Inlägg från: Arbetsmyran |Visa alla inlägg
  • Arbetsmyran

bebis juli 2011 =)

Puggan skrev 2011-03-08 14:12:57 följande:

Fråga till er haft barn tidigare och gick upp mkt i vikt under graviditeten...

Var det svårt att gå ner igen efter förlossningen??

Jag gick upp mycket i vikt men rasade ännu mer efteråt, ammade också och det kan ju ha viss betydelse säger dom..Men är nog olika det där.
  • Arbetsmyran
    SamsonS skrev 2011-03-10 12:24:01 följande:
    Jag vet inte hur foglossning ska kännas, men så fort jag ansträngt mig minsta lilla får jag sjukt ont långt ner i ryggen, precis ovanför rumpan typ. Det går går ju över om jag vilar men så himla tråkigt för det räcker att jag får ut och går en pytterunda så har jag ont sen när jag sätter mig ner.
    Jo, det låter iallafall som att det är foglossning du känner av...Jag hade riktigt ont av det i min förra graviditet, (fick rulla ur sängen osv..).men den här gången är det lugnt än..peppar..peppar..
  • Arbetsmyran
    SamsonS skrev 2011-03-11 11:25:48 följande:
    Att titta på förlossningsprogram med alla knasiga hormoner i kroppen är ju en spännande upplevelse måste jag säga Tungan ute
    Jag tittar så sällan på tv men såg "En unge i minuten" i måndags...Är det många sånna program?? Vilka dagar?
  • Arbetsmyran

Den 6:e ska jag till BM, har gått in i v 24.

Vårt lilla pyre kommer inte att få det lätt med att veta om det är dag eller natt tror jag eftersom jag jobbar så himla mycket nätter nu o så länge jag klarar av det. Men det är full fart i magen på nätterna , så det går lätt att jobba.

Var i Ullared i måndags o handlade lite smått o gott...Nu är det skötbord o säng som ska köpas såsmåningom för oss.
    Ibland känns det så overkligt att vi ska ha en liten igen, min minsta kille blir ju 10 år i juni och hans flicka blev nyss 7.
    Jag funderar ganska mycket på hur olika förlossningarna kan vara...min första var väldigt långdragen o den andra så snabb o lätt.. Nu har det ju gått så lång tid o då kan man väl inte räkna med att det ska gå fort bara för att man fått barn förut eller??

Ts mamma: Hua för tandläkaren, hade också tandvärk häromdagen= inte skoj

• Arbetsmyran
    SamsonS skrev 2011-04-01 09:15:29 följande:
    Åhh, jag har blivit "moster" :D sambons syster fick en tös inatt vid 3, missade min födelsedag med några timmar, fyllde år igår, haha! Nu längtar man ju inte mindre precis efter sin egen bebis! :P
    Mysigt! Grattis moster!..man längtar ju som sjutton efter en egen bebbe när man ser alla andras!!
    Annaliz skrev 2011-04-01 15:17:12 följande:
    Hur står det till med alla blivande mammor idag? Glad

Dagen för mig började helt perfekt. Hämtade upp min sambo på tågstationen som äntligen har kommit hem för att stanna på obestämd tid. Han har varit utlånad till Sthlm på jobb i 6 månader. Så det har varit lite jobbigt med detta hattande fram och tillbaka. Men nu kan vi äntligen bygga upp en vardag tillsammans igen och njuta av graviditeten tillsammans. Dock har jag väldig foglossning idag Skrikandes
    Måste kännas jättebra att han är på närmre håll igen!...tråkigt med foglossningen!
  • Arbetsmyran

BM idag... sf mått= 23 och hjärtljud= 148

Fick inte svar på proverna men hör jag inget är de ok... Då är det 5 veckor till nästa besök nu då.

Moomi: synd att han inte hade samma humör som dig!!...såg att de varnar för att ta med sig gubben på Gekås hemsida ..Tog med min iallafall o han var nästan värre än mig att handla som tur var

• Arbetsmyran
    Kiira skrev 2011-04-08 12:02:46 följande:
    nu har ja hämtat hem "niferex" järntabletter.. återstår väl o se om ja kommer ihåg att äta dom varje dag.. eller om de blir kvar på badrumsspegeln till bebis är ute o ja slänger dom.. fast dom kostade ju 137 spänn! ruinerande för lite piller ! nå hoppas att dom funkar då så ja får lite mera energi.

ni som fått barn tidigare hur stora har de varit och när har de kommit?

min första kom på bf vägde 3952 och var 51½ cm lång
    min andra kom bf-5 vägde 4500 och var 52½ lång.

ska bli spännande o se när denna kommer och hur stor den är.. vet iallfall att senaste datum den kommer är 21 juli pga diabetes så ja slipper gå över tiden. men de har ja ju inte gjort på de andra så tror inte ja behöver vänta mig en igångsättning denna gång  heller.
    Min första kom på BF och vägde 3530, min andra kom på 39+4 och vägde 4020..Hoppas jag slipper gå över tiden även denna gång.
  • Arbetsmyran

Här skulle vi också ha grillat ikväll men så grått o kallt som det är så blir det stekpannan istället..

Härligt annars med de soliga o varma stunderna som blir allt oftare

• Arbetsmyran

Vet inte vad som hänt med bebis riktigt...har aldrig varit med om sån fart i magen. Och högt upp dessutom från bara ena dagen till den andra. Jättekul med en aktiv bebis men kom så plötsligt.

Ts Mamma: Trist med magsjuka! Hoppas ni andra i familjen klarar er!

Svar på tråden bebis juli 2011 =)