• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kiira

jo halvtid har många av oss passerat nu! hoppas att vi får lugna 20 sista veckor så inte någon går och blir sjuk så bebisen måste svika sina andra julibebis kompisar =) 

Mamlii  fina broderier!  duktig du är som har tålamod! själv har ja börjat virka. rikigt roligt., började göra en skallra igår men körde fast rejält då ja här i byn inte får tag på vadd att stoppa den med.. funderar på att slakta en kudde så ja kan fortsätta.. 

jag ska passa på o vila lite.. på köksoffan hård och skön, har för ont i min vänstra höft för att ligga i vanliga soffan.

trevlig dag på er alla! 

• Puggan

Fråga till er haft barn tidigare och gick upp mkt i vikt under graviditeten...

Var det svårt att gå ner igen efter förlossningen??

• Ts Mamma
    Puggan skrev 2011-03-08 14:12:57 följande:

Jag gick inte upp mycket i vikt under graviditeten men EFTER å de va svårt att gå ner - men det är nog olika från person till person - vissa syns det ju inte ens på att de har fött barn då de lämnar BB medan andra ser gravida ut flera månader efteråt...
  • Ts Mamma
    knopprosa skrev 2011-03-07 22:04:35 följande:
    Åh nu har jag precis sett på En unge i minuten. Kan ju bara säga att jag ser inte fram emot förlossningen :( Fy, vill inte ligga där och ha så där ont !
    Åh här är det verkligen tvärtom - jag börjar tycka att de e rätt så tråkigt att vara gravid men toklängtar till förlossningen!!!!!

Jag ser verkligen fram emot den...

Kan säga att jag inte alls kände igen mig i "En unge i minuten" igår - visst att det gjorde ont - herregud allt annat vore väl galet men jag tyckte verkligen inte att det gjorde SÅ ont eller var SÅ jobbigt som det verkade på dem i programmet...

Nu gick min förlossning sist rätt fort och jag hann helt enkelt inte att få bedövning men det går ju ändå - allra helst då man vet varför det gör så ont men det häfftigaste måste jag nog säga är efteråt då är det ju som om man aldrig haft ont i hela sitt liv - det tyckte jag var as coolt...

Jag hoppas på en liknande förlossning men kanske inte riktigt lika snabb då jag har 6 mil längre till förlossningen nu än då...
  • Arbetsmyran

Jag gick upp mycket i vikt men rasade ännu mer efteråt, ammade också och det kan ju ha viss betydelse säger dom..Men är nog olika det där.
  • Ts Mamma

Jag ammade oxå men det hjälpte inte mig...:/

• Mammas V

Fick höra att amningen kunde hjälpa till, men efter man fått barn så ändras faktiskt ämnesomsättning som om man skulle vara 50år. Sen är de ju olika. Jag gick upp 23kg, 5 kg försvann efteråt och sen fick ja kämpa i 2 år med att gå ner 30kg....

Är bara nere, känner mig jätte tjock. Alla är så söta, och ja sitter och känner hur dubbelhakan tar i bröstet, och när svärmor sa att ja blivit stor runt axlar och allt...de är de värsta stället ja vet o va så glad för ja börja se normal ut...kan bara inte glömma detta utan hör dom orden i huvet hela tiden så haft en skit dag.
    Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
  • Bebbe011

Puggan! Jag tror att det beror på hur mycket man vill få bort det också! Jag gick upp 26kilo med lillan. 6kilo efter förlossningen tappade jag. Men efter 4 månader hade jag fått bort 22kilo till! Min lilla hade kolik 5månader så jag fick gå promenader 2timmar minst per dag för att hon skulle sova. Så jag rasade i vikt! Men som sagt tränar man och är aktiv väldigt mycket! Men jag hoppas ju verkligen inte jag går upp som sist, hälften hoppas jag på.

• SamsonS

Jag har börjat se och känna sparkar utanpå magen nu när jag ligger ner. :) Igårkväll var bebisen helvild där inne och magen guppade som tusan! :P

Pyret beräknad 25/7-11 <3
Svar på tråden bebis juli 2011 =)