Inlägg från: Arbetsmyran |Visa alla inlägg
  • Arbetsmyran

bebis juli 2011 =)

Jag var också hos BM idag, tror inte att jag behöver dit om två veckor men kanske är önsketänkande...Hade sånna grymma sammandragningar igårkväll så trodde att det var på G, men nejdå..

Sf 37, hjärtljud 155 Tryck 120/80  

Håller med er om att det är jobbigt när kroppen säger ifrån....Jag är nog en typisk "Vill o kan själv person" , men nu säger händer o rygg ifrån ordentligt.. 

• Arbetsmyran
    Ofeigur skrev 2011-07-12 09:29:05 följande:
    I söndags eftermiddag kom våran lilla Indra=) Nu är vi hemma sen igår och  det börjar ordna sig med amning osv. Allt gick jättebra. Jag berättar mera senare. Hon var  som jag trodde en stor tjej som vägde 4526g och var 52cm lång.
    Nu är det matdags! Vi är så lyckliga!  

Åhh...ett jätte GRATTIS till er!!...vad skönt för er att vara hemma igen och ha tjejen med er !!!
  • Arbetsmyran
    SamsonS skrev 2011-07-12 15:22:43 följande:
    Jag undrar en liten sak, tänkte se ifall någon vet :) Är det alltid blod i slemproppen? Har börjat fundera på om min har börjat lösas upp, för varje gång jag går på toaletten och torkar mig är det väldigt slemmigt, genomskinligt kanske mot gult slem....

Nej, det är inte alltid blod i så det är säkert slemmisen som löser upp sig
  • Arbetsmyran

Idag var jag till sjukgymnasten o lånade hem en TENS apparat.. Nån som använt det vid tidigare förlossning? Jag hade så fruktansvärt ont i ryggslutet under min förra förlossning så tänkte att det kanske kan vara bra med en sån om det blir så igen...

BF 25 juli
  • Arbetsmyran
    Ts Mamma skrev 2011-07-15 01:16:56 följande:
    Den 14 Juli 20:51 föddes vår Agnes - 3990g och 50 cm lång - skriver mer å lägger in bild när vi kommer hem...:)

Grattis Grattis!!
  • Arbetsmyran

Grattis Bebbe011!!

Här drömde jag inatt att jag satt i en baden baden ute och när jag nös till så kom bebisen ut...jösses tänk om det gick så fort ändå.. En pojk blev det för övrigt
    Har inte drömt så mycket om förlossningen annars som många säger att man kan göra på slutet..

• Arbetsmyran
    Annaliz skrev 2011-07-19 11:18:23 följande:
    Det här är ju en jävla plåga, ursäkta mig... Hade värkar 18 timmar igår. Två timmar med riktigt intensiva värkar, 3 värkar på 10 min, onda som fan. For upp till fl och var inte ens öppen. Värkarna började avta så for hem med sömntablett , bricanyl och två panodil för att få sova och det har jag gjort men mår fan sämre idag än igår, men det är väl för att jag tappat hoppet lite....
    Lider med dig!!...Hoppas det kommer igång igen..
Svar på tråden bebis juli 2011 =)