• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kiira
    Mammas V skrev 2011-03-09 08:38:48 följande:
    Usch ja vill inte mer...
    Ja gråter inför sonen, så han får trösta mig..så otroligt fel...
    ja orkar inte prata med nån, ja sitter bara tyst hemma och gråter hela dagarna och tycker allt är skit, ja tycker folk beter sig så jävla illa och vill bara be alla fara o flyga samtisdigt så är ja så ensam och de vill ja inte
    känner igen mig, har varit så utless på att att ja bara grinat framför barnet, känns helt fel, men samtidigt så måste ju även en mamma få vara ledsen! Mina barn har undrat varför jag varit ledsen och sen kopplar dom ihop det med något helt annat.  håller själv på att krevera innombord då ja inte vet vad som väntar, sambon vantrivs på jobbet och situationen med "släkten" här uppe är inte den bästa.vilket gör att vi bägge går i banorna att tänka att vi säljer och flyttar härifrån, ingen av oss vet hur de ska gå till. hur tusan gör man då man vill sälja och flytta 150 mil bort? finns de nå enkelt sätt, vilket ska vi börja med. söka jobb sen sälja huset eller sälja huset och sen hitta jobb..  vetskapen om att vi inte vet om de ska ske om två månader eller om ett år. gör mig tokig! 
    kramar!

nå nu dricka morgon kaffe o se hello kitty med barnen! 
  • Kiira

Har oså problem med fogarna. eller mestadels vänstra höften. men sen får ja en obehaglig känsla i magen när ja är uppe o rör mig. (vilket man är konstant med två små barn två hundar och jobb som dagmamma)  känns inte som sammandragningar men de ömmar på översidan av magen. svårt att förklara. obehagligt är det iallafall. ska fråga barnmorskan när ja ska dit i april..

trevlig dag på er alla! 

• Mammas V

känner inte av nån foglossning än, hade ont i början men nu är de bättre.
    Va på vattengympa igår och sen följde ja med en dagismamma till gymet och såg hur fet ja va i deras spegel, cykla 40min och direkt efteråt så vräkte ja i mig godis...är så ledsen..hatar mig själv när ja gör så...

Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
  • SamsonS

Jag vet inte hur foglossning ska kännas, men så fort jag ansträngt mig minsta lilla får jag sjukt ont långt ner i ryggen, precis ovanför rumpan typ. Det går går ju över om jag vilar men så himla tråkigt för det räcker att jag får ut och går en pytterunda så har jag ont sen när jag sätter mig ner.

Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Mammas V
    SamsonS skrev 2011-03-10 12:24:01 följande:
    Jag vet inte hur foglossning ska kännas, men så fort jag ansträngt mig minsta lilla får jag sjukt ont långt ner i ryggen, precis ovanför rumpan typ. Det går går ju över om jag vilar men så himla tråkigt för det räcker att jag får ut och går en pytterunda så har jag ont sen när jag sätter mig ner.
    foglossning börjar med ryggont har ja för mig. Men ja har också sjukt ont i korsryggen men inte foglossning. Hoppas du slipper.

Tog kort på magen...min gravid baddräkt börjar bli för liten så är tvungen att ha bikini med min stora mage med bristningar...kan ju visa här med så kanske de hjälper mig att visa inför alla på badhuset med
    v22

Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
  • Arbetsmyran
    SamsonS skrev 2011-03-10 12:24:01 följande:
    Jo, det låter iallafall som att det är foglossning du känner av...Jag hade riktigt ont av det i min förra graviditet, (fick rulla ur sängen osv..).men den här gången är det lugnt än..peppar..peppar..
  • Annaliz

Idag kommer min älskling hem från Sthlm igen och så går jag av på min lediga helg efter detta jobbpass! <3

Trevlig helg allihopa! Har ni nå roliga planer?:)

• SamsonS

Att titta på förlossningsprogram med alla knasiga hormoner i kroppen är ju en spännande upplevelse måste jag säga Tungan ute

Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Puggan

Har inte foglossningar, tack och lov, får lite ont i ryggen ibland pga jobbet, men har ett värmarnde ryggbälte på mig när jag jobbar älskar mitt ryggbälte, hade inte klarat jobbet utan det, skulle räkna ut hur mkr jag lyfter per dag på jobbet, (jobbar 3 dagar/vecka med detta) för gravitetspenningsansökan.. Blir ganska mkt ,
    11 hästboxar, 20 kg/box (lågt räknat), lyfter upp det till kärran, kör ut med kärran efter ca 2-3 boxar, då är det 40-50 kg i kärran, per gång (ska köras till gödselhögen, ca 100 m).. sen rulla halm och hö balar, strö, lägga in mat osv... Hade varit bra om jag fått grav.penning får så här kan jag inte ha det i 18 veckor till... Puh....

Fick en spark på benet idag av en av hästarna på jobbet precis över knäet, så härligt svullen och öm nu.. 
    Så blir en väldigt lugn helg, ska på inkörning med ardennern på söndag bara...  

Svar på tråden bebis juli 2011 =)