Inlägg från: Arbetsmyran |Visa alla inlägg
  • Arbetsmyran

bebis juli 2011 =)

Håller med er alla om att vädret verkligen varit underbart...

Har sen i torsdags inte kunnat göra så mycket annat än sitta i solen...Fick problem med djupandningen förra torsdagen o åkte in akut i lördags = lungsäcksinflammation o fick citodon (om de bara kunde hjälpa också).

Längtar till juli mer än något annat nu...OCH det närmar sig

• Arbetsmyran
    Kiira skrev 2011-04-27 13:11:08 följande:
    Hej hej från en sjukhus säng i luleå. Blev inlagd igår pga bortdomnad vänster sida. Fot och ansikte värst drabbat. De vet inte varför så jag ligger och väntar på en neurolog. Ingen har kollat om bebisen mår bra. Tror själv att den mår ok den är dock super aktiv. Mitt blodtryck är bra så de kolla inte upp något om havande skapsförgiftning. Känner mig svullen och blir ibland andfådd av att bara sitta i sängen. Känns som om jag lika gärna kan vara hemma. Får ju inget svar på detta iallafall. Saknar mina barn där hemma.
    Oj, vad kan det vara?..Hoppas du blir bra snart!! Vad otäckt att domna bort så där...tycker det räcker bra med hand o arm..usch.

Krya på dig!!!
  • Arbetsmyran

Jösses!! Började läsa en amningstråd och blev ju alldeles mörkrädd ...För mig är det så självklart att man ammar sitt barn om man kan...men alla gör ju som dom vill och jag säger inget om det.
    Det som gör mig mörkrädd är att så många verkar tycka att det är stötande med en mamma som ammar sitt barn offentligt.!..!Kan man inte bara titta bort då? o vad är det som är äckligt? som flera verkar tycka?
    Jag personligen skulle nog försöka sätta mig i skymundan om jag var tvungen att amma på ett köpcenter, fik eller dyl....men det är ju för min och barnets skull.(för att känna lugn o ro)...jag har aldrig tänkt tanken att strunta i att gå någonstans, för tänk om lillen blir hungrig=då blir man ju helt instängd!!??
    Men nu efter att jag läste den tråden så kommer jag nog TYVÄRR att tänka mig för både en o två gånger innan jag sätter mig och ammar den dagen det är dags.

Hur känner ni i den här tråden angående amning? Hemma som borta?..

• Arbetsmyran

Oj Momii du hade en riktig kamp för amningen du...många hade nog gett upp.

Jag hade också jättestora problem med första pojken som bara ville äta från vänster bröst....det högra blev sårigt o förstört så vi fortsatte med bara vänstra + amningsnapp.
    Hade flera amningsinlägg på högersida då storleksskillnaden på brösten var enorm...men grabben blev mätt från bara ena bröstet o ammade alldeles för länge kan jag tycka så här i efterhand (tyckte inte om ersättning eller välling, fast jag försökte med det när jag ville sluta amma).

Andra pojken funkade amningen från bägge brösten men efter fyra månader var jag tvungen att sluta med det av olika anledningar o välling fungerade fint.

Är ju såklart olika från gång till gång...men hoppas det kommer att fungera även den här gången...mitt mål är ett halvår minst.

• Arbetsmyran

Han ville "tutta mammas tutte" tills han var över två år...han blev helt hysterisk när han inte fick. 
    Ändå jobbade jag och var han hos dagmamma o så åt han ju mat.
    Till slut köpte jag "stop o väx" på apoteket(man ska ha det som hjälp att sluta bita på naglarna) som jag penslade på vårtan o efter han kännt den smaken så var det färdigt med amningen.

Så här i efterhand så skulle jag ju ha stått på mig o vägrat ge honom bröstet efter året iallafall, som jag hade tänkt från början som längst...men hade nog svårt för hans förtvivlande gråt när han inte fick. Det här var 13 år sen så idag är jag inte alls lika vek som jag nog tycker att jag var då.

• Arbetsmyran
    nina1977 skrev 2011-05-02 14:33:12 följande:
    66 dagar kvar nu Tiden gå fort. Har vilda bebin i magen och nu ska den ut o flyga, hoppas på en solig v i turkiet... om en v har vi landat och ligger nog vid poolen
    Härligt!!!...Hoppas ni får en underbar resa!!!
  • Arbetsmyran
    Kiira skrev 2011-05-02 16:25:37 följande:
    jag ammar när hur och var som helst!  vill folk blänga blänger jag tillbaka!  det är ju så naturligt att amma så varför ska man måst gömma sig för en sådan sak. Har kunnat amma mina barn utan dessto större problem, andra tösen bet dock sönder bröstvårtan väldigt illa när hon var 6 månader så de var de nog me ammningen =) 

har en bekant som låssas amma... hon vågar itne stå på sig för folks agrument om flaskmatning, så hon smusslar som tusan för att dölja att hon inte ammar utan ger flaska till sitt barn. Stackars mamma.

fick komma hem från sjukhuset i fredags efter 4 dygn på akutavdelningen med en väldigt massa undersökningar o massor av blodprov. men har inte fått något svar på vad domningarna beror på. Men de har uteslutit blodpropp.
    har sjuka smärtor i ljumskarna och skrevet. sånt jädra tryck att de känns som att ja inte kan gå! någon som haft liknande?

Skönt att dom uteslutit blodpropp!...men vad kan det vara?! Är känseln borta hela tiden eller då o då ?
  • Arbetsmyran
    SamsonS skrev 2011-05-03 09:29:30 följande:
    Någon mer som knappt gått upp något? Är i v29 idag och har bara gått upp 3kg sen inskrivningen... Är det något man behöver oroa sig för eller ska man bara vara glad?
    Det där är ju så olika från person till person...Jag tycker att du ska vara glad för det
    Själv har jag redan gått upp 17 kilo...
    Jag gick upp mycket under mina tidigare graviditeter också men kilona rasade av efteråt + lite till.
  • Arbetsmyran
    SamsonS skrev 2011-05-03 14:06:55 följande:

Nu blev jag lite förvirrad och orolig...min BM ringde och ville att vi ska göra ett TUL nästa vecka för jag ligger en bit över kurvan, 29 cm i v26 och 31cm nu i v 29...allt annat ser bra ut, järn, socker, blodtryck.
    Många säger också att jag inte har så stor mage för att vara i v 29 nu...men uppenbarligen så har jag ju det.

Har inte oroat mig speciellt mycket under graviditeten men nu blev jag skitnervös. Säkert inget att oroa sig för men ändå...

Oj, Kan det vara så att du är längre gången ??..eller det är klart, det borde dom ju ha sett på ultraljudet tidigare..

Du får uppdatera sen när du fått svar, är säkert helt ok men bra att de kollar upp när det avviker..
  • Arbetsmyran
    Kiira skrev 2011-05-05 21:13:01 följande:
    min kropp verkar snart ge upp! ca 10 veckor kvar o ja knappt kan resa mig.. känns som att kroppen inte vill vara gravid nå mera. ska på kontroll om en vecka o se hur stor den lilla blitt. magen växer då som den knakar.

hur mår ni andra!? de är inte långt kvar nu hönni!

Vad jobbigt du har det!...Jag har det nog ganska bra, förutom allt spring på toa o sittande nätter för nerver som hamnar i kläm o händer som domnar.

Ja, snart är det vår tur!!
Svar på tråden bebis juli 2011 =)