Inlägg från: Arbetsmyran |Visa alla inlägg
  • Arbetsmyran

bebis juli 2011 =)

Jag är kvar BF 25 juli..

Har hemska nätter nu igen pga höger hand o arm som domnar bort o värker när jag vaknar varannan timme, ska bli skönt om det blir som vanligt i handen när bebis tittat ut.

Hm, ska nog ta o leta efter måttband så att jag också kan mäta runt

• Arbetsmyran

Jag tycker det går ganska bra med värmen....men jag tänka mig att det blir jobbigt om det är varmt för länge.

• Arbetsmyran

Sitter på jobbet, svullna stela fingrar/händer o det har de senaste dagarna börjat pirra i fötterna(de vätskar nog på sig)....känns inte som jag kan jobba så många fler pass.

Igår kväll blev det ett ordentligt åskväder och det var skönt med den friska luften som blev efteråt.

I morgon dags för BM igen...känns att vi närmar oss slutet eller hur ?

Ha en bra dag!!

• Arbetsmyran

Var hos BM idag igen i v 33+2, 46 dagar kvar

Sf mått 33, huvudet neråt

Allt var bara bra ...så skönt, vill bara snabbspola nu.

Vart är åskan??? Den är välkommen hit!!

• Arbetsmyran
    Kiira skrev 2011-06-09 22:07:54 följande:
     var på tillväxt ultraljudet idag. Bebisen var  uppskattad till 47 % större. så den vägde nu 3,5 kilo i vecka 33+6. så midsommarveckan ska ja till bm för en hinnsvepning som försök att göra en igångsättning lite mera möjlig, så senast 27 juni blir jag igångsatt. skräckblandad förtjusning... 

Förstår att det är skräckblandad förtjusning men vad skönt för dig ändå att få tidigare....Och allt går säkert jättebra ..mysigt!!
  • Arbetsmyran

Idag var jag hos tandläkaren för att kolla upp en tand som jag bitit sönder (går bara till tandläkaren om jag får besvär)

Jag har ju hört att man inte bör röntgas de första månaderna av graviditeten men att på slutet är det ingen fara så jag gick med på att han tog en massa bilder.

Nu när jag läst runt lite på nätet så står det överallt att man får ett speciellt förkläde över magen om man är gravid hos tandläkaren men det fick inte jag....Vet ni om de slutat med det eller varför nämnde inte ens min tandläkare nåt om det???

• Arbetsmyran
    Annaliz skrev 2011-06-25 10:18:46 följande:
    Inte här å det är väl tur det för jag föddes själv på midsommarafton ;)
    Grattis i efterskott!  
  • Arbetsmyran
    Kiira skrev 2011-06-26 21:43:04 följande:
    jahopp i morgon är de dax för igångsättning. ska bli väldigt intressant, nervöst är de oxå. Sambon tror tt de nya läkarna kommer bedömma att bebisen inte alls ska ut via igångsättning som läkaren för 3 veckor sedan bestämde.  Hur mycket har jag att säga till om?`Jag litar på att min läkare (som otruligt nog är på semester nu) har gjort beslut om igångsättning  som de andra läkarna oxå respekterar men man blir ju lite nojjig.  Någon som har blitt igångsatt innan???
    Lycka till!! Spännande...
  • Arbetsmyran

Kiira: Tänker på dig o hoppas du kan åka hem med en liten snart!

Läser att fler svullnar i händer o fötter...jag hade hitills bara händer som svullnade men på förmiddagen idag när jag suttit i solen ett par timmar så kom fötterna ikapp med råge...jösses..haha, ser lite kul ut men känns mindre bra o det var knappt att jag kom i ett par flip flop.

Svar på tråden bebis juli 2011 =)