ordentligt i dressyr när jag hade min egna, men efter många om och men fick han inte fortsätta livet här längre pga en långvarig skada i ena frambenet, tyvärr, så sen dess har jag inte haft någon utan bara hjälpt en kompis lite då och då med hennes pållar.
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Ts Mamma

Kezelie: Ja, jag rider fortfarande, men bara det äldre stoet som jag känner väl, skulle aldrig få för mig att hoppa upp på den yngre eller någon annan häst just nu - jag kommer rida tills magen är i vägen, det gjorde jag sist med...:P

• Momii

Här är en som är rädd för hästar! Men det är fantastiskt vackra djur att titta på så det räcker för min del!Flört

• Ts Mamma
    Momii skrev 2011-03-04 22:02:23 följande:
    Här är en som är rädd för hästar! Men det är fantastiskt vackra djur att titta på så det räcker för min del!Flört
Svar på tråden bebis juli 2011 =)