• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Ofeigur

Ni som har flera barn...
    Har ni stenkoll på era förra grav? Jag känner att jag inte kommer ihåg något alls  när min son var liten. typ när ögonfärgen byttes och när han började äta småportioner ,när han gick första gången osv . Jag känner mig som värdelös mamma =( Nu är det ju 7 år sen men ändå. Är det bara jag?

• Ts Mamma

Mamlii: Usch vad tråkigt - fattar inte att andra orkar bry sig så mycket om andras vikt allra helst när man är gravid som vissa verkar göra...

Ang. Förlossning - jag längtar bara efter den har en super förlossning i bagaget och hoppas på en likadan..:) Tråkigt att du är rädd, har du varit med om något speciellt som gjorde att du fick rädslan?!

Ofeigur: jajemän, jag har sten koll på allt som hände T, och när vet inte varför men jag har verkligen tokkoll på allt men tror inte att jag kommer ha det sen här gången...;) T är förresten 7 år oxå...:)

• Ts Mamma

Ofeigur: jag tror inte du är värdelös Mamma för det, ibland önskar jag att jag bara kom ihåg hälften...;)

• Annaliz

Mamlii, det är normalt att gå upp i vikt under en graviditet så ta det inte så personligt. Njut istället av att du får må så mycket bättre än i din tidigare grav. Du är fin som du är och huvudsaken är väl att man får må bra. Jag har ingen förlossningsrädsla men det är mitt första barn så har ingen aning om hur det kommer bli för mig.

• knopprosa

Åh nu har jag precis sett på En unge i minuten. Kan ju bara säga att jag ser inte fram emot förlossningen :( Fy, vill inte ligga där och ha så där ont !

• Kiira

Såg oxå "en unge i minuten" intressant. men tänkte på att de inte talade om moderkakan som oxå ska ut.. den glömms som bort. Min första barnmoska berättade inte om den heller så hade inge aning om hur den skulle ut.. Men de sa plopp o den var ute =)

Annaliz , jo har fött mpå sunderbyn två gånger innan, så den tredje blir nog där med. de är bara 16 mil dit, 20 mil till gällivare =) några mil i bil med värkar är underbart! 

• Momii

Usch så okänsliga folk kan vara. Sen tror ju många att det är fritt fram att kalla gravida för tjockis hit och dit. Alla kanske inte tar det ordet med ro pga viktproblem innan graviditeten.

Jag ser fram emot förlossningen men gaaah jag blev lite ställd av "En unge i minuten". Å självklart kunde jag inte hålla tillbaka tårarna när tjejen som inte ville snittas blev tvungen att akut snittas.
    Min man sa bara fy fan så grym du var under förlossningen och varken han eller jag kände igen oss i det vi såg på TV.

• Mammas V

Jag titta 30 min på en unge i minuten sen fick ja så ont i magen, ja är så sjukt rädd. Jag vill verkligen inte igen Jag tycker de va så hemskt...

Nu har jag gjort egna semlor, de blev sådär men ja försökte iallafall

Jag har också reagerat på de, såfort man är gravid så är de okej att säga - OJ va du växer eller nu börtjar du allt bli riktigt tjock....de gör faktiskt lite ont att höra sånt :-/
    Men just att höra att ja är kraftig och rund....så elakt sagt, och att ja måste börja träna och banta direkt efter amningen... :-/

Har beställt dom här nu: Den första har ja gjort till sonen, de är lite roligt för mallen hade rätt namn från början den andra ska ja göra till bäbisen, ska vänta med text och rosa/blått bara och den sista är för vårt bröllop

Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
Svar på tråden bebis juli 2011 =)